Foto's


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » North-East Thailand
July 12th 2007
Published: November 30th -0001
Edit Blog Post

Ik hou van het lesgeven aan de pubers, echt.
De kleuters bevallen me minder. Ze zijn ongelofelijk wild en verstaan me amper, dus luisteren ze ook niet. de thaise leraressen bewaren het gezag door te gillen en tikken uit de delen.
De kleine mosnters werpen zich op de grond en beginnen papflessen te drinken, en men wil van mij dat ik hen het alfabet aanleer. Maar daar zijn ze niks mee, ze kunnen amper thais lezen, en het alfabet leren is een bijzonder slechte manier om te leren lezen in een vreemde taal. hoe leg je uit aan een kleuter dat C voor cat staat ?
Maar de pubers zijn fijn en ik krijg ze getemd. ze worden wild van mijn fotos. Ik heb op aanraden van volunthai een boekje met fotos van familie en beminden mee, en haal die bijna dwangmatig boven als ik nieuwe mensen ontmoet. Papa, je lijkt op Bruce Willis !


Ik zou wel willen lobbyen voor een fulltime op de middelbare school, maar de vrouw die mij coordineert bezit de kleuterschool, dus mijn transfer is weinig waarschijnlijk.

De vlaggenheisceremonie sochtends is schitterend op beide scholen. eerst wordt geeuwend het volkslied gezongen, dan wordt er iets belerends voorgedragen, en dan wordt de vlag gehesen onder begeleiding van een valse fanfare.
als het volkslied gespeeld wordt moet je je bezigheden staken, mensen staan dan midden op de trap stil. de vele eerbetonen aan koning en vaderland worden vreemd genoeg met weinig respect uitgevoerd: men geeuwt, fluistert, leest en krabt zich achter de oren.
Maandag dragen veel mensen een geel t-shirt, it is a tribute to king Bhumibol. ik heb een geel t-shirt gekocht, en een geel met bloemenmotief cadeau gekregen, het staat me niet echt, maar is wel heerlijk luchtig.
Het is enorm warm, ik merk niks van het regenseizoen, global waaaaaarming

Morgen ga ik naar bangkok. Mamking is al vertrokken, ik vertrek rond de middag per VIP-bus, heel aangenaam. savonds ga ik bij haar zus, die een bekende thaise journaliste blijkt te zijn, dineren, zaterdag gaan we nr de tempels in Ayuthaya, en zondag naar de watermarkt in Bkk zelf. lijkt me heel fijn !

Het eten is echt bijzonder lekker, ik kan het niet genoeg herhalen. thai food en mijn appreciatie ervan is dan ook een dagelijks aangehaald gespreksonderwerp in het huis en bij de buren, die we elke dag bezoeken. ik word volgepropt, en bij elke hap wordt afwachtend en hoopvol gekeken tot ik arroy arroy kir. als ik ook nog sep sep zeg, wat Lao-dialect is, is iedereen content. als ik alles eet wat ze me toestoppen zal ik de omvang van een thaise buffel krijgen, en dan zullen ze me niet meer zo sanook sanook vinden !
ik heb ook al gefrituurde huid, vuile thaise kippenpoten, en stinkende viseieren gegeten, en thaise whiskey gedronken.

Daaaaag




Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

de burende buren
de buren

koekjesbakker Uncle Toot, vrouw pa Ben, en Nong Gaauw in zijn " schattige" fotopose


16th July 2007

gelukkige verjaardag!!
hallo lauwke, een gelukkige verjaardag en dikke kussen van mama!! hiep hiep hoera!! de taart wacht tot in augustus... de gentse feesten zijn begonnen met mooi warm zwoel weer maar met deze nacht en deze morgen regen en onweer.... morgen staat Elvis Costello op het programma... ik bel je wel liefs mama

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb