The city of smiles


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Negros
April 15th 2008
Published: April 15th 2008
Edit Blog Post

Hvem er det som sier at Thailand er The country of smiles??!!! Hae??!! well, I'll tell you one thing, Mister: that's wrong! Philippines slaar Thailand langt ned i de raatne stoevlene (ikke misforstaa, Thailand var fantastisk)!!!

Paa den utrolig humpete, svingete og kvalmende seks-timers-bussturen fra Caticla til Bacolod paa oeyen Negros, kom jeg i prat med et par fra Filippinene. De var utrolig hjelpsomme, og hyggelige! Vi pratet om alt og ingenting, og fant ut av vi alle skulle samme vei: til Bacolod. Og dermed endte jeg opp med aa bli spandert baade taxi og Pinapplejuice, og ble kjoert til hotellet, og de passet godt paa at jeg kom meg inn paa rommet, og at alt var i orden.

Etter en dusj (tro meg: det trengs etter mange svette timer, der det samler seg lukter av baade det ene og det andre...), var jeg klar for middag. Paa restauranten spurte jeg en som jobbet der om veien til bussterminalen, hvor jeg skal videre til Bais/Dumagete. Og paa en-to-tre saa har jeg tre filippinere paa bordet, med latter som lofter taket, en side eller to med ting jeg skal gjoere, hvor mye det koster, hvor jeg skal dra og hvordan, pluss en mail eller to som jeg kan kontakte hvis noe skjer, eller jeg bare vil holde kontakten! Dessuten ble jeg spandert taxi paa hjem til hotellet....!
Daeven doetta meg....dette er landet for velkomst...!

Saa naa har jeg nettopp spist frokost, og skal ut aa utforske byen (etter guiding fra mine nye venner i gaar), foer jeg skal videre paa en laaaaaaaaaaaaaang reise ned til Dumagete og deretter Bais. Faar haape jeg kommer meg til Bais i loepet av kvelden da...hvem vet om bussen kommer eller ikke..?! hehe


Advertisement



15th April 2008

gleder meg til å reise dit til høsten :)
heisann! har nettopp lest bloggen din og jeg må si at jeg gleder meg veldig til å reise dit til høsten. Har ikke hørt noe av de stedene du skal til, men høres veldig interessant ut. jeg skal til bohol og iloilo, og baguio. Ellers så håper jeg at du får en fin og meget opplevelses full reise videre.

Tot: 0.114s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.0811s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb