Takayma

Asia » Japan » Gifu » Takayama
November 15th 2013
Published: November 17th 2013

Wat is Takayama een heerlijke stad! Het heeft een overzichtelijke centrum.

De hoofdwinkelstraat is niet mooi maar de kwaliteit van de winkels maken dit meer dan goed. Alles wat je hier koopt, of het nu lakwerk, porselein of voedsel is, alles is lokaal gemaakt. Vanwege de regen zijn we uitgebreid aan het winkelen geslagen en hebben heerlijk koffie met appeltaart genuttigd bij Don's coffee. (zie Tripadvisory voor de review over dit koffiehuis.)

Na het opklaren van het weer hebben we toch nog een paar tempel bezocht. Deze lagen hoger dan de rest van de stad en nu konden we goed zien hoe de stad omringt is door een hooggebergte. Indrukwekkende bergen. Met besneeuwde toppen.

Daarna terug naar de minshuku, weer heerlijk gegeten en gebadderd. Vroeg naar bed want morgen moeten we weer vroeg op.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb