228.den - tentena (motovylet)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 13th 2018
Published: September 21st 2018
Edit Blog Post

Ranajky rovnake ako vcera.

Zobratie skutru z ubytka. V cene je aj plna nadrz.

Najskor som si mal spravit testovaciu jazdu, podpisanie dakeho zdrapu papiera a smer vodopad saluopa.

Asi po 3km zistene, ze nefunguje kilometrovnik a neukazuje to ani rychlost. Nastastie benzin to ukazovalo ale na to som dosol az pri spiatocnej ceste.

Cesta na indonezske pomery kvalitna.

Islo sa cez dedinku, kusok popri jazere, ryzove polia a nakoniec cez bali dedinku az k vodopadu.

Je tu dedinka kde su obyvatelia bali. Boli sme premiestneny v davnej dobe po vybuchu sopky resp zemetraseni.

Nesmiu chybat hindu prvky.

K vodopadu plusmunis 100m. Vzdy sa nad tymto znacenim pousmejem.

To ich plusminus ma strasne velke rozmadzie.

Skutocna vzdialenost asi 700m.

V predajni listkov nik, uz som sa tesil. No po chvili vybehol chlapik a hned ma skasol. Baba z hotela vravela 20k za vstup a 5k za parking. To sa vsak nevyberalo.

Bola tu odstavena dalsia motorka z hotela, nemky ale tie som nestretol.

K samotnemu vodopadu je to asi 15.min slapania po chodniku medzi domceky, kaviarnicku a mini policka.

Robosi tu rekonstruovali mostik, tak mensia obchadzka.

Za mostikom uz les a vysoke stromy.

Par odpocivadiel a konecne vodopad.

Vau, ten vskutku impozantny.

Popri nom vedu schody na dalsie stupne.

Na jednom stupni vkracujem do vodopadu (len jazierko, po clenky).

Domorody turisti sa chcu hned fotit. Nuz nech maju radost.

Pokracujem v stupani po schodoch dalej az na najvyssi stupen kam sa da dostat.

Pekny vyhlad na vodopady podomnou.

Voda dost studena.

Pri skriabany sa na najvyssi stupen som si trosku zamokril oblecenie.

Asi hodinovy relax.

Popri vodopade vedie este jedna cesticka. Lava strana je lepsia, prava je o nicom.

Na chodniku prekracujem dost velkeho pavuka.

Cestou k motorke stretavam francuzov z ubytka.

Ako vacsina fra i tyto moc druzny neboli. Na ubytku je aj starsi fra par.

Nasadam na motor a po super ceste plaz siuri.

Ta je pri ubytku siuri cottages.

Sa tu kona daky zraz.

Velky stan, stolicky, ludia vo sviatocnom. Policia nesmie chybat.

Fajn piesocna plaz, priezracne jazero. Aj by som sa okupal ale nechcem este riskovat zbytocne rozmocenie chrasti na kolenach.

Sadam si na hupacku a ale tak kukam do blba.

Neskor presun pod strom, roztiahnutie sari a mensie driemanie.

Asi po hodine odpocinku presun dalej na juh.

Po par km sa kvalitna cesta konci a je mi jasne, ze moj ciel obist jazero dokolecka je nerealny.

Nuz ale dokolecka sa ani obist neda. Cesta na mape je ale podla baby z hotela v reale nieje. Chyba asi neakych 10km.

Ak by som chcel spravit kolecko, musel by som ist az do kopcov ako ked sme sem sli busom. Tam je cesta super ale neviem ci by stupanie zvladol moj slabucky skuter.

Nuz teda cesta sa ozaj zmenila. Asflat, kamenista cesta, kusky asfaltu.

Idem fakt velmi opatrne.

Najskor minam fajn dedinku kde na ceste kopy studentov v rovnosatach.

Jedna velka skupinka sla peso, dalsia skupina na bicykloch a zrejme ti bohatsi alebo z daleka na skutroch.

Haldy deti, vsetkych dokopy mozna aj stovka.

Ti na skutroch po hovno ceste sli nebojacne. Nuz ono ked to zacne jazdit same hned jak to odhodi plienky sa ani necudujem.

Medzi dedinami zvacsa ryzove polia.

Prave je zatva, kde tu maly kombajn ale odsemenenie uz rucne.

Na plachtach a na zvlast vybetonovanych plochach sa tato uz vytlcena ryza susila.

To s velkymi hrablami prehrabavali chlapi.

V pozadi na jednej strane velke jazero a za nim hory a na druhej strane len vysoke hory.

Po rovinke prichadza stupanie, klesanie a zas stupanie.

Skoda nekvalitnej cesty ale i tak fajn.

Prichadzam k mojmu nahradnenu cielu, kedze obist jazero neni sanca (je ak by clovek vyrazil rano a nerobil si dlhe zastavky)

Pada marari poso je fajn kopec z ktoreho je pekny vyhlad na jazero.

Stroj parkujem na ceste a vyslapanou cestou sa skriabem na vrchol.

Cesta pri ceste zacina pri znacke s varovani (?).

Odhadzujem helmu a kluce a kocham sa super vyhladom.

Cca 100m na juh vidim stoziar.

Nuz po hrebeni idem k nemu. Dole pri jazere vidim super vycnelok s paradnou plazou (zrejme bancea orchid garden). To bol tez moj dnesny ciel ale po zhodnoteny casu, by som to nestihal.

Od stoziara ziadny extra vyhlad. Tak nazad.

Nachadzam prilbu a sup ho na motor.

Idem vsak len par metrov k zavretemu warungu, odtial je tez paradny vyhlad na jazero.

Stretavam tu par na motorke. Tak babe radim korejske pozy, dva prsty k ociam v tvare V vo vodorovnej polohe, ukazovak spojeny s palcom co vytvara srdce a na hlavu polozene ruky, vystrete prsty sa dotykaju hlavy, lakte hore co vytvara tez tvar srdca.

Neskor ma cestou obiehaju.

To uz idem dost rychlo, kamene nekamene valim si to mozno aj 40km/hod.

Kedze mam kuklu a prilbu ludia si myslia, ze som domaci, preto ziadne mister.

Nuz ale len pokial sa nezastavim na bakso.

Tu jeden zakaznik, tetula a dcera.

Po jedle sadam na motorku a zrazu sa z domu vyruti asi 5 synov. Ti na mna kukaju s otvorenu hubu 😊

Konecne nazad na super ceste. Tu uz to valim a obiham motorky a auta.

Nezabudnem vzdy zatrubit.

Cez mesto pokracujem po druhej strane jazera do dedinky peura.

To mi ako inak odporucila super baba z hotela.

Je tam dnes vdakyvzdanie. Kazdy tyzden to byva v inej dedine v tomto regione.

Ludia davaju v domoch zdarma jedlo pocestnym. Kazdy je vitany.

Nuz ale cesta tam nahovno. Asfalt sem tam, velka premavka, uzka cesta.

Proste sa tu nedalo ist pomaly, zozadu sa na mna tlacili motorkari tak som drzal tempo s miestnymi.

Jeden zly pohyb a mohli by volat zachranku.

Rucicka na palive sa mi konecne zacala hybat. Avsak neako rychlo.

Ono prakticky asi 80km som mal rucicku furt na full. Teraz behom par kilometrov mi to kleslo na dve palicky.

Mensia zastavka na plazi. Tu ma zbadali domaci, tak foto s movie star.

Asi po hodine sa dostavam do dedinky.

Ta uplne prtava. Avsak kopa ludi a este viac motoriek.

Cakal som daku hudbu ale nic.

Ludia len chodili z jedneho domu do druheho. Vsetko to ale vyzeralo ako znamy, ziadny neznami pocestny.

Nuz zbytocna cesta si tak myslim.

Parkujem pri jazere. Chvilu tam stojim, ked zrazu na mna krici chalan z domu.

Pod dnu, dam ti jedlo, aspon si precvicim ang.

Ok tak pozvanie prijimam.

Najskor navstevujem jeho dom. Tam len hole drevenne steny, jedna mala skrinka, na nej opecena psacia hlava.

Presun cez ulicu.

Tam stol plny rozneho jedla od ryby cez kura az po psa.

Za stolom rozny znami.

Zoznamuje ma so sestrou (32). Ta robi vo fotolabe v tentene. Zvacsa fotia svatby. Byva tam v prenajme, vraj 220k za mesiac ale to sa mi ozaj nezda.

Chalan (24) studuje v tentene matematiku. Po skonceni z neho bude ucitel.

Pri skolach som videl miesto znacky skola, znacku e=mc2 a pod touto rovnicou akoze hlavy studentov.

Testujem kusek psa ale fakt len kusek. Ziadna slava. Ale fakt mal som len kusek.

Prichadzaju jeho spoluziacky (v triede su len 3chalani), hned mi jednu ponuka. Avsak ani jedna nevi ang.

Brat sa neskor vyparil, tak pokec so sestrou,zoznamenie sa s otcom.

Prichadzaju dalsi ludia, hodina pokrocil (17.00) tak to balim, bo po tme na tejto hovno ceste kde su neni ani znacky ani nic nechcem soferovat.

Okostuval som teda rybu, ryzu, kura, psa, ryzu v bambuse a ovocny napoj (kusy ovocia, vsetko cerstve zo zahrady).

Sadam na motor a padim si to o stosest.

Prakticky osamote.

Na rovnakej plazi zapad slnka a opat fotenie s domorodcami.

Stupanie, zakruta a v strede cesty auto a par motorkarov okolo.

V priekope motorka, cloveka som nevidel ale zrejme ten tam bol tez.

Trochu teda spomalujem ale iba na chvilu, opat predomnou domaci, tak sa prisposobujem rychlosti.

Neskor su pre mna uz moc pomaly, obiehacka avsak dobieham auto a to neni sanca na tejto uzkej zatackovitej ceste predbehnut.

Palivo uz na rezerve.

Vyberam 2.5mil, poplatok 2.4€ (ak by som vyberal z mbank, fia kurz by bol rovnaky ako s tymto poplatkom resp o nieco horsi)

Odstavujem stroj, davam kyblovu sprchu a smer jedlo.

Opat oproti banke, nasi campur.

Co ma tu prekvapilo tak davaju k jedlu aj polievku. Nespominam si uz ci tomu bolo tak i na jave resp floresu.

Atm mi nechce dat dalsi 2.5mil. Zas mi zablokovali revolut kartu.

Prvy krat mi ju zablokovali pri prvom vybere na sulawesi, takze som vybral velke hovno. Odblokavanie vsak jednoduche cez appku. Len treba mat pristup k netu samozrejme. V mojom pripade sa spolieham len na free wifi.

Na ubytku mi baba dohaduje na zajtra bemo.

Cena 35k z terminalu (asi 4km) alebo 40k s vyzdvihnutim. Ok berem to, i ked podla info z netu by mala byt suma 25k.

Bemo ma ma vyhodit na krizovatke tagolu a odtial bus,auto do ampana (cena 80-100k). Na terminal v posu sa neoplati ist, krizovatka je blizsie a vsetko cez nu smeruje.

Co sa tyka wikitravel tak s ubytkami su mimo, vsetko je drahsie, niektore ceny tam updatujem.

Po info, na mna dolahla unava. V sedle som bol cca od 900 do 1800, najazdil som odhadom asi 90km.

Pri vodopadoch som sa definitivne rozhodol, kupujem let do bogoty.

Odlet 6.12 z amsterdamu, navrat 15.2.2019 tez do amsterdamu.

Tym padom moj budget bude na nule resp mozno neaka ta stovka mi ostane.

V juni by som chcel este dat stan krajiny ale to asi ostane len sen.

Uvidime co bude po navrate do reality. Teoreticky by som mal mat narok na 6mesacov podpory ale to bude zhruba len dakych 200€ kedze som oficialne robil za druhu min.mzdu.

Ci sa mi podari najst robota je vo hviezdach. Asi ked ju fakt nenajdem do juna, nacnem poslednu rezervu a splnim si stan sen (cca 4mesiace). len co potom po navrate?

Uvidime. Cul je este skoro sa nad tym zamyslat.

Zajtra z dalsieho ubytka kupim uz spominanu spiatocku. Dnes som k.o. (zapisok pisany tri dni po)

Naklady :

Vyber 2.5mil r = 147.56€
Motorka s plnou nadrzou : 100k r
Vstup vodopad saluopa : 20k r
Bakso : 13k r
Nasi campur vratane polievky : 20k r
Nakup : 20k r


Advertisement



Tot: 0.029s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0124s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb