Kamakura


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Kanagawa » Kamakura
November 5th 2012
Published: November 5th 2012
Edit Blog Post

Op zondag ben ik naar Kamakura getrokken, een stad die 50 km ten zuid-westen van Tokyo ligt. Hoewel het een relatief kleine stad is was ze tijdens de Kamakuraperiode de hoofdstad van Japan. Het was in 1250 de 3de grootste stad ter wereld. Vandaag de dag is het een populaire toeristische attractie vanwege de stranden en tempels. De hemel was de hele dag schitterend blauw bij een zeer aangename temperatuur van 22 graden.

Ik arriveerde rond 11 uur in de voormiddag na een rit vanuit Tokyo die ongeveer een uur in beslag nam en ik ben dan van aan het station gewoon beginnen wandelen zonder plan. Na enkele shrines en tempels, hoewel allemaal mooi in hun eigen recht, had ik er snel genoeg van. Ze lijken allemaal wel op elkaar en ik zal er nog genoeg zien in Kyoto.
Dus met wat tegenzin haalde ik dan toch het plannetje boven dat ik aan het station had opgepikt om mijn weg te zoeken naar de bekendere maar helaas ook meer toeristische plaatsen.

Na een ferme wandeltocht en een passage aan het lokale strand kwam ik dan uiteindelijk uit aan ... nog meer shrines en tempels waaronder de Hesadera. Die laatste is bekend omwille van een houten beeld van Kannon, de godin van genade. Het is trouwens een van de grootste houten sculpturen uit gans Japan maar ik mocht helaas binnen geen foto's nemen. Verder baad de tempel in een aangename groene omgeving met vijvertjes en planten, allemaal zeer zen.

Verder ben ik nog naar de Buddha Daibutsu geweest, dit 11,4 meter hoge beeld is het tweede grootste boeddha beeld van Japan.
Hierna besloot ik terug te keren naar het treinstation om terug te keren naar Tokyo.
Aangezien ik weer de andere toeristen niet wou volgen besloot ik mijn eigen weg te vinden wat ook uiteindelijk gelukt is ...







weliswaar na een wandeltocht van bijna 2 uur en een treinrit vanuit een naburige stad later. Want zover was ik blijkbaar gegaan. Op mijn "tochtje" kwam ik zowaar een Pitta bar tegen, blijkbaar is Ahmed en Mohamed's expansie drang nog niet gestild.

Morgen is mijn laatste dag in Tokyo, maar ze geven minder goed weer dus ik weet nog niet wat ik ga doen.


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



6th November 2012

Ge zijt dat toch ne pitta gaan eten? :) Maf dat die daar ook al zitten, kzou denken dat de Jappen enkel zin hebben in vis ;)
7th November 2012

pitta
Nee ik ben daar geen pitta gaan eten, daarvoor ben ik niet in Japan hé :)

Tot: 0.134s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 68; dbt: 0.067s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb