47.den - presun berastagi


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Berastagi
March 29th 2019
Published: March 30th 2019
Edit Blog Post

Check out spraveny. Prakticky len pozdravenie a podakovanie. Tak ako vcera majitelka po zisteny, ze tu nezostanem dlhsie i majitel uz nebol pri rozlucke taky priatelsky ako pri prichode.

Slapanie cca 3km na krizovatku do mestecka tomok.

Tu stal jeden minibus ale sofer a osadenstvo mi povedalo nech si sadnem k nim na lavicku, vraj o 10min sa pojde do pangururan.

A fakt do 10.min prichadza dalsi minibus. Dnu len skolacka.

Sofer dotankovava. Teda zenska mu do nadrze lievikom na stojani a bandaskou dolieva naftu.

Ta na pumpe stoji okolo 0.3€

Ideme po pobreznej severnej ceste, tak ako ja vcera.

Niekde sa natahuje novy asfalt.

Prisada si babka, ta po chvili vystupuje na pohrebnom zhromazdeni.

Pred kazdim domov kde niekto zomrel byvaju vacsinou velke drevenne tabule a na nich rozne napisy. Napisy su akoze robene z kvetov. Tu bolo asi 5takychto bilbordov.

Cesta ubehla rychlo.

Vyskakujem, davam soferovy 20k, studentka tak isto sa mi zdalo ale mozno o 2k menej.

Na vydaj necakam ako zvycajne. To sa vzdy troska motam pri aute, reku ci nieco vydaju ked nevim cenu. Zvacsa vydavaju.

Hned ako vyskakujem (podla mapy parkovisko minibusov do berastagi) sa na mna vrha clovek a uz ma tiahne k predajcovy listkov.

Opat dostavam regularny listok, chalan predemnu platil rovnako tak asi zadny ojeb.

Zistujem ci mam cas na ranajky, nie, hned sa vyraza.

V minibuse len traja ludia, z toho jeden po hodine vyskakuje. Tak podla mna cista strata resp len pokrytie nakladov minibusu.

Cesta famozna po novom asfalte. Neuveritelne stupanie, zatacky, super vyhlady.

Na niektorych usekoch natahovali asfalt resp pripravovali podlozie.

Popri cestaroch pracovali i zahradkari. Na krajnici sadili kvetiny, budovali skalky, cistili krajnici od dzungle. Fakt klobuk dole pred tymto.

Ich vytvori boli velmi pekne.

Dostavame sa na vrchol, tu cesta rozbita, same vymoli.

Jednoduche chatrce, okolo policka so znamou europskou zeleninou (zemiaky, cibula, mrkva…)

Ludia bud makali na poliach alebo sedeli pri caji, kave.

Pri skolach kopec deti v uniformach zhanal transport domov. Plne auto? Ziadny problem, vylezem na strechu a ide sa.

Prestavka v neakom mestecku.

Za mesteckom obedna pauza v spriatelenej restike.

Cena ok, len ryza bola uz z rana, tak chutovo nic moc.

Sranda pri platbe, nemali mi vydat 2k, tak som to dostal v naturaliach, cukriky. Takto vydavali skoro vsetkym.

Ludia pri ceste balili mrkvy do velkych igelitovych mechov resp mandarinky.

Strasne vela tu bolo takychto baliarni.

Matros im donisli v pletenom kosi, ten vysypali, tovar ocistili a zabalili.

Do mojej cielovej destinacie prichadzam len ja.

Sofer este po ceste nahanal dalsich ludi ale nik. Minibus (mala dodavka) pokracuje az do medanu.

Nechavam sa vylozit az pri kruhacu, ktoremu dominuje velka socha.

Idem do odporucaneho homestay kaesa (sibnuta alice z padangu).

Ten v tichej lokalite s peknym vyhladom.

Tetula sa pyta ci mam rezervaciu, nie. Nuz niekam vola a podava mi mobil.

Na tri noci len za 250k, to je strasne moc, lacne su full (150k, i to je moc ale lokalita bola fajn tak by som tu ostal).

Idem do susedneho sunrise. Tam tez lacne (150k) full. Tu by som tez ostal.

Este kukam dalsi v okoli, opat full.

Nuz tak serem na to a klesam nazad do mesta.

Hotel mexiko, tu mi davaju zlavu zo 150 na 135, v cene i tepla voda ale ako uz nazov napoveda, z kuchyne sa hrnu stiplave vypari tak nist.

Losmen sibayak. Tu mi davaju izbu za 125k (tepla voda na izbe) resp izbu na streche za 75k (share kyblova studena sprcha). Steny izby tenke, v noci by tu bola kosa.

Wisma sibayak. Tu chatrc za 60k, opat share studena sprcha. Potom za 70k vacsia izba v dome.

Berem chatrc.

Predtym tu spala stara spanielka. Vraj ju v noci natrasalo ako chodili okolo nakladne auta. Uvidim, ak to bude nahovno spravim upgrade.

Chatrc ma vyhodu, ze ma krytu terasu.

Idem na blizky velky trh pri ktorom je aj bus stanica minibusov. Ono velke busy som tu ani moc premavat nevidel. Vsetko male dodavky.

Na trhu vsetko mozne, kopa zeleniny, ovocia, handier.

Sadam tu na daku verziu mie.

Smer atm a vyber neakych penez. Mesiac este neskoncil ale uz mam vynulovany kredit na revolute, co je dobre zas mozem vytiahnut 200€ v dobrom kurze.

Na ubytku pokec so starou spanielkou. Ta sa uz nikdy neplanuje vratit do vlasti. V azii zije uz dlhe roky. Samozrejme najalacnejsie krajiny, india, indonezia.

V ketambe mi odporuca rovnake ubytko ako sibnuta alice.

Furt je po tolkych rokoch napichana z toho ake je to tu lacne a vsetko zelene.

Prichadza neaky chlapik, ze ci sa pridam na vyucbu ang.

Ten tu dobrovolne uci deti. Cul ma deti na starosti spanielka.

4studenti (19, dve baby, dvaja chalani), neskor prichadza este jedna baba.

Dnes preberaju minuly a buduci cas. Hehe aspon sa to naucim trochu i ja.

Spa im dala vcera domacu ulohu, mali napisat co robili.

Vsetci robia to iste. O 6.00 vstanu, umyju sa, najedia sa, idu pracovat do zahrady, do skoly, niektory idu do kostola.

Zacinaju sa medzi sebou pytat co robili. Jednej babe to ide dobre, ostatnym moc nie.

Ale ono zas asi 1x poculi minuly cas.

V buducom case sa medzi sebou pytaju co chcu robit po univerzite (vsetci su velmi happy, ze tam idu). Jedna chce byt biznismenka tak ako mama (ta jej kupila k narodkam auto), dalsia chce byt uctovnicka, chalan chce mat restiku a dalsi chce robit kuchara na zaoceanskej lodi.

Pred jedlom sa ako spravny katolici vzdy modlia.

Chalan sa este nikdy nebozkaval.

Kedze je toto polnohospodarska oblast, vsetci pracuju na zahradach.

Ja som ich len pocuval, obcas sa nieco spytal, ci ich pochvalil.

Po mojej novej skusenosti hor sa do mesta najst nieco pod zub.

V meste neskutocne mnozstva peknych opiciek. Taky mix s cinanmi. Nieco ako na severe sulawesi ale tam to bolo lepsejsie.

Ludi vykladaju auta, ktory boli pracovat na okolitych poliach.

Na hlavnej ulici sa uz rozkladaju stany s jedlom.

Kopa stanov, ludi a dym z grilovania.

Nakonec sa v jednon usadzam a davam rybu s ryzu k tomu dostavam i dobru zemiakovu polievku.

Ono tu pestuju zemiaky ale tie medzi hlavnym jedlom nefiguruje, je to len doplnok do polievky, salatu.. Hlavny chod je ryza, co je dost na skodu. Aspon takto mi to vysvetlil ucitel ang.

Po jedle moje oci neodolali roti bakar.

Cely sendvic plneny cokolodou a ananasovou polevou a to vsetko zapecene.

Zastavka v indomarkete, ziadna cola ani pepsi, tak berem picovinu plnenu zelem. A po dhej dobe kupujem aj vodu, kedze na ubytku neni free refil.

Chcel som platit kartou, pokladnik to skumal a zistil, ze nemozne.

Kokoti mi samozrejme pchali igelitku na dve flase. Fakt nepochopim.

Ale s obsluhou bola sranda. Handrova hlava bola fesna.

Na ubytku som samozrejme roti nezvladol, tak som ponukol spa, ta velice, ze nechce, tak to zacala rozkrajovat (bolo to na 4casti).

Nakonec som jednu cast vyhodil. Ono ked to je studene tak je to nahovno, tak ako pizza.

Nahadzal som cs ziadosti do kl ale moc s tym nepocitam.

Na sprchu prdim, je tu zima. Zajtra si priplatim za teplu. Fakt studenu tu daju len velky otuzilci. Vonku cez den okolo 22, v noci 17 a potom sa oblivaj so studenou vodou.

Ludia mi tu pripadaju velmi priatelsky.

Este keby opicky boli pritulne.

Foto

Lake toba

https://photos.app.goo.gl/mwJyTv9rwsT5cT2RA

Naklady :

Vyber 2mil r = 125.01€

Minibus krizovatka tuk tuk - pangururan : 20k r
Minibus pangururan - berastagi : 65k r
Ryza, kura, obloha : 23k ale dal som 25k tak vydaj v cukrikoch 😊
Mie volaco : 15k r
Polievka, ryba, ryza : 30k r
Roti bakar coko-ananas : 15k r


Advertisement



Tot: 0.563s; Tpl: 0.015s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.3249s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb