lang reise...!


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Mindoro » Roxas
April 12th 2008
Published: April 12th 2008
Edit Blog Post

Halv seks var jeg oppe og klar til aa dra, og ventet paa jeepneyen som skulle ta meg til Calapan. Da svarte damen i butikken: AAhh....den gaar ikke i dag den...
akkurat...glemte et oeyeblikk at jeg var i Asia! Joda...mannen (tydeligvis kun en og samme mann som kjoerer hver dag) som kjoerte Jeepneyen var syk, og dermed var det ingen andre alternativer. Det vil si: ikke noen andre enn aa bli loppet fr penger, holde seg fast og passe paa alt man eier og har, da jeg suste avgaarde i en tricycle i sidevognen paa en motorsykkel!!!

Landskapet mlagde en groenn stripe og fuktigheten i luften malte ansiktet mitt mens jeg saa solen staa opp og lyset bli sterkere for hvert sekund. Alle lyder ble hoeyere, alle farger klarere, alle lukter tydeligere. Nattens regnskur hadde skylt vekk alt det toerre, alt stoev og all stank. Kun et nyvasket lag av varmende asfalt, duggende palmer og velduftende blomster.

Tricyclen tok meg til Poerto Galera, der jeg hoppet rett paa en jeepney til Calapan, deretter en van til Roxas. Vel fremme paa Roxas Port, skulle jeg kjoepe bilett til fergen over til Caticlan, slik at jeg kunne vaere fremme i Boracay i ettermiddag. Det viste seg at den foerste baaten over ikke gaar foer klokken fire, og klokken var bare elleve...damn...!

Saa her sitter jeg. Har sloest bort noen minutter i en turist sjappe, spist en lunsj (proevde aa spise saa saaaaaaaaaaaaakte som mulig for aa droeye tiden, men det finnes da grenser, uten at man skal bli glodd rart paa, mener jeg...), og lest litt.

Ser ut til at jeg faar finne meg et rom i Caticlan, og satse paa Boracay i morgen i stedet...!
sees der!

Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0721s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb