242.den - presun manadao


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 27th 2018
Published: September 29th 2018
Edit Blog Post

V noci zas zima a rano zistene, ze som aj dost dostipany od komarov.

Ranajky opat len dva kusky.

Laundry som si mal vyzdvihnut az o 9.00 tak kopa casu.

Pri ranajkach najskor pokec s domacim. Fajn chlapik.

Miestny vyhlaseny trh pri terminali odporuca navstivit rano,najlepsie pred 6.00 to su tam k videniu este velke kusy ryb, dokonca aj pyton, opice, macky a psi (ti su aj neskor)

Pyton je vraj dost drahy.

Pri spomenuty sikmacov ma uviedol do obrazu.

Ti sem boli prestahovany resp sem utiekli v minulosti ked boli v strednom sulawesi nepokoje. Dost cinanov vtedy pozabijali.

Neskor este pokec s jeho synom. Ten by ma aj zobral do manadao avsak bolo este skoro.

Odporucil mi dve restiky v meste, na rybu tuna house a na pork soto of petros (?).

Pomalicky presun k laudry so zastavkou pri kaviarni kde som kukol co nove vo svete. Nic zaujimave sa cez noc neudialo. Mam na mysli len sukromnu korespodenciu resp akcne letenky z europy pocas decembra.

Dianie vo svete resp na svk vobec nesledujem a ani mi to k stastiu nechyba.

Laundry este nebolo, zehlili mi posledne veci.

Prezlecenie sa v kumbale, bo som mal na sebe dlhe nohavice, napchatie veci do batoha, zapozovanie s majitelkou a smer vyhlaseny trh.

Prichadzam k nemu odzadu, nie od terminalu.

Hala kde sa predavalo maso obkolesena stankami s oblecenim a ovozelom, ryby nesmeli chybat.

V hale (bez bocnych stien) vyseli na hakoch kusiska rozneho masa, na pultoch stiahnute kurata a nic moc zapach. Mi to moc nerobilo dobre tak som ani medzi maso nesiel

Prakticky som to kukal len z chodnika, na jednom pulte horeznacky asi 5 ciernych psov.

Pes v homestay ma hodnotu 450k r, tak mi povedal majitel.

Hadov ani ine veci som z dialky nevidel ale ako vravim ten puch mi nerobil dobre tak som sa pobral na bus.

Nespravil som tu ani jednu fotku.

Este obchadzam neake vnutornosti a uz som na bus terminaly.

Na jedno spytanie nachadzam rachotinu. Sadam dnu, este chybaju 4ludia aby sme sa pohli.

Miesta na nohy minimum a strasne teplo.

Mohol som ist asi radsej pohodlnejsim autom, to stoji cca 12k(podla majitela ubytka) vs 8k bus .

Cesta ubla rychlo, bo sme sli dole kopcom.

Po vystupeny z busu davam soferovy 10k, normalne mi vydava. Fakt sa mi to tu lubi, zadny odrbavaci ak nepocitam lod na bukanen.

Na terminali ziadny doterny taxi akurat usmernovaci na modre male bema. tu to volaju micro.

Hned ma nalozili smer pasar 45.

Sedel som vzadu tak riadne namackany.

Cestou si davam u handrovej hlavy nieco na schladenie.

Hned ludia zistuju odkial som a kam idem. Tam ich ang konci.

V hoteli platim kartou, po zhodeny veci, von do pekla. Fakt strasne teplo a slnko.

V tomohone bolo prijemne.

Misia najst lacneho kadernika neuspesna, nasol som za 20k.

Pred obchodakom v poulicnom stanku davam bakso. A tentoraz som si isty, ze ma odrbala pica. Ale moja chyba, mal som sa opytat na cenu najskor.

V markete kupene pivo a smer izba.

Cez agodu booknute ubytko v kl na jednu noc. Mal som nasporene body v hodnote 7.74rm (ring nie rupia), tak z 18 mi to kleslo na 10.

Ha len potom som si uvedomil, ze kurvy v malajzii z nariadenia vlady uctuju este spec taxu pre turistov 10rm na noc. No som zvedavy ci mi to daju zaplatit (ono to tam malymi pismenani je, ale zbadal som to az po zaplateni)

Videl som ubytka aj za 13rm ale mali nahovno recenzie.

Ubytko v makasare pri letisku booknute premierovo cez traveloka (agoda ani booking ho neponukali)

Zhruba spraveny plan na kambodzu (len vypisane miesta, neskor to preriedim) - cca 14 - 17dni
Phnom Pénh, Kambodža
Koh Rong Sanloem, Krong Preah Sihanouk, Kambodža
Krong Preah Sihanouk, Kambodža
Otres Beach, Kambodža
Kep Beach, Kambodža
Krong Kampot, Kambodža
Kampot, Kambodža
Krong Siem Reap, Kambodža
Krong Battambang, Kambodža

Chorvatsko (november) cca 14dni
Rijeka
Pula
Risnak
Karlovac
Zahreb

Slovinsko (november) cca 12dni
Lublana
Bled
Piran
Mozno taliansky trest

Belgicko (november) 4dni
Charloei
Namur
Liege

Svedsko - lea a jej priatel
Lotyssko - nataly zo singapuru
Belgicko po druhy krat - seredani

Jojo s tym chorvatskom a slovinskom som to prepiskol ale ak bude ok pocasie, bude fajn.

A co po 2.12 este stale neviem, asi vyberem podporu a potom sa uvidi ci dam tu juznu ameriku (teoreticky ak by som sa zamestnal, bolo by viac prasulov) alebo nazad na 2 mesiace azia (jednoznacne dalsia cast indonezie a bud filipiny abo taiwan) abo kazachstan a kirgistan. No a este ma cul napadla alternativa iran, armensko, gruzinsko.

Heh a nakonec uz nic nebude, iba robota, robota a robota.

Na zapad slnka vybehnutie na blizky most.

Tu uz dost ludi.

Po krajoch motorkary predavali zmrzlinu a bakso gule na spajdle.

Z mosta fajn vyhlad na sire more a ostrov bunaken (zapad), na vychod zas na sopku lokon ale ta bola zahalena v oblakoch.

Postavali tu soplaci, zrazu prekrocili zabradlie, hecovacka a skocili z mosta. Fakt velka vyska.

Chlapci z mostaru sa mozu strcit do prdele. Naviac tito chalani skakali pre zabavu a nie pre peniaze ako bosniaci.

Prechadzka az k mcdonaldu, celu cestu som bol rozhodnuty, ze ho navstivim ale nakonec som zas odolal.

Inak ten full, taktiez susedne kfc.

Nakonec davam nasi goreng a v multimarkete kupujem 2piva.

Kedze som platil ubytka kartou a zajtra mam cs ostane mi este kopa rupii, pocitam nieco okolo 300-400k.

Naklady :

Pranie 3.5kg expres : 45.5k r
Bus tomohon - manadou : 8k r
Bemo z terminalu do pasar 45 : 4k r
Es volaco : 5k r
Celebi hotel, singel, fan, share kupelka, bufet ranajky : 7.73€ (135k r karta)
Bakso : 20k r (kurva ma ojebala)
Hotel afiat, singel, ranajky : 8.47€ (144k r karta)
The icon hostel, 4dorm, share kupelka, ac : 2.24€ (10.85rm karta) - kupon 7.74rm
Nasi goreng : 15k r
2x bintang 0.6l : 61k r


Advertisement



Tot: 0.537s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 49; dbt: 0.3127s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb