De eerste dagen als backpacker


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia
February 19th 2016
Published: February 19th 2016
Edit Blog Post

Beste iedereen, vandaag was mijn 5de dag in Azië. Ik ga niet alles vertellen wat ik heb meegemaakt en gedaan want dat is simpelweg te veel. Ik schrijf dit vanaf een comfortabele bank in een hostel in Malacca, het plaatsje waar ik vanmiddag per, naar mijn mening luxe, bus ben aangekomen. De Nederlanders hebben hier ooit een nederzetting gehad, iets wat ik nooit heb geweten. Vandaag de dag is malacca een super toeristische stadje. Overal rijden riskjas rond, behangen met led verlichting en hellokittyknuffels. Ik heb net wat gegeten op de nightmarket. Een plek waar allemaal plastic rommel, streekproducten en eten verkocht wordt. Ik kreeg van een oud chinese vrouwtje wat geneeskrachtige bloemen thee mee nu naast mij staat te dampen. Morgen ga ik per fiets de bezienswaardigheden langs en daarna misschien door na singapore. Om al het lekker eten er af te sporten en in conditie te blijven ben ik deze avond ook drie kwartier gaan zwemmen in het 50meter buitenbad hier. Ik vond Kuala lumpur een fijne stad, het is echt een cultureel mengelmoesje. De Chinezen, Maleisiërs en Indiërs leven er harmonieuze samen. Ik heb wat dingen in mijn eentje ondernomen en ben ook wat met mensen uit mijn hostel opgetrokken. Vooral met Franco, een Argentijn waarmee ik onder andere mijn Spaans heb geoefend. En Lucky, een Deen van Sri lankase komaf die mij veel heeft geleerd over de Indiase cultuur, het hindoeïsme en nog heel veel meer. Met zijn drieën zijn we naar een collywood film geweest in de bios. Er ging een wereld voor me open en omdat Franco en lucky beide fan zijn van indiase films geb ik nu een lange lijst met de beste bolly- en collywoodfilms die ik allemaal nog een keertje moet kijken. Verder ben ik nog naar wat tempels en moskeëb geweest. Ik heb de bhatu caves bezocht en ben een keertje uit geweest. Iets wat ik zeker aan jullie moet laten weten is dat het eten hier verrukkelijk is. Het spectaculairste wat ik gegeten heb was de banana leaf curry. Voor een spotprijsje krijg je een bananenblad voor je neus dat als bord dient. Er komen constant mensen van het restaurant langs met emmers, kannen en pannen en iedereen schept wat op je blad. Je krijgt rijst en allemaal verschillende prutjes en bijgerechtjes. Alles is even lekker en op geheel Indiase wijze (eten met de rechterhand) kun je genieten van zoveel lekkernijen als je op kunt. Als de Indiase mensen met elkaar ( of met lucky, die ook Tamil spreekt) praten maken ze de hele tijd wiebeltjes met hun hoofd. Heel maf en een grappig gezicht. De meeste mensen zijn heel aardig en behulpzaam. Vooral de Maleisiërs willen je nog weleens verblijden met een oprechte glimlach als je langs loopt. Vandaag kwam ik erachter dat de ambassade in Bangkok geen visa meer geven aan toeristen. Ik kan dus alleen een e-visum regelen voor India. Die zijn een flink stuk duurder maar het is veel minder gedoe. een evisum is maar 30 dagen geldig en ik was van plan om anderhalve maand in india te blijven. Waarschijnlijk ga ik dus noodgedwogen twee weken naar Nepal. Helemaal geen straf want ook Nepal is een land waar ik altijd al een keer heen heb gewild. Ik hoop dat iedereen het goed gaat met iedereen in Nederland. Ik hoorde dat het er heel slecht weer is. Hier zijn de tempraturen nog steeds tropisch. Ik begin langzaam te aclimatiseren. Veel liefs Klaas

Advertisement



20th February 2016

mooi verslag
Hallo Klaas, Alweer leuk om te lezen. Je maakt al veel mee in zo'n korte tijd. Geniet van de reis en de tropische temperaturen. Het is hier inderdaad echt Hollands weer":koud en nat.

Tot: 0.306s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.056s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb