18 timer i Taipei

Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
February 13th 2011
Published: February 13th 2011

På vej til Sydney havde vi lige et stop på 18 lange timer i Taipei, som er den største by i landet Taiwan. Vi var meget trætte af den lange flyvetur fra Frankfurt, så vi fik ikke udrettet meget. Vi tog en taxa fra lufthavnen til midtbyen, hvor vi hurtigt slog os ned på en Starbucks og fik en kop kaffe, sandwiches og en blueberry muffin til deling. Herefter gik vi en tur i byen, undervejs købte vi sådan nogle masker. Alle de indfødte gik med dem, så det skulle vi da også. Ved ikke helt hvorfor de går med dem, om det er pågrund af fourening, bange for at blive smittet eller for at smitte andre. det ser i hvert tilfælde dumt ude.

For tre ingeniørstuderende som os er der en bestemt bygning der er meget spændende for at se, nemlig Taipei 101. Det er verdens 2. højeste bygning på 505 meter. Vi var oppe i toppen, og sikke en udsigt!!! Taipei ligger i en dal, så oppe fra toppen kunne man nyde det fantastiske landskab. Bygningen har verdens største tunede massedæmper. Dette er en stålkugle på 660 tons der hænger i toppen af bygningen, denne er til for at formindske udbøjningen af bygningen når det blæser.

Tot: 0.119s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.0664s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb