6 days in rainy and warm Singapore...

Singapore's flag
Asia » Singapore » Geylang
February 5th 2008
Published: February 5th 2008

Betelbox Backpacker hostel.Betelbox Backpacker hostel.Betelbox Backpacker hostel.

Een geweldig schoon hostel.
Dag allemaal,

Vanuit Phuket(Thailand)zijn we per vliegtuig vertrokken naar Singapore.
Het duurde maar 1.5uur en dat deden we met Airasia...low budget airline.
Dat was wel te merken qua service..en omdat het low budget is mag je maar 15 kilo p.p. meenemen.En dat ging niet echt.Liza had 17 kilo en Pierre 27 kilo.Dus met andere woorden,we moesten betalen.Irritant en niet verwacht en dan kan je de mastercard wel goed gebruiken,het was al met al 66 dollar(auw).

Aangekomen in Singapore hebben we de bus genomen naar ons hostel 'Betel Box'.Voor maar 1,50 singapore dollar p.p.(0,75 eurocent) en dat duurde zeker 45 min.
We waren 3 haltes te ver gestopt en dus moesten we met het volle gewicht naar ons hostel lopen in het benauwde weer maar dat is goed voor ons...dan vallen we wat af(hihi).
Ons hostel ligt gelegen in de Katong district met vele eettentjes en barretjes.We zitten ook vlakbij het strand maar daar gaan we niet heen.Wel zie je oudjes zwemmen in zee.Daar kunnen wij een voorbeeld aannemen.
We slapen in een dorm met 16 bedden,Liza onder en Pierre boven(we bedoelen dus stapelbedden,hihi).We moesten wel weer even wennen maar ach..oordopjes in en slapen maar.
Het is hier schoon en goed verzorgd.We krijgen s'ochtends ontbijt(brood,fruit en dergelijke).
Je kan wel zien bij het strand dat Singapore een van de grooste zeehavens heeft ter wereld want er liggen toch een schepen te wachten het lijkt wel D-Day!

Singapore is verdeeld in districten,waaronder koloniale,Indiase en de Chinese district.Wij hebben de chinese en de koloniale district bekeken.De koloniale is het "oudst" maar is oud ook 150 jaar? Voor ons niet echt want het is meer hoog-en nieuwbouw.En wat ze maken is ook zeer modern.Zoals de winkelcentra's,supermodern, schoon en efficient.Ook in de winkels vind je het nieuwste van het nieuwste,maar dat is logisch want alles komt hier vandaan.We kwijlen van hier tot gunder(Jan en San,als je ECHT wil winkelen dan moet je hier zijn).De prijzen zijn hier ook lager dan in Europa.Overal I-pods en apple computers,sportkleding(nieuwste lijn) en HORLOGES...echt vanalles!!!!! MMmmmmmmmmmmmm het is maar goed dat we weggaan.

De bus/metrolijnen zijn hier ook perfect geregeld.Alles ook op tijd(hihi).Wij zaten ongeveer 30 min van alles af.Het ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat.We hebben hier heerlijk gegeten,men zegt ook dat de cuisine in Singapore een van de beste is want het is gefuseerd met verschillende culturen dus we vielen met ons neus
The riverwalk.The riverwalk.The riverwalk.

Hier kom je langs "ouwe" pakhuizen uit de koloniale tijdperk.(engels)
in de boter.Heerlijk sushi gegeten aan de lopende band(leggen we nog wel een keer uit).

Vanavond gaan we vliegend met Brunei air naar het Malaysia gedeelte van Borneo.Hier blijven we 10 dagen.

Groetjes van ons.

Een heel belangrijke engelsman.Een heel belangrijke engelsman.
Een heel belangrijke engelsman.

We weten zijn naam niet meer maar hij heeft de colonial district in Singapore opgebouwd.
Het stel...Het stel...
Het stel...

Aaaaahhhhhh.
A mall.A mall.
A mall.

Hier in Singapore zie je verschrikkelijk veel malls oftewel winkelcentra's.Niet zoals wij ze kennen..
Een mall van binnen.Een mall van binnen.
Een mall van binnen.

alle winkelcentra's in Singapore zijn versierd vanwege de aankomend (chinees) Lunar New Year.(7 op 8 feb.2008.) Lunar is een schrikkeljaar(eens in de 4 jaar).
D-Day in Singapore.D-Day in Singapore.
D-Day in Singapore.

Singapore heeft de grootste haven van azie. Dat kan je wel zien hoeveel in de wacht staan.
Mr.Crab.Mr.Crab.
Mr.Crab.

Liza heeft een keer Mr.Crab vermoord en opgegeten!! Pierre vond dat heel erg.
Merlion.Merlion.
Merlion.

De "visleeuw"..Is een legende wat nu als standbeeld wordt getoond.
Verboden.Verboden.
Verboden.

Als je even fietst door een tunnel waar je NIET mag fietsen kun je een boete riskeren van 1000 SPD oftewel 5oo euri....en dat geldt ook voor andere overtredingen zoals iets op straat gooien.
De metro in Singapore.De metro in Singapore.
De metro in Singapore.

Super goed geregeld en schoon.Geen grafitti of iets dergelijks.Al het openbaar vervoer is goed geregeld,zeer modern en goedkoop.
Lijkt wel central park(New York).Lijkt wel central park(New York).
Lijkt wel central park(New York).

Vanuit central park heb je ook zo'n uitzicht op de skyline maar dan is het Singapore.

5th February 2008

globetrotters
hey alletwee wat een leuke verrassing, ik ging mail kijken,na een klotetandarts bezoek, en dit is weer iets leuks, het ziet er perfect uit, mooi man!! en vrouw!!!jullie zien er best uit,good food,hahaha ze zijn jullie hut aan het doen, wat een puinbak,allemaaal witte bolletjes,grrrrr, veel plezier, en goeie reis, veel liefs yvon dirk an san boef en buuf riet, xxxxxx
5th February 2008

het nieuwe avontuur
En zo zijn ze alweer naar andere Landen van de wereld het is toch echt een Wereldreis hè Piërre en Liza Het ziet er toch weer erg mooi uit op de foto`s en dan te bedenken jullie beleven dit allemaal echt...... dat jullie maar weer van de buikloop af zijn en geen verdere ziekte`s op lopen dan gaat het zeker van een leie dakje Hier is het nog steeds erg wisselvallig weer wind en regen zo af en toe een betere dag er tussen door Maar nog veel plezier in de vele Landen die jullie nog gaan zien wij beleven het allemaal mee via de mail`s dat is toch een uitkomst zo... Net of jullie heel dichtbij zijn maar toch zo ver hiervan daan!!!!! GROETJES van AD en FRIEDA Knuffels en Liza nog gefeliciteerd met je verjaadag en Piërre jij ook gefeliciteerd want als ik het goed heb ben jij ook jarig in Februari LANG ZULLEN ZE LEVEN IN DE GLORIE A HIEPER DE PIEP HOERA
15th February 2008

hi!! singapore ziet er goed uit!! idd heel modern, verwacht je eigenlijk niet bij zo'n land. en wat een verrassing om een mailtje te krijgen, zit nu thuis met m'n benen in het verband vanwege spataderen dus elke verrassing is van harte welkom!! wat een heerlijk vooruitzicht...australie! ben erg benieuwd naar deze verhalen!! veel plezier daar!! gr auke en brenda

Tot: 0.064s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb