Borneo


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah
July 3rd 2010
Published: July 3rd 2010
Edit Blog Post

Vi startede ud på et kæmpe ressort og det var godt. Vi fik en kæmpe lejlighed med en stor og klar pool lige nedenunder. Men det begyndte at regne om eftermiddagen. Det regnede så meget, at der stod fem cm vand på tressen.

Vi har også været i nogle varme kilder, men først skulle vi op og gå på hængebroer 30 meter over jorden oppe i træerne. Da vi kom ned, gik vi først i nogle af de kolde pools, det var rart. Vi var også i de varme svovlholdige kilder med fødderne, det var godt.

Ved siden af var der en lille indhegnet skov med dyr. Der var aber, men dem så vi ikke. Vi så en stor flok hjorte, der spænede af sted. Ved siden af den park var der en stor indhegning med en orangutang og lige pludselig var den kravlet ud og sad på den anden side af indhegningen. Vores guide fortalte os, at der havde været tre, men den ene havde klatret i en el ledning og døde den anden var stukket af og var aldrig kommet tilbage.
Da vi havde været i alle de parker, der var lige der i nærheden, kørte vi
Tropisk regnskyl i KKTropisk regnskyl i KKTropisk regnskyl i KK

Teressen havde afløb det kunne bare ikke følge med
op til det hotel vi skulle bo på. Tidligt om morgnen var mig og min far ude og se på solopgangen, og der var et meget specielt lys. Solen gik ikke op, der vor vi troede, men pludselig vågnede alle fuglene og begyndte at synge og flyve. Der var nogle flotte fugle indimellem og nogle der sang sjovt. Op af formiddagen skulle vi op og gå på en svær sti op af bjerget. Der lå store sten og ind imellem var trinene meget høje og nogle gange små, men der var en flot udsigt.

Vi har også været ude på en lille ø, der hed skildpadde øen, hvor vi var ude at snorkle over verdens laveste koral rev. Der var så lavt, at vi, mig og min far, skar os på korallerne. Om aftnen skulle vi sidde oppe i den store hytte, der hvor vi spiste mad, og der ventede vi på, at skildpadderne kom. Der kom allerede en kl. 20.30 og da vi kom hen til den, var den i gang med at lægge æg. Den lagde over hundrede æg. Det var en ny mor, så hun skulle mærkes og det var en kæmpe stor hun skildpadde, den var 102 x 93 cm over skjoldet. Da vi var færdige der, gik vi over til en anden plads for at begrave æggene i de huller som æggene skal udruges i. Bagefter slap vi 43 små ny udklækket skildpadder ud i havet.

Den næste dag sejlede vi op i junglen. Da vi kom op til vores lejr og fik vores rum var der hel vildt varmt, men der var ingen aircon, kun en vifte i loftet, der skulle vi sove i to nætter. Vi var på tre dag ture og en nat tur. Om dagen så vi næseaber og en anden langhalet abe og en korthalet abe. Vi så også rigtig mange næsehornsfugle og en meter lange firben, der svømmede og kravlede rundt. Vi så også tre slanger. På nat turen så vi ugler, små krokodiller og lidt støre krokodiller, sovende fugle, hvor at vi kom så tæt på at vi kunne røre dem, og en eller anden lille pelsede ting på fire ben og på størrelsen med en lille ræv. Da vi kom til en meget kedelig by hvor vi kun skulle være i en nat. Jeg skulle lige en tur til læge og få at vide, at jeg havde noget med mit øre og at jeg ikke måtte komme i pollen eller i havet i tre dage. Men nu skal vi flyve til en anden by på Malaysias fast land. Kærlig hilsen mads.



Additional photos below
Photos: 23, Displayed: 23


Advertisement

skildpadde udrugningskildpadde udrugning
skildpadde udrugning

der er ca 100 æg fra hver rede


8th July 2010

Hej hej.
Kære Mads. Jeg glæder mig til i kommer hjem men det gør i måske ikke. Du har vist også fået svømmet en masse eller måske er det bare rent sjov. Nu er jeres ferie snart fobi og så går det hjem ad til lille kolde men aligevel ikke så kolde Danmark. Hjertelig hilsen Anna. ps: Hils Marie og mor og far. Hej hej vi ses(:
10th July 2010

Tak for hilsnen
Der er kun en lille måned tilbage så er jeg hjemme. Svømning e det ikke blevet så meget til. Da vi endelig fik muligheden fik jeg mellemørebetændelse - surt sjov. Jeg får dog svømmet noget, og har været svømmetræner for Marie, hun er blevet rigtig god til bryst. Hvordan går det med dig og din sommrferie. Hils omkring dig Mads

Tot: 0.087s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0538s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb