Derfor laerer vi russisk.

Kazakhstan's flag
Asia » Kazakhstan » Taraz
April 28th 2007
Published: April 28th 2007

Vores danskertradition holdes i haevd: Hver fredag gaar vi ud og spiser sammen, og nyder ikke at skulle se synkroniseret tv en aften, og ikke faar mad varmet i microboelgeovn. Indtil videre har vi valgt "bosfor" - en tyrkisk restaurant med den enorme fordel, at menukortet er paa engelsk (i hvert fald dele af menukortet. Maaske bare det de kunne finde ud af at oversaette). I gaar aftes var vi dog ude paa eventyr. Vi valgte en ret flot restaurant der hed noget i retningen af Mamarista, som lyder ret italiensk. Menukortet var udelukkende paa russisk, men ved faelles anstrengelser fik vi fundet frem til en side med pizza - for det ved man da hvad er. Hvad der var paa dem vi bestilte, havde vi imidlertid ikke den fjerneste ide om. Vi pegede paa hver vores, og ventede i spaending. I meget meget lang tid. Endelig kom de, og de var overraskende laekre. Det slap vi meget heldigt fra.

Beruset af vores held besluttede vi, at vi ogsaa lige skulle proeve med dessert. Vi genkender ordet "marosjene" med fryliske bogstaver. Det betyder is. Men vi taenkte, at nu ville vi altsaa proeve noget andet. Jeg kastede mig ud i noget, Mette var 100 % sikker paa, var en karameldroem. Maria proevede noget, hun troede var pandekager (blintjike) og Mette forsoegte sig med en banana split.
Da Marias og Mettes desserter kom, saa de overraskende ens ud, naar man taenker paa, at vi var overbevist om, at vi havde bestilt pandekager og bananasplit. Mettes dessert var en flaekket banan med to kugler vanilieis og MASSER af floedeskum. Her taler vi om, at man ikke kunne se bananen for ren floedeskum!
Marias var det samme, bare uden is. Til gengaeld saa meget mere floedeskum.
Vi skreg af grin. Vi kunne slet ikke komme over det, Mette blev noedt til at gaa ud. Det var simpelthen de klammeste og sjoveste desserter jeg nogensinde har set.
Men det er altsaa DERFOR vi laerer russisk.
(Min dessert var heller ikke just en karameldroem, men en frugtsalat, som var ok...)

Ellers lavede vi ikke noget igaar. Vi havde endnu en dansklektion, som var rigtig morsom. Vi laerte dem at fortaelle om deres familier.

I morgen skal vi paa tur i bjergene, og vi har haft en meget spaendende sikkerhedslektion i dag, men mere om det naeste gang...!

Tot: 0.128s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0651s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb