239.den - bunaken (potapanie)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 24th 2018
Published: September 24th 2018
Edit Blog Post

V noci na izbe az take teplo nebolo.

Ranajky opat dostacujuce.

Filipinka dnes odchadza.

Ponor sa zacina az 8.30.

No opat idem skorej.

V dive centre sok, najskor nikto nikde, potom problem mi najst okuliare a topanky.

Na programe su az dve lode.

Do officu prichadza ok vyzerajuca baba. Ale len vymena mien, bo som sa nahlil na lod.

Prichadzaju nemci, vsetko ostatne je uz nachystane na lodi.

Idem ja a nemci. Ti su profici, cez 500ponorov a licencia dive master.

Druha lod je plna japoncov. Velke stastie, ze ich nemame v skupine, skoro kazdy sikmac je pod vodu skodna co treba strilat.

Problem, nemam opasok, tak navrat nazad ale len par metrov.

Na podnet nemcov menime potapcsky ciel.

Guide nenamieta.

Sachiko je nas ciel.

Pri kontrole vystroje opat chyba. Fuci mi odvzdusnovak tak vymena celeho jacketu.

Bum a zacina ponor, dnes som si dal o kilo menej a hned to je lepsie.

Opat utes a kvanta ryb, korytnacky nesmu chybat. Aj neaky ti mali kraby.

Nemci maju na flasiach zavesene kaciciky. Zenich a nevesta.

Dobre to vyzera.

Prakticky ich sledujem, sa vyznaju, tak vidim roznych malyck krabov a meniacu sa dnovu rybu.

Len ma sere, ze ich vzdy dlho natacaju (sj4000).

Guide nam nic neukazuje, len kontroluje moj stav vzduchu (len 2x)

Potapanie skvele, hned dva rekordy, hodina pod hladinou a hlbka 35m.

Po zhodeny vystroje, cul som s nou uz vysiel po rebriku, vcera som si ju nechaval vytahovat, nazad do mora a to doplnene o teplu tekutinu.

Presun na druhe miesto.

Medzi tym voda, susienky a slnenie na priedi lodi.

Druhy ponor bez problemom s vystrojov. Mam fungel novy jacket.

Dole uplna parada, na kazdom kroku korytnacka a hufy ryb.

Jedna korytnacka plavala na mna a preplavala mi nad hlavou, uplne skvele.

Opat dole hodinu a potom zas doplnenie mora.

Nemci vyskakuju pri ubytku, ja idem az do dive centra.

Treba to povyplacat.

Parkujeme asi 25m od brehu, bo odliv.

V office nikto, tak cakanie asi 20min kym niekto pride.

Povodne som chcel platit 100€ s tym ze mi 30€ vyda a ostatok doplatim v rupiach, no nemal vydat. Tak davam 50€ a ostatok rupie.

V penazenke mi ostalo nieco cez milion, musi mi to vydrzat.

Daniels dive centrum neodporucam, maju nahovno vybavu a ani nemci (profici) s nima neboli spokojny.

Na ubytko dosli 4belgicanky hovoriace fra.

Dve byvaju v tomto dome a dve vo vedlajsom.

Pred zapadom slnka presun na blizke molo, v okoli ktoreho je super snorchlovanie. Nemci tu videli aj korytnacku a zraloka (utesovy).

Zapad slnka kuknuty z plaze kde som prvy krat prisiel.

Dnes bol slabsi.

Na ubytku pokec s nemcami a bel. Zvacsa som bol len do poctu ale nevadi. To je tak ked clovek nehovori dobre ang.

Belgicanky, prave ukoncili pravo, mi dali rovnake tipy ako bel z malenge.

Belgicko je male a zahodinu vlakom sa clovek teoreticky dostane vsade.

Bel mi dali typi na tomohon, ubytko drahe, vystup na sopku v pohode a mam navstivit restiku gardenia.

Jedna bel studovala rok v mexiku a vanoce tam neodporuca, vsetko full amikov a ceny niekolkonasobne vyssie. Tohto sa obavam aj v kolumbii a ekvadore. Asi tam nepojdem.

Ked bude ok net, zistim ceny nazad do azie, ked nahovno tak skoncim cestu v decembri i ked este neake prachy v budgete budu.

Dosol dohadzovac do tohto homestay a dal nam svoj wifihotspot

Spraveny check in z makasaru do kl. Netreba ist na prepazku ako to bolo v pripade letu zo soulu do kl. Letim opat s air asia.

Naklady :

Daniels dive center, 4ponory : 1.2mil r + 50€ (jeden ponor 30€)


Advertisement



Tot: 0.676s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 41; dbt: 0.4392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb