Dag 10, 9. sep. From Singapore with love

Singapore's flag
Asia » Singapore » Little India
September 9th 2008
Published: September 9th 2008

Efter vi havde skrevet blog sidst, tog Peter og Mathias hen paa den lokale for at faa en oel og spille lidt kort. Det gik lystigt for sig og de to konkurrencelystne mandfolk besluttede sig for at afholde Singapore Open mesterskaberne i poker. Det endte i en heads-up mellem de to pokertalenter. I finalen blev der spillet bedst ud af fem i texas no-limit holdem (poker). Mathias lagde godt ud og vandt foerste dyst, men Peter kom staerkt igen i naeste. Ved stillingen 1-1 saa alt lige ud, men Mathias viste storform og sikrede sig en knusende 3-1 sejr og FullTilt-semiproen.
Rene joinede os senere paa aftenen og paastod, at hans mave var paa vej paa rette koel igen. Vi spillede lidt mere kort og gik derefter hjem i seng.

Mandag skulle Rene til jobsamtale og heldigvis for ham, var han blevet naesten helt frisk. Vi blev dog allesammen lidt koeresyge i taxaen paa vej hen til DanTechs kontor, da taxachaffoeren tilsyneladende havde glemt at det ikke var en tur i "Daemonen" vi havde bestllt. Rene fik jobbet som Service Engineer og vi var alle glade. Desuden kunne Henrik-chef informere os lidt naermere om Singapores natteliv. En ny taxa var bestilt til os, men vi ville hellere udvide vores horisont lidt, saa vi tog metroen mod Sentosa Island. Oen er en forlystelsesoe, hvor man bla.a. kan nyde flot natur, se hajer og kysse med delfiner. For at komme over til Sentosa Island maette Rene flytte graenser, da vi skulle med "cable car", som fragtede os over til oen hoejt over jordens overflade. Han proevede at grine sig ud af situationen, men frygten i hans oejne afsloerede sandheden. Han fortroed hurtigt, at han i et oejeblik af overmod havde bestilt en cable car med glasbund.

Sikkert fremme paa oen besluttede de tre eventyrere at tage et race i saebekassebiler ned af et bjerg. Peter vandt, men der var heftige diskussioner om Peters fairplay ved starten. Herefter tog vi i Underwaterworld, hvor vi inden indgangen lige fik leget lidt med de lokale pythonslanger. Underwaterworld var dog vand ved siden af det hjemlige Kattegatcenter.

Vi fortsatte videre mod "Southern most point of continental Asia", som er en lille kunstig oe paa sydsiden af Sentosa. Herfra var der view ud over de mange containerskibe, som laa for anker ved Singapores kyst. Den lille oe laa ikke mere en et par hundrede meter fra Sentosas strand, saa Mathias taeknte, at dette ville vaere en oplagt mulighed for en svoemmekonkurrence. Det var kun Peter, der tog udfordringen op, da Rene begyndte at taagesnakke om sine maveproblemer igen(igen). Han meldte sig istedet som fotograf samt at saette dysten igang. Saa foelte han ligesom at han var lidt med alligevel.

Paa Renes signal begyndte dysten. De to kombatanter kastede sig ud i det fraadende boelgehav, som fik Vesterhavet til at minde om en blikstille soe i Silkeborg en mandag sommernat. Halvvejs laa de to side om side, men det blev nu klart for Rene, at Peter saa smaat begyndte at traekke en smule fra. Mathias kaempede ihaerdig for sin aere og det viste sig at vaere klogt, for da de kom ind paa det lave vand, var den lille foering, som Peter havde slet ikke nok til at holde Mathias bag sig. Peter var gaaet i staa lige midt i Mathias's loebebane, saa Mathias saa sig noedsaget til ved venlig kontakt at skubbe Peter til side. Herefter kunne han loebe sejrrigt i maal, mens den noget utilfredse Peter resginerende maette konstatere, at loebet var koert.

Lige ved siden af stedet, hvor den uforglemmelige dyst havde fundet sted laa "Dolphin Lagoon". Det eneste sted i verden, hvor man kan kysse de smukke lyseroede delfiner, som dog viste sig ikke at vaere naer saa flotte som standard Flipper. Vi satte os til rette paa foerste raekke for at nyde det storslaaede delfinshow(minus storslaaede). De tre delfintraenere viste nogle tricks med hver deres delfin og i slutningen af showet fik Mathias og Rene taget billede med en af delfinerne. Og naaa ja, saa blev Peter vist lige, paa trods af hans knaegtede udseende, udvalgt til at danse i hullahopring med en halvbuttet englaender. Efter denne pinlige episode fik Peter dog dagens anden store oplevelse, da han skulle ud i vandet til delfinen Splash. Han fik lov at kramme, kysse og ae den lyseroede delfin. Han var en meget stolt aarhusianer denne mandag eftermiddag.

Da vi kom hjem fra Sentosa var vi alle klar paa at tage i byen. Vi startede paa den lokale, hvorefter vi fulgte Henriks raad om at tage til St. James Powerstation. Man skulle vaere 23, men pigerne skulle kun vaere 18. Renes charme og nordjyske krejler-gen fik os ind og havde derefter en ganske hyggelig nat.

Dagen i dag er blevet brugt paa praktiske ting og vi har faaet bestilt billet til Borneo. Der rejser vi over i morgen.

Status:

Peter Madsen - Synes det var fedt at danse med delfiner, men bryder sig ikke om Mathias' og englaenderens snorkesymfoni
Rene Bo - Efter indtagelse af diverse diarre praeparater er forstoppelse nu blevet en realitet
Mathias Guldberg - Er forundret over, hvorfor han er begyndt at snorke, men det skyldes maaske den LEGO-haand han har til at sidde fast i naesen

Tot: 0.058s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0373s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb