Kuching, Bako og Semenggoh

May 27th 2014
Published: May 27th 2014

Kuching

Hej igen

Så har vi fået den første smagsprøve på Borneo vilde natur. Vi tog en tur til Bako, nær Kuching, på en trekkingtur gennem junglen, og her fik vi at mærke hvordan temperaturen og luftfugtigheden tærer på én. Det er som at være i en dampovn! Vi var lige ved at miste modet, da vi ramlede ind i et lille vandfald med tilhørende basin, af med klunset og i. Helt fantastisk at ligge der og plaske rundt midt i junglen! Vi så en Probiscus abe komme svingende (dem hvor næsen ligner en .........) og forskellige kødædende planter. Det er fedt - men hårdt pga. varmen, det er svært at forestille sig det kan blive varmere, men en guide fortalte at i august sniger temp. op på 40c og luftfugtigheden rammer 99% - tag aldrig til hertil i august!

Idag har vi været i Semenggoh Wildlife Rehabilitation Centre og se semi-vilde orangutaner. Semi-vilde på den måde, at de lever i regnskoven som de nu gør, men hver dag bliver der på forskellige platforme sat mad ud til dem, og kaldt på dem. Som regel kommer de og tager maden. Vi stod stille og ventede, så hørte vi dem kalde i det fjerne, så begyndte et par træer i baggrunden at bevæge sig og til sidst kunne vi se de langlemme træsvingere komme svingende for til sidst at være et par meter fra os. Sjovt!

Nu har vi fået nok af Kuching og turen går videre til Gurung Mulu, den største nationalpark på Borneo.

28th May 2014

Jeg ved godt misundelse er en grimmer ting, men det er sku altså misundelses værdigt at følge med i brow... Men hold k hvor jeg under dig det:-) Nu vil jeg snart smutte på forlænget weekend - det bliver dejligt... Vi skal have tante Nulle med på bondegårdstur på søndag, det bliver smadder hyggeligt og Bella glæder sig:-) Ha det dejligt lillebror - ser MEGET frem til næste update...

Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 25; dbt: 0.0557s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb