123.den - sukau

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Kinabatangan
May 31st 2018
Published: June 4th 2018

Budicek na 5.30 a hor sa do restiky.

Tu ja, a americka rodinka a druhy guide.

Presne na minutu vyrazame o 6.00.

Rieka je este trochu zahalena do hmly ale ta sa postupne rozpada.

Dnes to vyzera na dazd. To ako keby zvierata citili a dlhu dobu nic.

Sem tam par vtakov ale inak nic.

Guide je dost slaby, moc toho nerozprava a ani moc nehlada zverinu.

Ked sa ho nieco mlady amik pyta odpoveda nejednoznacne, slaba ang.

Bocnym tokom prichadzame k jazeru kde je kopa plavajucich kvetin. Maju pekne fialove sfarbenie.

Avsak pre rieku su hrozbou.

Motor je vypnuty, stebot vtakov.

Su tu s nami este tri lode.

Po relaxe nazad na ubytko.

Opat nic moc zverina, len daky velky vtak.

V restike hned zapadam na jedlo. Bohuzial bufetove ranajky sa nekonaju.

Caj, kava, voda je furt gratis.

Na ranajky su nudle s vajcom a hrianky s maslom a dzemom. Nic moc teda.

Po jedle mensia pauzicka a smer treking v dzungli.

Idem opat s amikmi a s jednym zmiesanym parom (sikmacka z chicaga a chalan zo spanielska ale robi v chicagu).

Ti byvaju v tomto rezorte ale vcerajsiu lodnu poobednu vypravu si kupili inde.

Prirazame ku brehu, vsetci sme vybaveny gumakmi. Doporuceny bol aj dlhy rukav a dlhe nohavice.

Robime si kilometrove kolecko, zverina ziadna.

Akurat v strome tarantula, hniezdo termitov, komare a neskor jedno miesto s pijavicami.

Tie utocia len na starsieho amika, prisali sa na nho dva kusy.

Gumaky sa fakt hodili, bo sme sli cez ozaj velmi blatisty teren. Niekde som zapadol az nad clenky.

To bolo jedine pozitivum na tomto treku, no a este par info od guideho.

Zmiesany par bol nesppkojny, ja mam take zmiesane pocity a us rodinka totalne nadsena.

Oni su priklad pravych packagetour.

Oblecena komplet nova suprava vybavenia do dzungle. Otazky nastudovane z netu.

Stary su na dvojtyzdnovej dovolenke, davaju borneo, ubud na bali, komodo na floresi a chram pri yogje. Fakt sialene.

Mlady idu este do ciny, kde zrejme frajerka chalana ma rodicov. Pocitam, ze i tam budu zit v package bubline a s realnym svetom sa nestretnu.

Po treku konecne mensi relax na ubytku, kde som uz sam a klima frci.

Toto ubytko maju na starosti len miestny ludia,ale neviem ci im aj patri.

Obed opat bez bufetu ale porcia dostacujuca.

Mensi pokec s prvym guidom.

Predavaju tu iba nealko, pivo sa im neoplati predavat, bo zisk by mali len 1rm na malej plechovke a tu by museli predavat za 15rm. Na alkohol a cigarety su tu velke dane. Ono su tie dane vsak odlisne pre obchod a resitky. Pre to druhe vyssie.

Polka bola vcera vyvalena z toho, ze guide,moslim, pije pivo. Ten sa jej spytal ci vsetci krestania su poctivy a riadia sa zakonmi. Nuz polka sa zamyslela a pochopila guidovo zmyslanie.

Po obede opat spanok na izbe.

Hor sa na dalsiu plavbu.

Opat nakokot guide.

Teraz sme sa plavili do inych koncin.

Zo zaciatku uplne nic.

Ale neskor nam ostatne lode zacali ukazovat miesto s vyskytom slonov.

Vauu, cele stado pri rieke. Jeden sa dokonca kupal. Odhadujem tak asi 20 slonov.

Vobec sa nebali, bo ich bolo vela.

Mali aj dve male slonicata, tie obostupili a mavali usami na znak aby sme sa nepriblizovali.

Zacinalo poprchat, vyfasovali sme jednorazove prspiplaste, nastastie dazd ustal po ich nasadeny.

Dalej nasledovalo mensie rameno rieky, kde kopa opic aj tie nosate. Kazdemu klanu vladol jeden boss, zvacsa najvacsi opicak.

Obcas preletel okolo kingfisher.

Uz sme to pomali zabalili ale zrazu kukame zgrupovaniu lodiek. Orangutan na strome. Skoda, ze nebol blizsie, tipujem dakych 200m a velka skoda, ze nemam fotak. Dnes by boli jedny z top fotiek mojej pute.

V restike uz cakala bufetova vecera. Menej jedla ale opat som sa otocil 2x.

No jedlu predchadzal vypadok prudu. Cca pol hodina.

Po jedle zas oddych a uz dlhy vypadok prudu. Elektrika naskocila asi okolo polnoci.

V noci bol na vyber trek dzunglov (rovnake miesto) alebo nocna plavba.

Jednohlasne sme sa zhodli na plavbe.

Ta slabucka, videli sme iba dvoch spiacich vtakov ale zas asi 2m krokodila a jedno krokodilie babo.

Guide mal na salame, zver vyhladaval kormidelnik.

V noci sa spustil mega lejak, klima po vypadku prudu uz nesla.

Dnes bolo videt kopa zveriny ale guide uplna tragedia.

Tot: 0.572s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.3186s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb