At the worlds end...


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Kota Kinabalu
May 6th 2008
Published: May 6th 2008
Edit Blog Post

BUHHHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!
Sipp, sipp, skvett, skvett (og svett svett)
Det er siste dagen min her i Asia!

Hvem skulle tro at det skulle gaa saa fort? Tiden bare flyr av gaarde, med store graadige vingeslag...
Jeg har vaert helt gaern i magen i dag. Om det var de kandiserte soyaboennene, varmen som gjoer kroppen til overkokt spagetti, eller tanken paa hjemreisen, det er ikke godt aa si. Mest sannsynelig en salig blanding av alle tre.

Saa rart. Som aa vaere under vann. Du vet naar alt blir 30% stoerre enn det egentlig er, naar lyden gaar mye fortere enn paa land, og virker som den kommer fra alle kanter, naar pusten din plutselig hoeres ut som vinden gjennom morkne treplanker. Som i en droem, der du er deg selv, men ser deg selv utenfra paa en og samme tid. Der du vet du droemmer om en kjent person, men som ser ut som en helt annen.

Jeg vet jeg vil hjem. Vet jeg savner familie, venner, dyne og grovbroed. Samtidig vil jeg ike staa opp i morgen. Drar ut tiden i kveld med aa pakke sakene mine for siste gang...
Vil og vil ikke.
Jeg er en barnslig femaaring som sikler paa godteposen, men som biter seg i leppa og lar vaere, bare for aa irritere foreldrene.

Jeg har opplevd saa mye!
Jeg har vaert paa den hoeyeste toppen i soeroest asia, og jeg har vaert paa dypet av havets bunn.
Jeg har vaert i hetende oerkenlandskap, og jeg har sittet fast i gjoerme i regnskogen.
Jeg har klappet tigerunger, sett verdens stoerste flaggermus fly over hodet paa meg, og hold giftige skorpioner.
Jeg har spist jellyfish, stekte gresshopper og kandiserte soyaboenner.
Jeg har ligget utslaatt paa en kritthvit strand med palmer dyppende i vannet, og jeg har blitt klissvaat paa riverrafting i kiulu river.
Jeg har sett de rikeste industrimenn og mineofre side om side.
Jeg har sett barn spise sand av sult, og sett graadige, feite engelskmenn grafse i seg pizza margerita.
Jeg har traakket i hundebaesj, kattepiss, kamellort og ting jeg ikke vet, eller vil vite, hva var.
Jeg har vaert full av energi og spilt volleyball i varmen, og jeg har vaert utslaatt, kreftesloes og spydd og hatt renneraev paa samme tid.
Jeg har funnet penger paa gaten og jeg har blitt frastjaalet noen lapper.
Jeg har ridd elefanter, og holdt fast paa baade capsen og livet i en tuk tuk eller ti.
Jeg har sovet paa femstjerners hotell, og jeg har sovet paa et venterom paa Jettyport.

Jeg har sett Vietnam, Thailand, India, Kambodsja, Philippinene, Laos og Malaysia, allikevel har jeg bare sett en fjaer av en hel strust.
Jeg har vaert borte i fire maaneder, allikevel bare en fjert av livet.

Om det frister til gjentagelse?! Trenger du spoerre???!!!
SELVFOELGELIG!!!!
Jeg har alt planer om Cuba, med Rob og Braun fra Aussie, og evt. Bahamas med Monish fra India.

Foerst og fremst skal jeg nyte livet hjemme.
Nyte sommeren som kommer krypende (dog jeg tror jeg kommer til aa fryse raeva av meg), nyte grovbroed og makrell i tomat, nyte dopapir, saape og et ordentlig toalett.
Men foer jeg gjoer noe annet:
Mamma, Pappa, Andrea, Johannes, Alle venner og hele familien min: dere skal klemmes og koses og kysses og , og, og...ja, jeg vet ikke hva...GUD saa godt det skal bli aa se dere!

Pappa og mamma: Saa utrolig stolt jeg er av dere. Saa utrolig takknemlig jeg er for all stoetten jeg fikk foer jeg dro, alle troestende telefoner i India, alle hyggelige oppdateringer og meldinger underveis.
Tusen takk for at dere er de beste foreldrene i hele verden!

Vi sees snart.
hmm....vil ikke slutte aa skrive....Aesj...det er jo ikke slutt...det er bare en pause, liksom, en litt lenger pause enn paa tv3 (hvis det er mulig...!), en pause som kommer til en slutt, og hvor programmet starter nok en gang...
En evig serie, som alltid endres, og som aldri blir kjedelig..Aldri, aldri kjedelig...


Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb