blaahval og kandiserte soyaboenner


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Kota Kinabalu
May 5th 2008
Published: May 5th 2008
Edit Blog Post

Har du noen gang hoert en sulten blaahval i parringstid?
Det har jeg...Han ligger i koeyesengen under meg...
Den gamle, pratesyke malayseren (som av en eller annen mystifistisk grunn har havnet paa dormitory i Kota Kinabalu) snorker saa hoeyt at veggene rister (nei, jeg overdriver ikke...husene her i asia er ikke akkurat solide...). Selv med oerepropper og puten dratt over hodet kan jeg hoere den grove lyden av en skrue i en blyantspisser paa innpust, og den klynkende lyden av en torturert hund paa utpust...
Ikke nok med det, men han fortsetter aa skru paa aircondition hver gang jeg skrur den av...slik holder va paa som katt og mus: av, paa, av, paa. Show some respect old man! Jeg ligger pokker meg rett under den stygge maskinen som spyr ut iskald luft!

Jadda...Utenom litt urolig og avbrutt soev, stod jeg opp med godt humoer til en fantastisk dag. Solen steker og dirrer paa himmelen som en gong gong, og sender aktivitetsnivaaet i motsatt retning av gradestokken.
Booket fly fra KK- KL og KL-Bangkok, slik at jeg kommer meg HELT hjem paa onsdag! Vel...er ikke hjemme foer torsdag da!

Etter det kjoepte jeg lunsj paa markedet, der jeg proevde kandiserte soyaboenner, som smakte vidunderlig godt! Deretter tok jeg foerste baat ut til oeyen Mamutik, der jeg leste enda noen kapitler i den fantastisk kjedelige boken min, og samlet nok skjell til aa bli stoppet i tollen for aa ta med meg en bit av Malaysia med hjem. Samlet noen fine sneglehus, men fikk gaasehud da jeg merket at to av dem var bebodd. Da jeg ikke hadde ransakningsordre paa plass, satte jeg dem pent tilbake, og fortsatte jakten.

I morgen har jeg ikke peiling paa hva jeg skal gjoere (surprise, surprise!), kanskje dra til en zoo en halvtimes busstur unna, kanskje ikke gjoere noen ting, kanskje spandere paa meg selv en massasje, eller kanskje slaa paa stortromma og faktsik fullfoere boken jeg leser...
Hvem vet hva morgendagen bringer!? (Hvis jeg overlever en natt til med mr. Blaahval..)


Advertisement



Tot: 0.047s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0286s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb