My big skinny Taiwanese wedding


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Changhua
October 29th 2011
Published: October 29th 2011
Edit Blog Post

Danes je bil torej dan d za sestro moje gostiteljice, ampak zadeve so bile diametralno nasprotne nasim porokam. Zacensi s tem, da sem jaz kar nenapovedano uletila zadnji trenutek.
Spala sem do nekih pol osmih, medtem ko so nekateri vstali ze ob petih. Nevesta je pac morala biti spedenana, kot se sika! In tako sem bila tudi jaz ze pred osmo zjutraj v sposojeni oblekci in sposojenih stiklah (!), kar je nedvomno osebni rekord. Pa tudi to, da so mi bili cevlji premajhni samo za eno cifro, je totalna zmaga, saj so moje noge za te razmere res bigfootovske (kakopak).
Za zajtrk so mi ponudili sojino mleko in neke rizeve kugle, v katerih se je skrivalo neko meso pa seveda jajce, in ni mi bilo prevec vsec, ampak na vsake 345 jedi mi pa tudi lahko ena ni, kajne. Skakali smo gor in dol po hisi, njena sestra se je stimala (izpod rok profi maskerke in frizerke) v drugem nadstropju in bila je enostavno cudovita, prav taka kot na fotkah, ki sem jih gledala vceraj. Res so lepe te azijske oci (sploh ko gor nalimajo umetne trepalnice).
Cez nekaj casa je pred vrata sobe prisel zenin s sopkom roz in odrecitiral neke ljubezenske zaobljube. Nato bi moral priti not in Chen Hsuan prositi za roko, a njena mama se ni koncala z lepoticenjem, zato smo morali se malo cakati. In cakati. In ko je bilo koncno vse nared, je zenin je uvalil not in Hsuan pred vsemi zarocil, tako da sta si nataknila prstane.
Potem sta se sla poklonit prednikom v sobo z oltarjem, tam pa sta se ponizno priklonila tudi pred nevestinimi starsi. Hsuan je malo pojokcala, kajti poroka zanjo pomeni tudi selitev iz domace hise v zeninovo. Nato pa spet dol po stengah pred vhod v bajto, kjer sta stala dva crna mercedesa z rdecimi pentljami. Povorka se je zbasala not, da so se odpravili k zeninovim starsem ponovit omenjeno proceduro. Ko je avto odpeljal, so ga poskropili z vodo, da prezene vse slabe stvari, Hsuan pa je na domaci prag odvrgla pahljaco, ker se namrec ta beseda izgovori isto kot locitev (od hise) in je torej gesta jako simbolicna.
Mi smo se zabavali s petardami in muziko, ki je odmevala iz sosednje solske dvorane (med drugim tudi Dancing Queen od Abbe), ter spremljali dogajanje. Gostje so pocasi prihajali, organizatorji so namescali se zadnje balone, kuharji so sem in tja nosili vecmetrske tune in sproti rezali svez sashimi, doma pa so mi ponudili t.i. wedding cake. Neverjetno, kako v vsako stvar stlacijo mesto, kajti tudi v tem navidez nedolzno izgledajocem kolacu je bilo suseno meso, jajce (itak) in sladkasta krema iz lotusovih cvetov. Blazno nenavadna (in na trenutke neuzitna) kombinacija.
Med prihajajocimi gosti sem opazila tudi eno belko. Huh? Izkazalo se je, da gre za Anglezinjo, ki je porocena z bratrancem zenina. Prav prijetno sva pokramljali in povedala mi je vse o svoji kulturno-geograski selitvi, saj trenutno zivita na Kitajskem v Shenzenu, sem pa sta prisla prav zaradi poroke.
Ob pol enih je ludilo v dvorani doseglo vrhunec, saj sta se skozi vrata sprehodila mladoporocenca in odkorakala na oder. Pridruzili so se jima starsi, sledili so razni govori in zdravice in smeh in ploskanje. In potem za mizo in - jest! Naslednji dve uri sta v bistvu minili tako, da so na mize eno za drugim nosili polne pladnje in kroznike raznoraznih jedi, seveda mesnih oz. bolje receno morskih, ker sem pojedla toliko morske hrane, da je bilo se zame prevec. Bilo je vse od nekega rakovega chowderja pa solate z jastogom pa rakovice pa hot pot s plavutjo morskega psa pa se zivi skampi, ki so poskakovali v ponvi, ko so jo pristavili na ogenj. Skratka, ni da ni. Vmes se je nevesta dvakrat preoblekla (baje je to standard) in vsakih prisla na oder, da smo jima zaploskali, vmes so se sli se neke match-making in karaoke igrice, spilal je bend, naokoli so dirjali otroci, skratka, totalno sprosceno in skulirano vzdusje.
In to je bilo to. Po par uricah je folk odsel domov, se za slovo se fotkal z mladoporocencema in zadeva je bila zakljucena. Precej drugace kot pri nas, ha? Malo sem se pozanimala, kako je to s pravnega vidika - ce ni bilo dejansko nobene poroke danes? - pa je menda zadeva taka, da gres poroko z vsaj dvema pricama kar registrirati na pristojni urad, poves, kdaj imas zur, in potem si porocen. In to je to! Pa locitve? Baje je to dokaj nepoznan pojem.
ker je bila ura sele zgodaj popoldne, sva sli s Chio se v mestece Lukang na obali, ki je tudi eno tak zgodovinski biser. Posut je z zelo starimi hisicami iz casa dinastije Ching (ce sem prav razumela), kar pomeni, da je precej podobno nekemu istrskemu mestecu z blazno ozkimi ulicami in nizkimi hisami iz opeke, vmes pa seveda artisticne stacunce in night marketi in templji. Super scena, priporocam. Obiskali sva en tempelj, mimogrede sem si pri jasnovidcu iz dlani dala prebrati prihodnost (sploh ta je zanimiva, da naj se ne porocam v letu 2012, ampak raje sele leta 2015 - good to know), pokupila nekaj hrane, spila nekaj degustacij ingverjevega caja in kitajskih zdravilnih cajev, se s Chio zgubljala med ozkimi potkami - in vecer je se prehitro minil, tako da sva se podali nazaj v Puyan z njenim Formosa Matizem (a ni to Daewoo?).

Advertisement



Tot: 0.479s; Tpl: 0.009s; cc: 17; qc: 88; dbt: 0.2614s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb