Bazar og cafeer


Advertisement
Kazakhstan's flag
Asia » Kazakhstan » Taraz
April 10th 2007
Published: April 10th 2007
Edit Blog Post

Saa skriver jeg lige lidt igen.
Vi har haft en travl dag i dag. Foerst havde vi en lille russisklektion med Aigerim, som laerte os farverne og forskellige mobler, og ogsaa en lille bitte smule grammatik. Det var meget fint.

Saa tog vi paa en udflugt til et mausolaeum som ligger taet ved byen. Det var meget spaendende at se, og vi fik ogsaa lov til at komme ind i det, og hoere een eller anden form for boen. Som saedvanlig fattede vi ikke et kvaek, men der var meget smukt, og det var rart at komme ud af byen og se noget andet end grimme betonhuse. Saa havde vi frokostpause. Den er altid paa to timer, og Mette og Maria gaar hjem til deres "mor" for at spise. Jeg har som regel madpakke med, som i starten var rigtig laekker. Nu slaekker hun lidt paa det, synes jeg. Jeg havde levnet noget poelse fra min morgenmad, fordi det altsaa var lidt ulaekkert. Forestil jer mikroovns-opvarmet trestjernet spegepoelse... Og masser af det! Den poelse havde hun saa puttet imellem to skiver broed, og givet mig med som madpakke. Men det er selvfoelgelig helt ok. Jeg tror jeg vil sige til hende, at jeg ikke behoever madpakke med. Der ligger alle mulige spaendende madboder omkring kontoret og ogsaa et kaempe supermarked, hvor man kan faa Lurpak, Lillebror, Danablu og tuborg. HURRA

Naa, men efter frokost skulle vi besoege bazaren. Vi fulgtes med fire af de lokale voluntoerer, og eftersom de havde vaeret der 1000 gange, saa behoevede de altsaa ikke kigge ret laenge, foer de gik videre. De blev ved med at spoerge os om vi ikke skulle have noget, og vi ville egentlig bare gerne gaa og kigge lidt. Men det kunne vi ikke faa lov til. Vi var der nok i ca. en halv time, og den her bazar er altsaa meget meget stor. Lidt skuffende, men vi maa gaa derhen og vaere turister engang alene.

Vi bliver inviteret paa cafeer hele tiden. Soendag aften var vi ude at spise, os tre og Aizhan, Spry og Serena. Det var meget hyggeligt, men vi tog tidligt hjem. I gaar var vi saa paa cafe igen, og det viste sig, at selvom man foerst skal moedes kl halv ni, saa betyder cafe altsaa altid, at man skal spise sammen. Vi havde alle tre spist hjemmefra, saa vi var ikke sultne. Det er meget uhoefligt ikke at spise sammen med de andre her (det kunne min familie laere noget af!!) fik vi at vide, saa vi blev noedt til at spise alligevel. Vi tog hjem ved ellevetiden, men gik aabenbart glip af alt det sjove, fik vi at vide i dag.

Hmmm, hvad er der ellers at fortaelle...? Vi har besoegt et boernehjem, hvor vi troede vi maaske kunne arbejde. Men da boernehjem er statsejede, kan de risikere at miste stoetten hvis de ansaetter os, som ikke skal have loen. Men Andrij - som er vores helt - vil ordne det. Vi tror han har nogle mafia-forbindelser eller et eller andet. Han kan bare ordne alt.
Det var virkelig trist at se de boern. Der var baade handicappede boern og almindelige 3-aarige, som vi fik lov at besoege. De 3-aarige kom hen og spurgte os om vi var deres mor...

Ellers har vi endelig faaet lov til at starte en klub, den om kultur i danmark. Foerste gang bliver paa mandag. Meget meget spaendende!!

Naa, jeg vil slutte, de andre venter. Tak for mails til alle mulige.

Advertisement



Tot: 0.189s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 50; dbt: 0.1287s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb