Touchdown i Kuala Lumpur

May 24th 2014
Published: May 24th 2014

KL

Hej med jer

En lille update fra vores første dage i Kuala Lumpur. Kuala Lumpur (eller bare KL som de kalder den) er en stor

asiatisk metropol med hvad dertil hører af menneskemylder, trafik og høje huse. Det er meget tydeligt at Malaysia er et forholdvis nyt, multikulturelt land (det blev først selvstændigt i '63). Her er et sjovt mix af kinesere, indere, muslimer og malayer og deres respektive kulturer. I skærende kontrast til f.eks. Bangkok er der meget rent, de følger trafikloven og her er næsten ingen dytten - selvom byen er enorm får man ikke stress af at være her.

Vi har boet i Chinatown på et udmærket hotel i gåafstand til et lokalt marked og snesevis af "food courts" som er små haller hvor man spiser deres streetfood. Ligesom menneskene er maden også én stor blanding af kinesisk, indisk, thai og lokale malayiske retter.

Højdepunktet i KL var turen op i Petronas Twin-Towers, velsagtens Malaysias mest ikoniske kendemærke. Vi var en tur i SkyBridge, ca. 170m over jorden og derefter en tur helt op på 86. etage og ca. 450m over jorden. At få propper i ørene i elevatoren oplever man ikke så tit 😊

Nu går turen væk fra fastlandet og til byen Kuching på Borneo. Der bliver vi et par dage og tager nogle dagsture fra...

Håber i har det godt allesammen.

Hygge hygge

26th May 2014

Halløøøjjjjj der ude...
Hi brows... Det at hører fra dig igen, og skønt at I allerede har oplevet så meget, og de der tårne gad jeg godt se live - det må være vildt at stå ved siden af, når de jo faktisk er en halv gange højere end Eiffeltårnet... Vi havde den fedeste dag i lørdags, alt var bare perfekt og maden var lækker, vi manglede bare dig bror:-) Glæder mig til næste update fra Østblokken... Mange hilsner din storebrormand...

Tot: 0.155s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 54; dbt: 0.106s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb