Klo 18.36

Asia » Malaysia » Penang » George Town
April 1st 2008
Published: April 1st 2008

Ja huomenna homma jatkuu. Vaikka malariakuuri ei viela taysin vaikuta, lahtee huomenna klo9 botski Penangin saarelta kohti Medania. Matkan olisi tarkoitus kestaa viitisen tuntia, joten perilla ollaa kahden aikaan. Joten suht hyvissa ajoin ollaan mestoilla, ja majapaikkaa ei ehka tarvitse katsella etukateen. Medaniin jaadaan yoksi ja jatketaan torstaiaamuna kohti Lake Tobaa, joka sijaitsee etelampana noin viiden tunnin bussimatkan paassa Medanista.

Tanaan lohottiin hetki uima-altaalla ja lahdettiin Georgetowniin kuosittautumaan ennen kuin taas poistutaan sivistyksen ja saatavuuden parista. Apteekista kaydaan hoitamassa matkapahoinvointilaakkeita ja hyttysmyrkkya, kirjakaupasta vahan kirjallisuutta ja travel agencysta laivaliput. Myos rahaa pitaisi kayda vaihtamassa, luonnollisesti kun maa vaihtuu ja laivasatamasta pitaisi paasta jollain varmaan keskustaan. Georgetown on osoittautunut tahan sopivaksi paikaksi, silla Chinatownin travellerighetosta nama kaikki firmat loytyy.

Hyvin pitkalti suunnitelman mukaan on edetty tahan asti. Kaksi kuukautta oltiin Thaimaassa, kuukausi Malesiassa ja loppuaika jaakin sitten Indonesialle, aivan kuten oli suunniteltu. Maiden sisainen liikkuminen ei ole ihan mennyt suunnitelmien mukaan, joka ei toisaalta ollut tarkoituskaan.
Malesia oli sadekaudesta huolimatta aivan loistava kohde ja suosittelenkin sita kaikille. Paljon jai toisaalta nakematta, silla Borneon saarelle ei ikina sitten menty. Toisaalta siella olisi satanut viela paljon enemman.
Langkawin saari oli hieman pettymys, mutta sieltakin loytyy jokaiselle jotakin. Kuahin kaupunki tarjoaa vilinaa ja vilsketta, ja toisaalta toisella puolella saarta on rauhallisia rantoja jos makoilu maittaa. Iltaelama oli suht kuollutta johtuen tietysti low seasonista.
Kuala Lumpur oli hyvaa vaihtelua makaamiselle. Tosin ei ihan kahta viikkoa ehka jaksa olla, mutta vajaan viikon kuosittautumiseen aivan oiva paikka. Kaupungissa riittaa paljon nahtavaa ja tehtavaa. Myos yoelama on suurkaupungille ominaista. Hinnat ovat edullisia kun tietaa mista etsia ja julkinen liikenne pelaa ja on edullista.
Penangin saarella on myos kaksi puolta. Georgetown, jossa vilisee, ja koko muu saari, jossa on rauhallista, hyvia rantoja ja mukavia teita ajella mopolla, tosin jos jaksaa posotella parikyt kilsaa.
Kaiken kaikkea kaikki hyvia paikkoja.

Parin viikon ajan ollaan nyt oltu yhteydessa Etihad Airwaysin Kuala Lumpurin toimistoon. Pari viikkoa sitten kaytiin paikanpaalla ja yritettiin vaihtaa lentoja pari viikkoa eteenpain.Virkailija lupasi soitella parin paivan sisalla. Eilen soiteltiin sinne ja kovisteltiin. Tanaan tuli sitten soitto takaisin ja: SIIRSIMME LENTOJA KAKSI VIIKKOA ETEENPAIN, JA LAHDEMME SUOMEEN SIIS 1.6. EIKA 15.5. JESS!!
Nain meille jaa vahan enemman aikaa tutkiskella Indonesiaa ja kayda useammilla saarilla. Indonesiaan saa tosin vaan kuukauden viisumin, eli joudutaan kaymaan Malesiassa tai Singaporessa pyorahtamassa ja menna takaisin Indoihin uuden kuukauden viisumin kanssa. Malesian kanssa ei ollut mitaan ongelmia, silla Suomen kansalainen saa oleskella maassa kolme kuukautta ilman viisumia.

Eli huomenna homma jatkuu. Lake Toban nettiyhteydet ovat ilmeisesti hyvin vahaiset, joten tulee varmaan kirjoiteltua vahemman. Mutta se meinaa ainoastaan sita etta te kirjoittelette silloin enemman. Kuvia ei kauheesti ole johtuen siita etta maattiin altaalla ja tultiin sielta suoraan nettikahvilaan tanne Georgetowniin. Yritetaan muistaa rapsia parit fotot Georgetownista, jotta naette millainen taa on.

Palatkaamme asiaan Indonesian puolella, siihen asti heihei...

2nd April 2008

1.6.2018?
Ja mikähän on kotiinpaluun vuosi? Olemme jo sopineet, että kaikki(!) bloginlukijat tulevat lentokentälle vastaan. BiittersSonnikin tulee vaikkei lukea osaakaan. On kuitenkin katsellut kuvia blogista.

Tot: 0.128s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.1043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb