122.den - sukau


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Kinabatangan
May 30th 2018
Published: June 3rd 2018
Edit Blog Post

V noci ozaj dost velka zima.

Na ranajky si davam nudle s kuratom a caj. Caj predrazeny na to ze bol sackovy.

Majitel mi vracia zalohu 10rm za kluc a mozem sa pustit do stopovania, je 7.50 a moj ciel je sukau.

Vcera som si na papier napisal destinacie.

Najskor dzim v ruke mestecko telupid, neskor to otacam na text 20km a neskor nasadzujem klobuk.

Ludia z aut bud ignoruju, zamavaju, vyvaluju oci alebo spomalia aby si precitali napis.

Nieco po polhodine konecne prve auto.

Ale iba do 6km vzdialenej dedinky kundasang. Ziadne kundy tu vsak nevidim.

Zastavil mi stredoskolsky ucitel, na prednej sedacke mal babo.

Z dedinky je fajn vyhlad na kinabalu ale iba chvilu, mraky prichadzaju.

Opat dlha cakacka, okolo 20.min a pri tom dost velka premavka.

Chlapik ang nevi ale bere ma do dedinky ranau. Cca 15km.

Ano obaja sa chytili na tabulku 20km.

Zastavuje mi pri bus zastavke na hlavnej ceste, akurat tu jeden stoji mojim smerom ale odolavam.

Na konci mesta opat pokus o stop.

Slnko riadne pali.

Miestny ujko ma posiela nazad do mesta, odtial chodia busy, nechape system stopovania.

Zas dlha cakacka okolo pol hodinky. Aut strasna kopa ale setci na mna seru.

Tabulka 20km funguje a uz idem zhruba 15km s pracovnikom z labuanu.

Samozrejme ako vacsina ludi odtial robi v oblasti tazby, tento robi pre petronas.

Vyhadzuje ma pri turistickej atrakcii Sg. Moroli Fish Spa. Rybky tu ohryzaju nohy, blizko je aj cajova plantaz sabah, vraj super caj.

Konecne sa na mna usmialo stastie ani sa nestihnem rozlozit a uz pri mne stoji zamestnanec pobreznej straze. Ide aj s jednym studentom domov do Lahad Datu.

To je uplne vyborne, vyhodi ma na krizovatke do sukau.

Cesta v pohode, striedaju sa palmove plantaze s pralesom.

Super kopce, neuveritelne vyhlady. Vsade kam oko dohliadne su same zelene kopce (dzungla, palmove sady).

Zastavka pred mesteckom kota kinabatangan. Sofer a neskor aj spolujazdec sa idu pomodlit do mesity resp len do takej modlitebni.

O tyzden zacina velky moslimsky sviatok hariā€¦..je to nieco podobne ako u nas vianoce len s tym rozdielom, ze sa da ist zadarmo najest k hociakym moslimom domov. Vraj to fakt funguje, potvrdila mi to moja posadka.

Chalani ma vysadzaju za mestom na kruhaci smerom do sukau.

Opat sa nestiham ani napit a uz mi zastavuje nakladiak.

V nom zamestnanec jedneho draheho rezortu co bol pre naftu. Nalozene ma 3 sudy.

Ocakaval som divocinu ale vsade palmove plantaze. Palmy su tu nasadene kvoli palmovemu oleju. Fakt ich je tu kvantum, tak ako u nas obilne polia.

Po ceste vidim odbocku na Gomantog cave,netopiera jaskyna s tonmi hovien. Sofer mi radsej odporuca ist potapat nez navstevu tejto jaskyne, kde je samozrejme dvojite vstupne. To nechape ani chalanisko preco tomu tak je.

Vysvetluje mi znacku AWAS, ta si vzdy objavuje na ceste kde sa nieco robi. Takze tato znacka je skratka pre Asian Women Are Sexy 😊

Vlada tu stavia aj par domcekov pre miestnych, mesacny najom okolo 250rm.

Chalan mi vysadza na zaciatku dediny, mali by tu byt lacne ubytka.

Po 6 hod, 5 autach som na mieste. Stop tu teda neni az taky lahky ako som si myslel.

Idem teda do prveho kompexu backpakers, nikde nikto. Pokracujem k rieke, v obchode budim predavaca, ze kde su tu ubytka, na hlavnej ceste asi 5 tabul.

Ukazuje mi vedla. Nabieham do domu, sukromny dom, len krutia hlavou.

Serem teda na to a idem cca 2km k vytipovanemu ubytku Sukau RB.

Balicek 3d/2n by tu mal stat 250rm (info z http://travelujeme.sk/tours/kinabatangan-river/ )

Na ceste kopa opic, niektore fakt velke kusy.

Po polnacke sa dostavam do dediny.

Vsetko stare barabizne na koloch. Po ludoch ani slychu.

Minam prve dva homestay, samozrejme opustene.

Fakt nevim kde su vsetci ludia.

Restika nefunkcna, obchod zavrety.

Nemocnica, policia, skola to su jedine ako tak uchadzajuce budovy, potom fakt len velke budy.

Podla mapy by som mal mat za sebou kopu ubytiek ale videl som len dve (opustene).

Prichadzam k mojmu ubytku, po bokoch asi 8 chatiek a v strede drevenna budova s 8 miestnostami. Vonku pradlo a grupy opic, ludia nikde.

Oproti je restika, ludoprazdna ale v zadu pocujem zvuk.

Handrova hlava ide pre manzela (?). Ten sa ma pyta na pocet ludi, sak jeden ne, tak vraj ma vsetko vybookovane, maju mu dojst dnes 4 hostia.

Tak nevim ci ma neodrbal, bo chatky boli prazdne(8ks) a ludia ktovie ci ozaj maju prist. Mozno si spocital, ze kvoli jednemu cloveku sa mu to neoplati.

Pokracujem dalej. Konecne obyvany homestay.

Chlapik cely v soku ked sa pytam na ubytko. Niekam vola, oznamuje mi 60rm na noc. Tak nic.

Zastavka v Sukau greenview bed&breakfast, tu mi ponukaju balicek za 455, po zlave 435.

Ups to je dost, pokracujem dalej, no je tam velke kulove. Len sopy a jedna akoze ubytovna ale nefungujuca.

Tak nazad do jedineho co som nasol, k cene mi este davaju taxu 10rm na noc.

Tuto taxu uctuje vacsina nobl ubytiek resp ubytiek co hraju podla pravidiel vlady t.j. daju cloveku ucet.

Na bookingu to maju skoro vsetky ako doplatok navyse. Ja som to platil len na perhentianoch a cul tu.

V dorme mam polku z varsavy co cestuje po azii 4mesiace, 25.juna leti domov. Zvacsa pracovala v malajzii ako dobrovolnicka, cul leti na lombok.

Na tioman islande pracovala pre korytnaciu zachrannu stanicu. Po plazi zbierali vajicka. Tie vyzeraju ako pingpongova lopticka.

Dalej robila niekde na farme kde chovali konov.

Cca za 45.min zacina moj prvy program.

Poobedna plavba lodou po rieke.

Som sa cul zmenil na package turistu. Brrrr to som dopadol.

Na lodke je 6 turistov, sprievodca a sofer.

Lodka je taky maly clnok.

S polkou sedime vzadu pri sprievodcovy, vpredu 4-ca cinanov (nevim ci original abo malajzia).

Guide nam dava rozne informacie o prirode, neskor rozne zazitky.

Vravi, ze ludia su tu na stoparov neni moc zvyknuty. On vsak zastavuje pri kazdom, bo vie, ze ak zastavi, ludia posunu info dalej o priatelskych ludoch a tym padom sem pride viac turistov a samozrejme viac penez.

Vidime prvych vtakov, maly kingfisher je uplne super. Modro cerveny vtak. Neskor aj vacsie vtactvo ale druhy si nepamatam ale vraj druhy najvacsi vtak v okoli.

Na radu prichadzaju opice. Tych je tu uplna kopa. Makaky a proboscic (maju velky nos). Skacu jak sialene.

Prichadza zlaty klinec programu, dvaja sloni ale ti rychlo prchaju do dzungle. Vraj v pohode vedia preplavat rieku.

V rieke su krokodili ale guide, miestny, si nespomina kedy napadli cloveka, mlady chalani sa v pohode v rieke kupu ale on to nedoporucuje.

Rieku, hnedu, krizuje dost lodiek s inymi turistami ale ziadna masovka. Ta byva v juli.

Od susednej lodky sa dozvedame, ze nas guide je filmova hviezda.

Vystupoval v par programoch national geographic, neakom francuzskom prirodopisnom filme, kde ho nadabovali. Tak cul si z neho robia srandu, ze vie po francuzsky.

Po dvoch hodinach plavby nazad na ubytko.

Z brehu pocujeme strelbu z dela. Blizi sa sviatok, ludia sa uz chystaju.

Cul aj lutujem, ze som tu cez ten sviatok neostal, vraj je to uplne genialne.

Na veceru mame bufet.

Polka vsak len jeden tanier, si dokupila veceru a este jednu noc mimo balicka + jednu plavbu navyse.

Da sa to tu nakupit aj jednotlivo, netreba cely balicek.

Na bufete sa otacam 2x, totalne opat prepchaty ale na bufet na perhantianoch sa to nechyta.

Dnes ma caka este nocna plavba. Ta trva len hodinu ale vidime mlada krokodila, len hlavu a par spiacich vtakov. K nim sa da dostat totalne blizko, spia, tak neuletia.

Nesmiu chybat opice a divoke macky.

Konecne nazad na ubytku. Davam sprchu a uz o 21.00 chrapem.

Dnes ma cesta totalne znicila, na nocnej lodke mi uz padali oci.

Este sme tu mali mensi vypadok prudu, akurat ked som sa sprchoval. Nastastie len dve minuty.

Je tu aj klima, no nevime ju zapat. Vcera vraj fungovala ale jeden z hosti volaco postlacal a uz nejde. Esteze fan funguje.

Naklady:

Fried noodles chicken, tee : 10rm
Sukau greenview bed&breakfast, 3d2n balicek, 2xdorm ac, 2xranajky,1xobed,2xvecera, 5xjazda po rieke,1xtreking v dzungli, doprava do sandakanu (ja len po hlavnu krizovatku) : 545rm (z toho 20rm dan)


Advertisement



Tot: 0.519s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.3104s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb