Small world

Asia » Malaysia » Penang » George Town
September 18th 2012
Published: September 18th 2012

Måndag:

Förmiddagen inplanerad som slappardag och lite shopping för att sedan jobba kväll och eftermiddag. Något slappa blev det aldrig riktigt för efter frukosten ville jag plötsligt träna igen. Det blev en rätt kull stationsträning; Simma, torka/sola, styrketräning. Körde detta i tre varv innan det blev dags för lunch. All mat här i Georgetown är fantastisk. En pasta till lunch är inget undantag. Anders kommentar var mitt i prick; -"det är nog lite väl mycket grädde i den här". Det blir med andra ord mer träning... Vi gick även på en liten shoppingtur, både fakemarket och de tre stora shopping malls som ligger längre ner på gatan. Jag hittade en hörna där de lagade mobiltelefoner och lyckades få byta kamera på min Iphone 3.

På kvällen blev vi upphämtade av våra värdar för en introduktionsmiddag. Vi fick ett väldigt varmt välkomnande och det bådar gott inför morgondagens arbete. För andra kvällen i rad avnjöts sedan cigarr med tillbehör i hotellets trädgård. De har ett riktigt bra utbud av cigarrer här, om än något dyrt. Dagens spaning är att de inte har något behov av humidor, möjligen skulle en avfuktare behövas 😉

Tisdag:

Vi möttes av en fantastisk uppställning från Plexus sida. Deras President Asia Pacific vigde hela förmiddagen åt att presentera företaget för oss. Imponerande föreställning. Vi lunchade på en country club i närheten och då stötte vi ihop med bekantingar hemifrån Sverige. Världen är bra liten. Eftermiddagen blev minst lika bra som förmiddagen med en omfattande fabriksvisning genomförd av platschefen själv. Inte helt själv förresten, det blev lite av en snöbollseffekt på följet. Precis som hos oss ibland.

Snabbt men intensivt träningspass efter jobbet. Börjar känna att jag kommer i form nu 😉

På kvällen var vi tillsammans med platschefen på en seafood restaurang där maten fanns lätt tillgänglig i stora akvarier i matsalen. Det fanns allt från vanliga fiskar till stora muränor, kungskrabbor, jättehumrar, musslor...

Maten som serverades var fantastisk men samtidigt kröp det på en känsla av att kompisarna till maten stirrade på en...

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0511s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb