Phantastic Philippines, day off

March 9th 2013
Published: March 10th 2013

At the PoolAt the PoolAt the Pool

Tätä isompaan veteen en sitten tällä keikalla päässyt.
Olin miettinyt, pitäisikö aamuherätykseen totutella jo lauantaina ja yrittää hypätä sängystä ennen auringonnousua, mutta aamulla se tuntui aika turhalta idealta - sunnuntain herätys olisi joka tapauksessa luonnottoman aikaisin, eikä siihen tottuisi mitenkään yhdessä tai edes kahdessa päivässä. Normaalia puolille päivin torkkumista en silti tänäänkään päässyt tekemään, koska kymmeneltä piti olla menossa paikallisten kollegojen kanssa jonnekin tunnin ajomatkan päähän allasbileisiin. Suomalaiset kollegat olivat lähteneet jo aikaisemmin aamulla jollekin läheiselle saarelle koko viikonlopuksi sukeltamaan ja rantalomailemaan, mutta itse jätin sen väliin, koska... tuota... hetkinen... halusin juosta sunnuntaina aamuviideltä pitkän täysvauhtisen lenkin. Mikä ihme mua oikein vaivaa?

No joka tapauksessa pääsin ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa tällä reissulla hiukan lomailun makuun, kun perillä pääsin uimaan ja ottamaan aurinkoa palmujen alla. Suojaamaton avoallas tosin ei ollut mitenkään erityisen viilentävä kokemus, enkä uskaltanut lillua siinä muutenkaan kovin kauaa palamisen pelossa - nyt olin kuitenkin ensimmäistä kertaa koko reissun aikana auringonpaisteessa ihan vain oleskelemassa enkä pelkästään siirtymässä varjosta A varjoon B. Uimisen jälkeinen rasvausoperaatio olikin melko perusteellinen - pienestä purkista kului kerralla varmaan kolmasosa - ja vasta sen jälkeen uskalsin makailla parikymmentä minuuttia pigmenttiä kehittämässä (toki käänsin aina välillä). Päivän kääntyessä illemmaksi taivas meni melkoisen pilviseksi ja yltyvä tuuli helpotti jonkin verran oloa, ja kun tarjoilut (esimerkiksi
Koreans Are EverywhereKoreans Are EverywhereKoreans Are Everywhere

Taas se renkutus jäi soimaan päähän.
- yllättäen - kokonainen grillipossu) oli hoidettu pois alta ja kollegat olivat hoitaneet pakolliset karaoke-esitykset (onneksi kukaan ei tällä kertaa soittanut tällä kertaa sitä yhtä biisiä), palasimme kämpille hyvissä ajoin ennen neljää.

Kun menin täydentämään hedelmä- ja juomavarastojani vielä kerran ennen lopullista rypistystä, tajuntani laajeni yhtäkkiä Gatoraden tarjoaman designin ulkopuolelle. Poweradehan osasi myydä täällä pullojaan myös puristussuuttimilla! Ällistyksestä toivuttuani pakkasin heti semmoisen mukaan, koska oli aivan itsestään selvää, että korkkimallisen pullon kanssa kisassa olisi mennyt sekä nesteet että hermot. Kämpille päästyäni säätelin vielä hetken aikaa blogin kanssa ja pakkasin tavaroita valmiiksi aamua varten, mutta ryömin kuitenkin sänkyyn jo kuudelta ja nukahdin yllättävän helposti.

Tot: 0.196s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb