139.den - Sabang,podzemna rieka,presun Puerto Princesa


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Palawan » Sabang
January 23rd 2013
Published: April 29th 2013
Edit Blog Post

Zobudil som sa uz o 6/00,chvilu som polezal na matraci a siel zobudit kolegu od vedla. Ten uz bol tiez hore.

V noci neboli nastastie ziadny komari.

Vybrali sme sa do pristavu,zaregistrovat sa,otvarali az o 8/00. Pri cakani na otvornie sme skocili na ranajky,teda len ja on neranajkuje,dal si len kavu. Potom sme cakali kym otvoria registracne centrum.

Tu uz boli aj filipinky zo vcera. Bohuzial Donovi nevybavili vstup.

V reg.centre som si vystal mensiu radu,islo to rychlo,odovzdal pas,doklad o zaplateny listku z puerta princesa,odskrkli si ma zo zoznamu,zapltail som 40p poplatok na ochranu prirody a vybral sa hladat ludi na share lodku. Komplet stoji 700p.

Hned po vyjdeny z budvody ma odchytil jeden splaseny biely,ci uz mam paratkov,nie ,tak uz sme boli dvaja. Tento splasenec nakoniec zabezpecil celu posadku,izraelcan a 3 kanadania. Cesta ma teda vysla 120p. Pred nastupom na lodku,opat kontrola listku z puerta princesa,kontrola zaplatenia poplatku na ochranu prirody a priradenie nam lodky. Splasenec zisitl,ze nema zaplateny reg.poplatok, hlavne,ze tu pobehoval uz od 7/45.,tak mensie zdrzanie kym si to vybavi.

Lodka bola uplne mini,nasadili sme si vesty a vyrazili.Plavba trvala 20 minut. More pokojne,len fukal vietor.

Po pristati na piesocnej plazi sme sa ani nenazdali a spalsenec bol uz prec. My sme sa pokojne presunuli k dasliemu kontrolnemu bodu. Tu nam opat prideli cislo lodky ,ktora nas zoberie na plavbu po podzemnej rieky.

Vyfasovali sme opat zachranne vesty a sli podla navigacie k vstupu do jaskyne. Cesta bola robena formou naucneho chodnika. Sem tam sa tu objavila opica.

Opat dalsi check point,tu sme vyfasovali prilby a cakali na nasu lodku. Lodka je pre 8 ludi + kormidelnik/sprievodca.

Nalodili sme sa a plavili do jaskyne. Kanadan co sedel vpredu vyfasoval svetlo pohanane autobateriou. Osvetloval nam jaskynu,nic moc obsluha. Veslar nam obcas povedal daku zaujimavost,obcas daky vtip.

Fajn plavba jaskynou ale ,ze by to bol div sveta nemozem teda povedat. Mozno ak by bola spristupnena cela trasa tak hej ale takto priemerna jaskyna s vodou co za tolke vybavovanie nestoji. Radsej ist kuknut k nasim susedom na macochu resp inde do europy. Mozno aj Domica (z madarskej strany,vacsi respekt k navstevnikom) je lepsia tam som nebol musim to dakedy omrknut.

Po plavbe sme odovzdali helmy a vesti a sli sa nalodit na lodku co nas po mori zaviezla do pristavu. Tu uz stepoval splasenec. Este sme dobru chvilu cakali na izraelca.

Najskor som mal v plane ist do jaskyne pesi cez dzunglu/les (furt nevim ako to mam nazyvat),lenze trail je zavrety, bo sa im tam zrutil most a neda sa pokracovat dalej. Cesta konci v central parku. Most tak lahko neplanuju opravit,ved aj naco,po tomto triale chodilo minimum ludi.

Po vylodeni som omrkol spoje do puerta princesa. Lexus minivan o 10/00 a 13/00 za 200p,jeepney sza 150p,cas odchodu zalezi kedy sa naplni.Potom smer ubytko,zobranie batohu a nazad k minivanom lexus,tam som hodil batoh do auta a siel sa najest.

Po jedle este kuknuty blizky vodopad ,co je za mojim ubytkom,tam sme sli aj vcera s irom ale nakonec sme si to rozmysleli,bo sme nemali na to obuv. Ide sa po kamenistej plazi.Fakt mega velke kamene. Este pred vstupom na plaz sa treba zaregistrovat v poslednom ubytku,ktore akurat rekonstruovali,staci sa zapisat len do knihy,kto chce moze hodit do kasicky prispevok.

Cestou som minul este budhisticky chram vo vystavbe a dostal sa az k vodopadu. Vodopad nic moc ale fajn prechadzak,v slapkach to neodporucam. Stretol som aj mini rodinku filipincov co si boli robit pri vodopade piknik.

Nazad ma chytila sracka,skocil som chytro za velky kamen a hned mi bolo lepsie.

V mestecku uz len cakanie pri aute na odchod. Hned sa okolo mna zhrkli predavaci suvenirov. Dako im furt nedochadzalo,ze nic nechcem. Prisadla si ku mne stara francuzska,ta nakonec po tvrdom zjednavani kupil naramok z 400p na 150p. Fakt boli doterny tito predavaci.

Minivan bol plny,cesta ubehla rychlo. Na bus stanici san jose nas vsetkych vyhodili okrem jedenho chalana,ten bol vraj dohodnuty,ze ho odvezu az do hotela,soferovi sa to nepozdavala ale nakonec ho zobral.

Ja som siel odlovit trycikel k CS,prvy mi dal slusnu ponuku 150p (podla CS cesta ma stat 10p k prvemu prestupnemu bodu). Tak nic teda,vybral som sa mimo bus stanicu kde na hlavnej uz stal mini jeepnye,ten ma za 10p zobral k AD hotelu. Tu je dalsie stanovisko tricyklov,tak som jeden odchytil,ukazal mu adresu CS,pockal kym sa tricykel zaplni a sli sme. Na tricykli sme boli 3 ludia,dvaja dnu a jeden za motorkarom. Cesta v pohode.

Podla instrukcii som vystupil pri polnej ceste a siel smer k mojmu dalsiemu prechodnemu domovu. Po par spytani som sa dostal do spravneho domu. Jonathan nebol doma ale zato tu bolo dalsich 7 couchsurferov. Jedna baba mi ukazala moju postel.

V zvlast domceku co ma aj sprchu a wc,hore je tzv.net miestnost. Ale kedze nemam notbook tak mi je prt platna,ma tam porobene zasuvky na net,wifi je strasne slaba a furt pada. Jeho dom sa nachadaza na vojenskej zakladni resp.je to vojenska dedinka ale funguje to tu normalne ako inde,len pristupove cesty strazia vojaci (mimo ten polnej po ktorej som siel). Ano Jonathan je vojak,ked bol na misii Spojenych narodov v strednej ameriky,tak po ukonceni misie precestoval juznu ameriku,vraj parada,ziadne problemy.Ale zas vie spanielsky a svojim vyzorom zapadol medzi juhoamericanov bezproblemov. Mal vyhodu ,ze nepotreboval ziadne viza,stacilo len zamavat vojenskym preukazom spojenych narodov.

Na veceru som siel s jonathanom do mesta ,do veganskej restiky. Chodi tam akzdy vecer a vzdy si dava buritos. tak som to okostoval i ja. Bolo to fajn ale maso chybalo. On si tu vybavoval maily,skypoval s priatelkou. Cakali sme tu francuzsky couchsurfinogvy par. Spali tu uz pred tym,cul sa vracaju domov a tak ako ja cakaju na odlet lietadla. Francuzska furt mlele a mlela.Boli uz dost unaveny z cesty,cakali sme na jonathana kedy z konecne dovola ale furt sa nemal k cinu. Domaci uz zavreli restiku,rozlozili si vlastnu veceru a zacali vecerat,no my sme tam furt trcali.

Po odchode s fajn rstiky sme sa zastavili este v ATM kde si francuzi vybrali neaku hotovost, zastavka este v obchode,kde jonathan nakupil hajzlopapir a smer domov.

Francuzi spali podomnou. Nasprejoval som sa sprejom proti komarom a zaspal.Tych je tu kopa. V noci len jedno zobudenie inak pohoda.

Na filipinach je neuveritelna byrokracia,prihlasenie motorky vraj trva neskutocnych 6 mesiacov.

naklady

voda z vodostanice 2l - 5p
poplatok za vstup do podzemnej rieky (ochrana prirody) - 40p
lod sabang - podzemna rieka a spat - 120p
voda 1l - 25p
ryza , 2x vajco - 40p
ryza,vyprazane stehno - 55p
coca cola 0,3l - 20p
kolacik 4x - 5p
minivan sabang - puerto princesa - 200p
minijeepney san jose - aa hotel - 10p
tricykel aa hotel - salumas - 10p
vecera - 285p (platil som aj jonathanovu)
ryza,sosovica,zelenina - 40p

fotky
http://min.us/mbm4uLmCdMMFfw


Advertisement



Tot: 0.098s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb