Adventure begins!

Asia » Malaysia » Sabah » Kota Kinabalu
July 29th 2008
Published: July 29th 2008

Sidst vi bloggede var vi stadig i den renlige metropol Singapore. Da jeg gaar ind for orden i sagerne, vil det ogsaa vaere i Singapore denne fortaelling om 5 rejselystne unge mennesker starter...

Singapore (Totalt lokal, li'som Johnson baby!)

Vi starter hvor vi slap! Det var gaaet hen og blevet aften og vi skulle ud med vores Singapore buddys... Vi havde serioest forventet det vaerste, men aftenen forloeb skam smaertefrit. Lige bortset fra den mindre detajle at hverken Nicklas eller mig kunne komme ind paa de fanzy diskosteder vores lokale venner ville ind. Vi havde jo ingen ID med... 24 aar og problemer med at blive lukket ind paa club.. Tsk tsk..

Adaline (En yderst lille pige af en paa 21 at vaere) mente ikke at vi havde faaet nok kulturelt ud af vores besoeg i Singapore, saa vi blev derfor inviteret paa morgenmad a la Sinagaporestyle. Heldigvis boede vi (Syntes Adaline) yderst taet paa omraaedet hvor de fleste lokale spiser deres morgenmad, samt frokost, for saa kunne vi jo rigtig maerke, smage og dufte stemningen.. Vi drog derfor om morgenen sammen med Adaline og hendes panfloejtespillerende venninde hen paa en naertliggende foodcourt (Et sted i tre etager
SingaporeSingaporeSingapore

Med hvid gut
med madboder, borde og stole. Her blev paa rigtig vartet op af vores flinke Singaporenesiske venner som i pendulfart kom med den ene lokale specialitet efter den anden. Et MEGET graenseoverskridnende maaltid for isaer Sanja og Camilla (heldig at de havde smugspist paa vores hostel). Af laekkerier vi smagte paa kan naevnes kogte risboller med fyld af ristede peanuts i sukkersuppe. Eller de endnu laekre kogte risboller, med topping af noget som smagte af ristede loeg.. Jeg skal vaere aerlig og sige at til hver en tid hellere vil vaelge en skaal corn flakes, til fordel for noget at af det vi smagte den dag. Men oplevelsen var fantastisk! Og stor tak til vores gaestfire venner.

Fra Singapore til Malaysia

Sagen er at der ikke flyver nogle lavpris selskaber fra Singapore. Saa vi var derfor noedt til at tage en bus til Kota Bahru og flyve der fra. Noget som selvfoelgelig er helt vildt nemt og billigt. Og ja det var nemt nok, men saa gik det galt! Vi skulle igennem tolden og var derfor noedt til at staa af bussen for at vise pas. Bussen ville koere igennem tolden og vente paa den anden side. Bussen stod ganske rigtigt paa den anden da vi kom ned. Da vi naesten var de eneste paa bussen, mente vi lige at der var tid til at slaa en streg.. Det var der ikke og da vi kom ud var bussen koert og vi var derfor noedt til at vade med alt vores baggage, i stegende hede, over broen mellem Malaysia og Singapore. Der var temmelige mange forbipasserende som grinede af os.. Pigerne var ikke helt tilfredse..

Borneo Saravat - Kutching

Kutching er en lille hyggelig by paa Borneo. Kuctching er hovedstaden i Saravat og betyder kat. Katte var der mange af.. Ingen af dem med hale dog. Der maa vaere en syg stodder som klipper af alle de stakkels krae!
Vi Indlogerede os paa et temmelig high class backpacker hostel. Ret stort sted med poolbord, bar og tagtaresse. Pigerne fik et laekkert stort vaerelse med udsigt og Nicklas og mig fik et pulterkammer i kaelderen... Men fair nok, man skal jo kun sove der.. Generelt er der tendens til at pigerne er mere heldige med dere indlogering end drengene.
Det foerste vi besoegte i Kutching var det beroemte orang gutan rehabilitetscenter. Centeret er et sted hvor saarede eller paa andre maader svage orang gutanger, bliver genoptraenet og sluppet ud i det fri igen. Men hvis definitionen af frie orang gutanger er ingen burer samt en ikke indhegnet regnskov paa stoerrelse med Knuthenborg Safari park, vil jeg sige at disse aber er frie som bar fanden. I det hele taget er det faktisk utroligt hvor frodigt og levende alt er hernede. Vokser traeer, buske og planter alle vegne + de mange dyr, kryb og insekter. Danmark har jo absolut intet at byde paa i forhold til det her!
Fra den ene specielle abe til den anden. Dagen efter gik turen nemlig ud til den hamrende smukke Bako Nationalpark. ( http://www.sarawakforestry.com/htm/snp-np-bako.asp ) I denne park bor den beroemte Naeseabe. En abe som alle burde beundre for dens 24/7 erektion. Taenk at have konstant jern paa...

Borneo Sabah - Kinabalu

Traditionel kinesisk morgenmadTraditionel kinesisk morgenmad
Traditionel kinesisk morgenmad

Lettere vammelt... Men vi var hoeflige og spiste paent op...
Kogt risbolle med ristede peanuts insideKogt risbolle med ristede peanuts inside
Kogt risbolle med ristede peanuts inside

Smager ikke naer saa godt som det lyder
Adaline og hende med panfloejtenAdaline og hende med panfloejten
Adaline og hende med panfloejten

Vores meget soede og gaestfrie vaerter
Group picture igenGroup picture igen
Group picture igen

Super mennesker
Naaede ikke bussen...Naaede ikke bussen...
Naaede ikke bussen...

Dumt dumt dumt.. Men vi skulle jo herre tisse!

29th July 2008

Super nice med den opdatering
Se det har jeg savnet :D I er sgu vidunderlige allesammen... Love U All Daddy
2nd August 2008

arriba
cool cool billeder- fedt det sidste hvor du kaster vand i hovedet på nicklas ! well skriv noget mere og hils hende med panfløjten ! -simon

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb