Op weg naar Takayama

Japan's flag
Asia » Japan » Gifu » Takayama
November 14th 2013
Published: November 15th 2013

Vandaag de meest fantastische treinreis gemaakt van Tsumago naar Takayama. Het sublieme berglandschap is adembenemend. In de trein zelf was het helaas bijna tropisch. Het hoogst bereikbare temperatuur was 24,7 graden. We legden het bijna af, zeker omdat een van de medepassagiers trui en jas aanhield.

De eerste kennismaking met Takayama is prettig. Een overzichtelijk centrum met veel prachtige winkeltjes in een mix van lokaal toeristische artikelen en dagelijks levensonderhoud. In welke categorie de tractorwinkel valt ben ik nog niet uit.

De historische huizen zijn goed onderhouden. Een van de huizen is een museum die wij van bezocht hebben. In het huis was voor mij de gastvrouw eigenlijk de grootste attractie. Ze bood ons thee aan en eenmaal op haar Engelse praatstoel was ze er niet vanaf te krijgen. Ze vertelde haar verhaal met een sterk onderkoelde humor.

De minshuku is erg eenvoudig maar het eten en de koffie zijn goed. De futon aan de dunne kant dus morgen opstaan kan lastig worden.

Tot: 0.133s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.1038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb