Lake Kenyir

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Terengganu
August 17th 2008
Published: August 17th 2008

Den sidste destination inden vi drager hjem igen var Lake Kenyir. Det er en kaempe stor kunstig soe paa den maade at man har indemmet en lille bjergkaede, som med aarene er blevet fyldt op med vand. Det var et helt fantastisk flot sted. Vi flottede os lidt med det sted vi skulle bo, da der ikke var saa mange steder at vaelge mellem, men det var ogsaa alle pengene vaerd. Samtidigt var der ikke saerligt mange folk paa resortet, saa det mindede lidt om jurassic park. Da vi sad ude paa terassen den foerste aften kom der pludseligt to giant hornbills (et ordentligt skur af en fugl) flyvende lige hen over hovederne paa os. Det var en fugl, vi ellers havde hoert skulle vaere svaer at se de andre steder vi har vaeret. Naeste aften skulle vi saa op og spise pa resturanten og lige inden vi naar indgangen staar der pludselig en hel familie af vildsvin og ser lettere bidske ud. I troen paa at det var en sky lille flok gik vi lidt naermere, men saa vendte den ene taenderne mod os og tog et par ret faretruende smaa spring hen mod os og vi valgte at finde en anden vej, men selvfoelgelig ikke foer vi havde ophidset dem yderligere ved at blaende et par af dem med en kamerablitz. Vi var ogsaa paa et lille cruise i en af hotellets lake limoer, helt alene, da der ikke boede ret mange mennesker der. Her var vi rundt og se omraadet bla. herbal island et vandfald nogle aber og en kaempe oern. Det var alt i alt nogle helt super dage i smukke omgivelser.
Da der ikke var ret mange mennesker paa stedet troede vi ikke det ville vaere noget problem at komme videre derfra, men det skulle vise sig at vaere et stoerre problem. Da skoleferien var lige om hjoernet var alt transport og hoteller osv. booket 14dage frem. Vi maatte saa blive koert til naermeste by og hustle os frem til busbilleter ved at spoerge med lidt ekstra penge i haanden om der slet ikke var pladser og saa sagde billetmanden at han da egentligt var lidt toerstig og saa kunne vi hjaelpe hinanden. Det resulterede i at det lykkedes os at komme til kuala lumpur med et par forskellige busser. Her bruger vi saa de naeste dage inden vi flyver hjem mod DK d19 aug. Saa ser frem til at se alle derhjemme

hilsen og haandslag
Rikke og Thomas

Tot: 0.1s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.0587s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb