Karakorum Insha'Allah!

Asia » Pakistan » Northern Areas
August 7th 2009
Published: August 15th 2009

(voor Nederlands, scroll naar beneden) For a lot of people, the muslim republic of Pakistan equals suicide attacks on big hotels, Taliban, military coups, nuclear arms race with nature enemy India, corruption and poverty. The few who dare to take off their western glasses, discover a hidden gem (we counted 12 foreign tourists in 4 weeks time!). Pakistanis are among the friendliest and most hospit... Read Full Entry

Photos are below

Crevasse Rescue inoefennamiddag op SnowlakeCrevasse Rescue inoefennamiddag op Snowlake
Crevasse Rescue inoefennamiddag op Snowlake

Biafo - Hispar gletsjertraverse
klim naar Hispar La pas (5125m)klim naar Hispar La pas (5125m)
klim naar Hispar La pas (5125m)

bivak op Hispar La (5125m)bivak op Hispar La (5125m)
bivak op Hispar La (5125m)

Biafo - Hispar gletsjertraverse
avondschemering op de Hispar La pas (5125m)avondschemering op de Hispar La pas (5125m)
avondschemering op de Hispar La pas (5125m)

de bron van de Hispar gletsjerde bron van de Hispar gletsjer
de bron van de Hispar gletsjer

Biafo - Hispar gletsjertraverse
Khani Basi bivak: eerste rotsen na 4 dagen ijsKhani Basi bivak: eerste rotsen na 4 dagen ijs
Khani Basi bivak: eerste rotsen na 4 dagen ijs

Bal Chhish keten boven de Hispar gletjsjerBal Chhish keten boven de Hispar gletjsjer
Bal Chhish keten boven de Hispar gletjsjer

Bal Chhish reflectiesBal Chhish reflecties
Bal Chhish reflecties

dragers op zijmorene van de Hispar gletjerdragers op zijmorene van de Hispar gletjer
dragers op zijmorene van de Hispar gletjer

Hispar schemeringHispar schemering

Tupopdan boven Passu Tupopdan boven Passu
Tupopdan boven Passu

Hunza-vallei, Karakorum Highway
Fairy Meadow: Nanga Parbat (8126m)Fairy Meadow: Nanga Parbat (8126m)
Fairy Meadow: Nanga Parbat (8126m)

bivak met zicht op 8000'er
Karakorum HighwayKarakorum Highway
Karakorum Highway

de zoveelste roadblock omwille van rockslides...
Rakaposhi (7788m)Rakaposhi (7788m)
Rakaposhi (7788m)

Karakorum Highway

15th August 2009

nog es...
Nog eens zo een mooie reis, wie is er nu niet jaloers? Dit zijn mooie foto's, maar soms beetje bangelijk denk ik. Is dat de huwelijksreis? Jullie hebben een band dat niemand nog van jullie kan afnemen, doe dat goed!!! beste Leen
16th August 2009

Hey Katrijn en Steve, Kvind echt zalig wat jullie aant doen zijn, hopelijk kan ik ooit ook zo'n mooie fotos trekken! Kwens jullie nog veel succes met het reizen, tzieter echt fantastisch uit!! Groetjes Emi

Karakarum
Karakarum is one of the most beautiful highway in the world and its one from the wonder of the world, I hope you will enjoy your journey on Karakarum highway.. wish you all the best for your journey.. Karim Hunza Valley pakistan hunzaholidaysplus@gmail.com
16th August 2009

Jullie zullen wel een heel stuk van de wereld gezien hebben. Fantastisch wat jullie allemaal kunnen. Ik ben helemaal niet jaloers want reizen is aan mij niet besteed, Maar ik vind het echt fijn dat jullie dat allemaal kunnen meemaken en ons laten meegenieten Michel en Ria

Beste Katrijn en Steve Ik word er helemaal stil van. Wat een avontuur dat jullie beleefd hebben. Ik hoop dat het nog lang mag nazinderen. Griet
17th August 2009

amaai!
Dag Katrijn en Steve, Leuk om weer zo een mooie fotos te zien! amaai zeg je moet het toch maar doen he! proficiat! jullie hebben zo weer veel moois van de wereld kunnen zien en er hopelijk kunnen van genieten! vele groetjes! ann en bart en co!
18th August 2009

Thanx for keeping me posted
Hi Steve. Great Photos! They just make me feel nostalgic. It was so unfortunate that you could not take the northern area flight but anyways I think you had a great time. Regarding your post I used Google translator to translate it. If I am not wrong this is dutch language and if Google has translated it correctly then I am happy that you sold the glasses and observed the truth with your eyes. Take care and all the best Haroon ............ Let me try the translator once again .......... Hi Steve. Grote foto's! Ze maken me nostalgisch. Het was zo ongelukkig dat je kon niet in de noordelijke zone vlucht, maar toch denk ik dat je had een geweldige tijd. Wat betreft uw bericht Ik gebruikte Google vertaler te vertalen. Als ik mij niet verkeerd dit is de Nederlandse taal en wanneer Google heeft vertaald correct dan ben ik blij dat je de bril verkocht en hebben de waarheid met je ogen. Take care en de beste Haroon
23rd September 2009

Excellent Pictures
Dear voor Salam, Its really wonderful to see these pictures and quite pleased to know your experience in Pakistan. Even myself never been to such places thanks for exploration. see u in karachi, i want to be ur host. regards Rauf Malick Karachi
14th November 2009

My Pakistan
I was fascinated by your accounts of travel in Pakistan, specially its beautiful north. I maintain an exclusive website on Pakistan to introduce everything that we have to the world at: http://www.pakistanpaedia.com/
27th January 2010

Pakistan Zindabad! Mashallah!
Nice description, especially your introduction says it all, just like I felt the country before: one amazing unspoiled country with great culture, incredible landscapes and amazing hospitality....the rest is just media hype. Hope to get there again soon, inshallah! Pakistan zindabad!

Tot: 0.259s; Tpl: 0.013s; cc: 24; qc: 75; dbt: 0.1503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb