Storbyliv og oeliv

Asia » Malaysia » Pahang » Pulau Tioman
March 6th 2009
Published: March 6th 2009

Hej alle laesere..

Meget har vi oplevet siden vi sidst skrev, hvilket da ogsaa er aarsagen til at vi ikke har haft tid til at finde et sted med internet..

Vi forlod for en uge siden Borneo efter 3 fantastiske uger, for at skifte rammerne fuldstaendigt. Vi tog nemlig til Singapore. En storby af kaliber, der foerte tankerne tilbage til Hong Kong.. Singapore, var for det foerste meget ren med en hel del reglsaet vedroerende offentlig gebaerden.. At spise eller i metroen medfoerer for eksempel en boede paa ca. 2000 kr.. Det lod vi saa vaer med.. Vi kunne heller ikke krydse vejen hvis der var roedt lys. Det lyder muligvis indlysende, men i Malaysia er vi blevet vant til at krydse selv 4-sporede veje, hvis der ingen biler er. Praecis som de lokale.

Tilbage til Singapore.. To dage var alt hvad budgettet kunne holde til, selvom byen og oeen kan underholde en langt laengere.. Vi fik dog vandret ca. 10 timer begge dage, og fik set det centrale Singapore. Herunder, det hyggelige Chinatown, Little India, central Singapore med dets skyskrabere, skyline og meget flotte koncertsal. Desuden tog vi til den berygtede Orchard Road, hvor det virker som om alle Asiens storcentre er samlet. 7 timer brugte vi paa denne gade, og vi naaede vel ca. at gaa ind i 10 forskellige storcentre alle langt stoerre end Fields.. Traet, men ikke tomhaendet kom vi derfra..
En til er sikker, har man penge (hvilket er yderst noedvendigt,) og kan man lide shopping er der faa byer i verdenen der kan matche Singapore. Og penge har man brug for i denne by. Mange penge. Tror vi i snit brugte alene 400 kr om dagen paa at leve, eksklusiv shopping. Det lyder maaske ikke af det store, men sammenligner man med fx Thailand, hvor man kan leve i luksus for 100 kr om dagen er der dyrt..
Paa trods af den oekonomiske svie, er vi begge glade for at have vaeret der og kunne bestemt finde paa at vende tilbage en anden gang..

Efter Singapore, var det tid til noget afslapning. Vi havde derfor koebt en busbillet fra Singapore kl. 9 mandag morgen til vores destination, men af en eller anden grund vaekkede vores mobiler os ikke. Vi maatte derfor koebe en ny billet til kl. 10, paa trods af vores ihaerdige forsoeg paa at faa den overfoert. Det var lige 120 kr ekstra ud af vinduet! DOH! Men vi kom da afsted og ankom til en oe kaldet Tioman, hvor man kunne finde de billigste oel i Malaysia. DUTYFREE. Hehe. Her boede vi lige ud til vandet med udsigt over hele stranden. Vi fik slappet af, badet, solet og drukket mere end det malaysiske gennemsnit paa 12 oel om maaneden. Derudover tog vi en halvdags dykketur. Vores nye status som open water divers skal jo udnyttes.. Laekkert var det i sandhed med frokost og solbadning mellem dykkene paa baadens tag.. Det er svaert at blive traet at koraller og farvede fisk.

Imorgen tager vi tilbage til Kuala Lumpur, for at goere de sidste indkoeb inden vi mandag nat kl. 00.55 lokaltid tager hjemad.. Det har vaeret en fornoejselse at skrive hjem til jer, og haaber i har nydt vores opdateringer samt billeder. Apropos billeder, maa i vente til vi kommer hjem med at se billederne relateret til denne blog.. Hvilken cliffhanger, hehe. Ej internettet er simpelthen for langsomt.

Det var alt for denne gang.. Vi ses i Danmark..
Mange hilsner Felix og Jonas.

Tot: 0.037s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0228s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb