Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Ueno
January 24th 2007
Published: February 16th 2007

Denne anden dag i Tokyo, havde vi bestemt os for at opleve på cykelryg! Planen var at køre langs vandkanten ved Tokyo hvor målet i sidste ende var "The National Museum of Emerging Science and Innovation" der lå på en større ø i Tokyo havn. Men før vi kunne nå frem skulle vi først krydse en bro, kendt under navnet Regnbuebroen. Vi håbede i den forbindelse at vi ville kunne få cyklerne med over broen, men vi var da godt nok lidt skeptiske, da broen så ud til at være forbeholdt biler. Min potentielle løsning på dette mulige problem var at vi nok bare kunne cykle på vejbanen over!

Før afgang var det vigtigt med et godt morgenfor. Vi startede vores søgen med et åbent sind, i håbet om at smage noget lokalt mad, men konkluderede hurtigt efter at have vandret lidt rundt i de små handelsgader, at den gyldne måge nok mere var vores kop te.

Vi startede herefter cykelturen med god brug af mine kort læsnings egenskaber tilbage fra spejdertiden. Det viste sig dog (Pga. et dårligt kort!) at vi for vild. Men den flinke befolkning i Tokyo hjalp os på rette spor igen, uden brug af ord, da de jo som sagt ikke kan engelsk. Da vi ankom til broen viste det sig uheldigvis at resten af turen måtte forgå til fods. Hvilket nu ikke var så galt, da der ikke var så lang afstand til museet fra broen. På den anden side oplevede vi et af de få rekreative områder for Tokyos befolkning, med badestrand og det hele. Det var et eftertragtet afbræk fra den travle puls vi havde oplevet i Tokyo centrum.

Vi ankom til "The National Museum of Emerging Science and Innovation" der viste sig at være en rigtig sjov oplevelse, et rigtigt legeland i stil med eksperimentariet i Danmark. Efter flere timer i legeland begav vi os ind mod byen igen, der dog var en længere rejse, det udmattede os så meget at det næsten endte med at vi var ved at falde i søvn under vores restaurant besøg på en fancy restaurant i byen. Godnat!

Vi valgte istedet den gyldne måge!Vi valgte istedet den gyldne måge!
Vi valgte istedet den gyldne måge!

Til alt held koster Mcdonald mad ikke så meget i Toyko... dette overdådige måltid for sølle 65 danske kroner...
Den store cykeltur

Er dog på dette tidspunkt ikke helt klar over om vores cykler på hovedvejen skaber hovedrysten i de forbikørende biler
Den store cykeltur

Gæt hvordan det billede er taget!

Origami iglo telt!
Den store cykeltur

Sådan bor man hvis man ikke har så mange penge i Tokyo... men om ikke andet har de en havudsigt!
Den store cykeltur

Et lille træninganlæg for dine fødder!
Den store cykeltur

Der er ikke meget plads mellem villaerne her i Tokyo

Lidt sjove cykler

Lidt sjove cykler
Den store cykeltur

Her er vi faktisk faret vildt... kortet vi har og virkeligheden passer ikke helt sammen, må vi konstatere!
Den store cykeltur

Efter at have cyklet igennem en fiskefabrik, der pludselig kom mellem os og cykelstien, Opdager vi denne lille skjulte have med en sø omrking. Et historisk monument fra ninja tiden også kendt som Hamarikyu-park!
Den store cykeltur

Hvad dælan er det køretøj lige over cyklen... ligner noget fra stenalderen!
Den store gåturDen store gåtur
Den store gåtur

Regnbuebroen tillod desværre ikke vores cykler, så vi fortsatte resten af vejen til fods
Den store gåturDen store gåtur
Den store gåtur

Endnu en ninja have... denne blev også brugt i forbindelse med anden verdenskrig, som en del af et forsvarsanlæg for amerikanerne da de indtog byen!

17th February 2007

bikerbaben og spejdersnuden
Hey I 2 Ser fantastisk fedt ud! Men tænk at spejdersnuden T Aagaard ikke formår at bringe sin bikerbabe til døren i første hug, haha. Jeg er på vej til Louisiana m min roomie, Kath. Det lørdag og jeg er 14 dage henne i praktikforløbet, det er udfordrende og rigtig rigtig herligt endelig at bruge sin viden. Tænker på jer. Kh Stine

Tot: 0.101s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0594s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb