Tokyo herfstparade & rainbow bridge


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Asakusa
November 4th 2012
Published: November 4th 2012
Edit Blog Post

Tijdens de vroege ochtenduren was de Tsjech Emil vertrokken naar Kyoto, waar ik hem normaal gezien opnieuw tegen het lijf zal lopen (zit daar in hetzelfde hostel). Ik had niks bijzonders gepland die dag en in het hostel vertelden ze mij dat er in Asakusa, de wijk waar ik verblijf, de Tokyo Jidai-matsuri plaats vond. Of voor de beginners van de Japanse les : een historische parade. Tijdens de herfst vinden er vele zulke evenement plaats over heel Tokyo.

Ik ging er naar toe met de duitse amateurfotograaf, wiens laatste dag het was alvorens die moest doorreizen naar Taipei om ginder lezingen te geven, hij werkt namelijk voor een duitse universiteit.
Aangezien we meer dan een uur te vroeg waren voor de parade, zochten we een plaats op de stoep om neer te zitten En zonder het eigenlijk te weten was dat vlak voor een gedenkplaats, waar ik later nog op zal terugkomen.
Zoals alles hier Japan was ook dit evenement tot in de puntjes gepland want er waren voldoende mensen op de been om de straten af te zetten, scouts kregen lintjes om mensen aan de voetpaden in goede banen te leiden en ongeveer een half uurtje voor de parade begon, werden er stroken van dik plastic uitgerold die hier en daar werden vastgeplakt om de mensen een zitplaats te verschaffen zonder dat ze op de straat zelf moesten zitten. Zie je het al gebeuren bij ons, zoals met Oilsjt Carnaval ? Ik niet

Doordat we eigenlijk 'the best seat in the house' hadden stopte elke groep of wagen vlak voor onze neus om dan te draaien naar het gedenkteken en even te bidden (zie foto's).

We zijn ginder in totaal een drie tal uur gebleven voor we naar de rainbow bridge getrokken zijn om daar nog wat foto's te nemen van de kant die gisteren niet zichtbaar was door diezelfde brug die in de weg stond.
Het was trouwens vandaag opnieuw een 20 tal graden dus over het weer kan ik tot nu toe niet klagen buiten de wind dan. Die steekt elke dag omstreeks 16.00 (je kan er je klok op zetten) hardnekkig de kop op, wat op die brug behoorlijk te merken was. Die brug wordt trouwens veelvuldig gebruikt door joggers en fietsers die de lift naar boven en beneden moeten nemen om dan hun tocht verder te zetten.

Eenmaal terug in het hostel nam ik afscheid van Jens, Mark en Roberto die allen vertrokken uit Tokio de dag erop en ik moest ook veranderen van hostel.


Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



4th November 2012

Japan Expo
Hey! Vandaag ben ik met Jutta naar Tour & Taxis geweest voor de Japan Expo. Dus we voelden ons ook een beetje in Japan :-). Naast de zotte gadgets waren er ook heel veel decoratieve en originele dingen te zien. De traditionele kledij,de beschilderde waaiers, de speciale wapens,de oorverdovende trommelgroep (ouch) , ... We hebben onze ogen serieus de kost kunnen geven! Onze maagjes konden we ook vullen met de vreemd ogende snoepjes,verse sushi en noedels. Zeker de moeite waard! Misschien ook iets voor jou als je volgend jaar terug in het land zal zijn? :-) Grtz, Jessy
6th November 2012

Het ziet er daar supermooi uit! Keep on taking pictures!

Tot: 0.194s; Tpl: 0.017s; cc: 18; qc: 69; dbt: 0.0839s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb