Tsumago en een terugblik

Japan's flag
Asia » Japan » Nagano
November 13th 2013
Published: November 14th 2013

Gisteren na een lange en ingewikkelde treinreis in Tsumago aangekomen. Het dorp is samen met Magome twee nog gave historische dorpen in De Japanse Alpen en in vijf jaar weinig veranderd. In tegenstelling tot vijf jaar gelden wel de postroute slimmer aangepakt: in plaats van Tsumago bergopwaarts naar Magome te lopen zijn we deze keer bergafwaarts van Magome naar Tsumago gelopen en veel relaxed wandeltocht.

De ryokan waarin we nu overnachten leuker dan de minshuku van vijf jaar geleden. De kamer groter, een heerlijk hete onsen en erg leuke mensen op beide avonden. En het eten was erg goed, ook voor de niet visliefhebber.

O ja, toch een wijziging in Tsumago: er is een internetcafe gekomen met een heerlijk eigen gebrande koffie en jazzmuziek. Een aanrader voor iedereen die daar komt.

BelBel
Bel

Op deze wandeltocht veel klokjes geluid. Dit was om beren op afstand te houden. Toch klok het meer als een eetbel.
LunchLunch
Lunch

Eindelijk na anderhalve week weer vers fruit.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 43; dbt: 0.0366s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb