Endelig på farten!

Super duper Singapore

Additional maps: Untitled

Asia here we come!

Flyveturen
Så kom vi endelig afsted! Super lækker følelse... Flyveturen var lige i øjet, Turkish Airlines ved altså godt hvordan en flyvemaskine skal skæres! Touchscreen i sæderne som kontrollerer spil, film, tv osv. MASSER af premium entertainment til at fordrive turen med! Jeg poppede dog 3 at de piller jeg fik af Marianne (Theas søde mor) og sov derfor 8 timer i streg.. Men jeg var ikke den eneste som gik glip at den lækre entertainment, lyden i Nicklas høretelefoner virkede nemlig ik, så han måtte trille tommelfingre i stive 12 timer..
Vi mellemlandede i Istanbul hvor vi, sammen med 2 super fine danske gutter, tog et smut ind til byen for at se noget kultur og få os en bid at spise. Vi endte på en tagtaresse med udsigt over pladsen hvor den der kæmpe kirke samt moske ligger (http://en.wikipedia.org/wiki/Hagia_Sophia). Udsigten var alt for vild! Men jeg havde desværre ikke kamera med... Men Sanja tog nogle billeder, men hun har desværre ikke stik med til computeren.. Great!

Singapore
Ved ankomsten til Singapore skulle man tro at vi var trætte, og det var vi også, men vi bildte os selv ind at vi kunne erobre verden og tog derfor hul på turistattraktionsafkrydsningslisten! (Lange ord er gode ord) Vi smed baggagen på vore sublime backpacker hostel (Sleepy Sam's) og fik på vejen anbefalet en indisk resturant af receptionisten. MEGET LOKALT STED... Vi var de eneste turister og alle gloede på os. Men maden var fin og vores maver er stadig i god behold. Endnu..
Vi smuttede herefter ud til en af de mest besøgte attraktioner i Singapore, nemlig deres ZOO. Her har de en meget berømt night safari (http://en.wikipedia.org/wiki/Night_Safari) , og den har fuldt ud fortjent sin berømmelse. Man var meget tæt på dyrene, næsten for tæt. Det eneste der skildte en fra næsehornet var et stødhegn som mest lignede det man ser omkring fårene bag langhøjskolen.. Det hjalp selvfølgelig også lidt på oplevelsen at haven ligger inde i en regnskov.
Bagefter turen i ZOO smuttede vi på shopping i et kæmpe center som har åbent 24/7, total kaos sted! Udover det er Singapore en overraskende dyr by at rejse i. Lidt ligesom priserne i Berlin.. Mindst dobbelt så dyr som Bangkok. Udmattede smuttede vi ved 1 tiden (lokal tid) hjem i vores køjesenge og sov.. Jeg blev så ved 10 tiden vækket af Thea som sagde noget i nærheden af "Når det er der i er i ****).. Temmelig sur over at jeg ikke havde hentet hende i lufthavnen.. Men den var lovlig, for jeg troede seriøst at hendes Singapore veninde ville hente hende.
I dag har vi så været i en Kinesisk og Japansk have som var en kende pænere en Kongens Have. Voldsomt mange Bonzaitræer.. Her til aften skal vi mødes med et par som Thea kender (udvekslingsstuderende). Skal på noget bar værk ude på Santosa Island. De er vist ret vilde med kareoke.... Skal nok bliver morsomt.. I morgen går turen mod Borneo!

Vi ses!

KinaskakKinaskak
Kinaskak

Alle cykeltaximændene holder pause og spiller kinaskak

23rd July 2008

Fantastico
Det er sgu fedt med en rejseblog ;o) Take care out there
25th July 2008

Fantastik
Mega god rejsebeskrivelse, bliv ved med det. Pas på hinanden
26th July 2008

Synes ik jeg kender ham den flotte fyr
I må have en fantastisk tur, lyder sku fedt. Fyr den auf! Mizijj in da La Bizz
28th July 2008

I morgen går turen mod Borneo!
Well... kommer der snart nyt derude fra?
4th August 2008

hello
Hej alle super dejligt at I sætter billeder ind på bloggen. Mangler lidt tekst fra Borneo? Og fra nu. knus her fra Amager

Tot: 0.05s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 31; dbt: 0.025s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb