Rantaelamaa

Asia » Malaysia » Sarawak
April 20th 2010
Published: April 20th 2010

Muutama paiva rannalla ja vari alkaa tarttua jo meihin valkonahkoihinkin 😉 Nautittuamme yhden yon luksuksesta ja sivistyksesta oli aika jalleen jatkaa seikkailua. Ystavallinen hotellin omistaja jarjesti meille shuttle bus kyydin, kun taksi kuskin kuulemma ryovaavat turistit. Kolmen vartin moykkyisen matkan teon jalkeen alkoi meren ranta pilkottaa. Ohitimme monta valtavaa hotelli/resortti keskusta ja meidan paamaaramme oli tietenkin aivan perimmaisena... Hikinen team Lindelof kapusi kyydista paastakseen selvittamaan hotellivarausta joka oli havinnyt... Paikkalliseen tapaan asiaa selvittamaan tarvittiin viisi ihmista... (taalla on muutenkin tapana, etta maara korvaa laadun mita tyontekijoihin tulee. Ennatys oli parinkymmenen nelion tyomaa hotellin pihalla, kahdet kottikarryt, kaksi lapiota ja yhdeksan tyomiesta!)

Vaikka henkilokunta sai luojan kiitos loihdittua meille toisen puumajan alkoi Mikon huumorintaju olla jo koetuksella kun kateen annettiin kartta ja osoitettiin polkua kohti viidakkoa... Lapset ja laukut mukaan ja tallustamaan... Onneksi vaivannakomme palkittiin ilmastoidulla puumajalla. Alkoi Mikollakin hymy irrota vaikkei jaakaapissa ollutkaan kuin vetta ja spritea... Treehouse eli suomalaisittain meidan puumajamme oli 7 metrin korkeudella puiden latvojen tasalla. Parvekkeelta aukesi nakyma Etela-Kiinan merelle.

Eivatka rannatkaan tuottaneet pettymysta. Toinen oli perinteinen valkohiekkainen loivasti syveneva biitsi, mutta meduusaranta (pojat loysivat sielta aaltojen rantaan huuhtoman valtavan kokoisen meduusan) oli suurten aaltojen pyoreiksi hiomien kivien valinen luonnon ranta, jossa saattoi valilla hakea puiden varjosta armahdusta porottavasta auringosta. Ja mika parasta molemmille rannoille tuli myos puroja takana olevalta mount santubongilta. Yhtaan vaheksymatta valkoista hiekkaa ja aurinkoa, kylla viilea virtaava vesi ja varjokin on valilla tervetullutta. Ja mika parasta parina paivana rannat olivat taysin autiot, vain viikonlopuksi saapui jonkun verran paikallisia. Tosin he antoivat paaosin turistien pitaa rannat ja keskittyivat uima-altaisiin.

Eika uima-altaissakaan vikaa ollut, kaukana betonisista nelio kaukaloista! Jungleswimming pools olivat nimensa mukaisesti rakennettu viidakkoon puiden ja pensasten katveeseen, puoliksi luonnontilassa, toinen puoli valettu ja mukulakivin muokattu. Ylhaalta vuorilta tuleva joki virtasi altaiden lapi pitaen veden viileana ja puhtaana.

Mikas siella oli ollessa, luonnon rauhassa. Lapset rakastivat rantaa ja vesileikkeja. Ja turha kai mainitakkaan, etta auringonlaskut olivat upeita!

Tot: 0.083s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb