Perhentian Islands

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Terengganu » Perhentian Besar
August 17th 2008
Published: August 17th 2008

Efter turen I hoejlandet var det tid til at komme ud paa paradisoerne og se om de kunne leve op til navnet. Det gjorde de og det var naermest som om tiden gik i staa naar man traadte af baaden. Efter et par dages afslapning tog vi paa snorkel tur. det var en super lun tur, vi fik dykket med skilpadder, hajer og mange andre fisk bla. triggerfish, som vi svoemmede helt op i gaelderne paa for at tage et billede. Senere fandt vi saa ud af at det ikke er en super ide at svoemme meget taettere end 3m paa dem (Tak for den info Rikke og Ole saa slap vi for uheld med dem vi moedte de sidste dage paa besar ). Vi var saa heldige med timingen at vi kunne moedes paa mamma’s (stedet hvor vi boede) med venner hjemmefra, saa det var dejligt at vaere i godt selskab og nyde et par super hyggelige aftner med friskfanget fisk og banana split. Det var dog ikke helt ren afslapning paa oeerne. Det er jo hurtigt at saette havkano og oe sammen til en fin lille udflugt. Paa et 1: 10 mill kort blev det sjusset frem til at tage ca 1,5 timer at sejle oen rundt, maaske anelse undervurderet for at lokke Rikke lidt. Det foerste stykke gik fint, men den sidste halvdel af oen er ikke beboet og vender vaek fra fastlandet, saa der var vandet en smule/meget mere uroligt og det var omkring her jeg sjaeldent har set nogen blive saa vild og tovlig over en tur i kano, citat rikke: ”det var fandme uforsvarligt med saadan en to amatoere i kano uden redningsvest eller noget og det var satme typisk at en vis person altid skulle finde paa saadan nogle hjernedoede ting” Men der var jo ikke meget andet at goere end at sige at vi jo bogstaveligt talt var i samme baad og at vi nok snart var rundt . 3 timer senere kom vi saa til en strand, hvor vi heldigvis moedte Rikke og Ole, saa Rikke maatte beherske gloserne en smule. Der var ogsaa en dansk pige der boede paa stranden, som arbejdede med beskyttelsen af havskilpadderne, hvor vi fik set en flok af de smaa inden de skulle saettes ud. De naeste dage gik med at slappe af i vores dejlige strandhytte og sejle rundt til et par af de omkringliggende strande og nyde de helt fantastiske bounty omgivelser.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.0496s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb