235.den - presun manadao


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 20th 2018
Published: September 24th 2018
Edit Blog Post

Zas nahovno noc, ktora predpovedala nahovno den.

O 4.30 cakam v restike, vyplacam ucet a 4.55 startujeme.

Spina opicia mi nemala vydat 15k, jasne, ze mal ale nechcel dat. Ja v penazenke len same stovky a par drobakov.

Kormidelnik si este musi na cestu svietit mobilom.

Ideme okolo ostrovceka papan,zacina vychadzat slnko, bohuzial nam za chrbtom.

Ako sa blizime k malange village zmocnuje sa ma zly pocit ked v dialke vidim lod, co uz opustila pristav.

Po pristati ma informuju, ze dnes uz ziadna lod smer wakai nejde.

Ono sme pristali v pristavisku nasho rezortu.

Kazdy rezort tu ma vybudovany jeden prstavik.

Navrhuju mi shutle lodky na neaky blizky ostrov (250) a odtial dalsiu (50).

Potom prichadza dalsi chlapik, ze z nasho rezortu ide nemecky par do wakai, tak sa mam pripojit (cela lod za 700 deleno tri je 235).

A furt ze zadna public uz nejde a dokola.

Keby som na pevnine zeberem sa a idem kade lahsie.

Ah dostali ma kurvy, vraciam sa na rezort.

Kormidelnik kruti hlavou, kokot keby isol skor tak to stihnem. Mam take podozrenie, ze to bolo schvalne.

Ani cesi ju nestihli, resp ju dohnali v dalsom pristave.

Nuz na rezorte sa pripajam k staremu nemeckemu paru, oni idu az do ampany.

O ekonomi triede vravia ze ok (vcera som zle rozumel, hovorili nemecky). Je to vetrane a lezi sa na matracoch, za ktore treba zaplatit 10k.

Bussines vraj nic moc, bo klima moc nefunguje.

Nuz ideme na malej drevennej lodke s vahadlami po stranach.

Hned si tam lahinam a polku cesty predriemem.

Cesta niako zvlastna. Zelene ostrovceky, skaly, obcas plaz a neake obydlie.

Ako sa blizime k cielu plaze strieda mangrovnikove pobrezie.

Sme v cieli po asi 3hod.

Jasne,ze iny pristav, odtialto odchadzaju male lode. Je to prvy pristav.

Vonku dobre pecie. Prichadzam k druhemu pristavu.

Pusto, ako keby ani nebol pouzivany.

Budovy v dezolatnom stave, bordel, nepokosena trava a pasuce sa kozy.

Listky zacinaju predavat az od 13.00.

Davam v rozkladajucom sa stanku rybu s ryzou. Rozkladajuci myslim chystajuci sa na predaj, i ked vyzera, ze sa zachvilu rozpadne.

Cakam s jednym domacim. Neako komunikujeme ale nic moc.

Postupne zacinaju chodit bule a fakt velke kvanta.

Prichadzaju nemecky potapaci. Ti sem dosli z malenge public lodou.

Tak ma dobre odrbali, skurvene sulawesi, v poslednych dnoch sa nechavam odrbavat jak na beziacom pase. Uz nech som z tejto prijebanej casti prec.

Kazdy to ospevoval aka je to tu bomba ale zatal nemam taky pocit.

Nuz o 13.00 sa otvara loket. Tam biela baba a dvaja uradnici.

Zadne listky sa nepredavaju, len daka registacia (zistene, ze zbytocne).

Vymyslel som si meno, vek a narodnost som dal moldavsko.

Odteraz menim gibraltar za tuto krajinu.

Smer hovno dedina, kde vobec neni treba travit cas.

Nist tu neni len chatrce.

V obchode kupujem vodu a neake snacky. Voda otvorena, tak mi ju menia.

V prvom pristave vidim chodit ludi s taniermi. Oooo bakso, no nie len jedna obdoba es. Tetka co to dojedla vravi 5k, predavajuca 10k tak sa pojeb.

Padam oproti do restiky.

Ryzy plny kotel ale kura len mini kusek. Vravim kecil, len sa usmeje ale po zjedeny mojho kusku mi prinasa dalsi, tez mini ale ok.

Kde sa vystat, hajzle nikde.

Tak idem za druhy pristav, tam odstavena stara kovova lod, handracft gallery, v rozkladajucom sa stave. Okolo sa pasu kravy a kozy.

Prichadzam k drevennej velkej lodi, ktoru tu stavaju, opieram to o mur a navrat do pristavu.

Tam sok, 90percent cakatelov na lod turisti.

Pici a setci smeruju na bunaken a potom aj tomohon.

Fakt druhe bali s poctom turistov. Nastasti v okoli zadne bary alebo kurvy a lude vyzeraju normalny.

Som totalne sklamany, mam sto chuti to otocit a ist…. Keby som vedel kam.

Priznavam, na sulawesi som sa vobec nepripravil (tak ako na koreu, japonsko,taiwan)

A cul sa mi to vypomstuje. Mam stahnuty len jeden itinerar, wikitravel a lp (to ani nekukam).

Prichadza lod, vsetci idu do budovy.

Pica ma ojebala, vraj listky sa budu predavat na lodi, kokot, predavaju sa v budove.

Stojim nakonci hadu, zrazu economy, tak sa predbiham a uz mam listek.

Pytam cislo, vraj netreba.

Prichadzam na lod.

Ekonomi na poschodi.

Velka dvojposchodova postel, vsade cisla.

Domaci sedia zvacsa na sedackach, len par ich je vyvalenych na tomto spacom place.

Nuz, povedali, ze cislo netreba tak zaberam plac.

Dochadza fra a bel banda z mojho ubytka.

Prenajimam si matrac za 10k, prichadza chalan s cislom a som v pici.

Vraciam matrac, ti ma posilaju do pokladne nech mi daju cislo.

Vsetko vypredane, kurva a to som tu bol medzi prvymi. Jaj jaky som nasraty sam na seba. Totalny pako som.

Vsetky fajn miesta obsadene.

Idem na odkrytu palubu, chytam jedno lehatko.

Vsetko ok, len tu je bar a pri bare vsetci turisti.

Fajcenie, pivo (musim zistit cenu, ak prijatelna ozerem sa a mam u prdele) a hlavne same klabosenie. Ono sa tu kazdy pozna z predoslich ubytiek.

Ah keby chcem byt medzi bilimi mohol som ostat v europe a nemusel sa drbat na druhy konec sveta.

Fakt som zhnuseny.

Ako ludia vyzeraju v pohode ale je ich strasne kvantum.

Uz vidim, ze noc bude nahovno a to ma po pristati caka este 12hod jazdy do manadao.

Rozmyslam, ze ostanem noc v gorontalo. By som isol kuknut zralokov obrovskych. Ti sa zdrzuju pri jednej fabrike na spracovanie ryb, no ale vraj tam byvaju len rano a nevim presnu lokaciu.

Ono mi to odporucalo viacej ludi.

16.15 vyrazam. Predomnou asi 13hod cesty hruzy.

Pivo za 70k, mega drahe ale srat na penaze.

Inac mohol som ist aj gratis, kontrola listok az po vyplavani a aj to velky chaos.

Po opusteny pristavu miname postupne togianske ostrovy.

Kadidi najblizsi ostrov pri wakai je posiati rezortami (posiaty na tunajsie pomery, videl som asi 4). Plaze maju sirsie ako na malenge ale nie biele. No a rezorty su tu vacsie a nie odseba izolovane ako je tomu na malenge.

Ludia z rezortov mavali jak divy.

Pri bare rozne debaty.

Jeden par z ameriky (on asi 40, ona cca 22), my byvame v tipi a my mame bar. Mi to doslo jak z volakeho americkeho filmu o prirodnych ludoch ale ako dopohody ludia.

Pri mojom lehatku, stol a pri nom nemecky par. Dost scestovany a dost napotapani.

Pri predstaveny som tentoraz povedal moldavsko a baba hned, gavaris pa rusky. Bola z ruska 😊

Ohladom kolumbie ma nepotesili. Vraj na presuny treba letadlo, bo vsetko je hrozne daleko. Ako som si toho vedomi, no som myslel, ze to dam v pohode busmi. Uvidime, i tak este furt nemam letenku.

Nakonec pivo 70k, dal som tri a hned mi bolo veselsi.

Na veceru kelinkove nudle.

Hore chodilo i kopa lokalov. Niektory hrali na gitare a spievali ale hluk z radia ich prehlusil, skoda.

Lahinam ,vdaka pivam lahko zaspavam.

Par krat sa v noci budim, mal som si predsa len prenajat ten matrac.

Vonku teplo, v pohode kratase a kratke tricko.

Naklady :

3xmalenge indah, kutica bez fanu, share kupelka vonku asi 30m, plna penzia : 525k r
Bintang pivo velke : 60k r
Prachy navyse : 15k r
Lod malenge indah - wakai (shutlle) : 235k (cela stoji 700k)
Ryba, ryza : 25k r
Lod wakai - gorontalo (16.00hod) : 65k r (63+nezmyselny poplatok)
Nakup : 25k r (voda 1.5l 6, 3xkeksi po 6)
Ryza, kura : 20k r
3xbintang pivo : 210k r
Pop mie : 12k r


Advertisement



Tot: 0.537s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 41; dbt: 0.3046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb