Dinsdag weer geen wedstrijd

Asia » Taiwan » Kaohsiung
June 15th 2010
Published: June 15th 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: De race gaat niet door 23 secs
Eerst nog even iets over maandagavond. Vrolijk uitgedost in oranje verzamelen we om 19.15 uur lokale tijd in de lobby van het hotel. Een Australier die ons ziet, merkt droog op: I know where you are from. In een Engelse pub kijken we met z'n allen naar de eerste wedstrijd van Nederland.
Na de overwinning is er nog tijd om naar de nachtmarkt te gaan waar we souvenirs en schoenen kopen.

Dinsdag: Een rustige dag. De ochtend hebben we vrij om de stad te bekijken. Vrijwel alle groepjes nemen een taxi, want als je daar met vier man gebruik van maakt, kom je goedkoop in alle uithoeken van de stad.

In de veronderstelling dat er een Boeddhistische tempel in de stad ligt, stapt een groepje in de taxi. De taxichauffeur helpt hen snel uit de droom door een grotere kaart tevoorschijn te halen. Het tempelcomplex van Fo Guang Shan ligt op 45 minuten van de stad. Daar volgt een hartelijke ontvangst door een vrouwelijke monnik die verrassend goed Engels spreekt. Het complex staat voor met allerlei Boeddhabeeldjes. Voor elke gebeurtenis in het leven schijnt er een bepaalde Boedha te zijn. Beeldbepalend is een Boedhabeeld van 35 meter hoog.

De man in onze drakenbootgroep die het meest op een Boeddha lijkt, klimt langzaam naar dit grote Boeddhabeeld.

(Meer weten over het klooster van Fo Guang Shan? Kijk op www.fgs.org.tw/englisch)

De andere groepjes bezoeken een fort en een vuurtoren bij de haven. Daar kom je met de pont. Op de pont staat een groep schoolkinderen van een jaar of 11 die een schoolreis maken. De pubers beschouwen ons Nederlanders als een bezienswaardigheid. Soms durven ze zelfs iets in het Engels tegen ons te zeggen. En als je dat durft, ben je een held in de ogen van je klasgenoten.Wanneer ze echt los komen, maken ze volop foto's. Hun dagje uit is geslaagd.

Een ander groepje bezoekt een meer aan de oostkant van de stad waar een bijzonder aquarium is met voor hen onbekende vissen.

Waneer iedereen op tijd terug is voor de drakenbootrace, hoort Nicoline dat de race van vanmiddag niet doorgaat en is verschoven naar morgen. En dat een uur voor de wedstrijd.

Vandaag is burgemeester Jan van Zanen gearriveerd uit Taipei en hebben wij gezamenlijk gegeten.

Tot: 0.125s; Tpl: 0.016s; cc: 10; qc: 44; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb