Mijn eerste dag Kuala lumpur na een goede reis


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia
February 15th 2016
Published: February 15th 2016
Edit Blog Post

Hallo iedereen,

Ik lig nu lekker op mijn stapelbed in een prima hostel in de wijk chinatown. Het is nu namiddag en ik houd een siesta. Mijn reis verliep erg voorspoedig. Eerst vloog ik naar doha, in qatar, ik zat naast een wat ouder Nederlands stel dat al hun snipperdagen voor vakanties gebruikte. Ze stapte na 6,5 uur in Doha uit, ( met een prachtige zonsondergang) terwijl
Ik verder vloog naat muscat in Oman. Mijn nieuwe buurman was een jongen van midden twintig die uit muscat kwam maar werkte in doha. We hebben de hele reis zitten beppen en hij nodigde me uit om me in de avind muscat te laten zien en me daarna weer bij het vliegveld af te zetten. Uiteindelijk bleek ik toch een visum nodig te hebben dus heb ik besloten op het vliegveld te blijven. Toen ik uitstapte ademde ik meteen de woestijnlucht in en voor het eerst had ik het gevoel dat ik echt ergens anders was. Datzelfde geldt voor het wat oudere vliegveld in muscat helemaal gebouwd in midden oosten stijl, de helft van de mensen loopt er in gewaden en alles is in het arabisch. Ik ontmoette een Duitse jongen die me trakteerde op een fanta in de pub. Ik heb een beetje geslapen op een zwarte ligstoel met uitzicht op de woestijn en de bergen. Er waren constant mensen die hun vlucht dreigde te missen die in gebrekkig Engels werden omgeroepen. Op een begeven moment was er zelfs een vliegtuigmedewerker die iedereen op de stoelen wakker maakte op zoek naar Mohammed al taq, iets wat op schiphol niet zo snel gebeurd. Gisteren vloog ik naar KL ( kuala lumpur) met oman air, net als met de eerste klm vlucht kreeg ik heerlijk te eten. Ik zat naastneen srilankees meisje dat in oman woonden en in maleisie studeerde, samen met haar ben in ik in KL mijn bagage gaan halen en door de douane gegaan. De taxirit was wel even spannend. Ik kon niemand vinden die dezelfde richting als ik op moest en stapte dus in mijn eentje in een vreemd land bij een vreemde in de auto. Gelukkig was de taxichauffer een fijne jongen van 25 die me veel over de cultuur kon vertellen. S avond in mijn hostel de koude douche gepakt (ik hoorde vandaag dat het een regenwater douche is) en heerlijk tot half 1geslapen. Vanochtend, eigenlijk was het al middag, ben ik met een russische jongen uit mijn hostel gaan ontbijten met heerlijk indias eten. Daarna ben ik in mijn eentje naar de petronas toqers gelopen, een flink eindje, zeker met de extreme luchtvochtigheid en de warmte. Ik heb inmiddels een lokale simkaart en wat cash geregeld. Alle mensen hier zijn super vriendelijk en behulpzaam. KL is een makkelijke stad met gratis bussen enontzettend veel hoge gebouwen. Ik heb nog veel meer te vertellen maar dat gaat hier niet allemaal passen. Geen zorgen, er komt nog een vervolg 😉

Advertisement



Tot: 0.28s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0658s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb