227.den - tentena


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 12th 2018
Published: September 21st 2018
Edit Blog Post

Konecne po dlhej dobe poriadna postel, tak pekne vychrapany.

Fan ani klima fakt nebolo treba, v noci som sa musel dokonca zakryt dekou.

Ranajky, dve palacinky, rozmackany banan, 3 male banany a kusok melonu.

Mlada majitelka (?) nabita informaciami a velmi napomocna.

Fakt takehoto cloveka som este nestretol. Individualne sa venuje kazdemu hostovy.

Ako som sa chystal na spoznavacku mestecka, zacul som znamu rec.

Tak reku slovaci? Nie, cesky par.

Idu zo severu na juh. Ono moc ludi z juhu na sever som nestretol.

Odporucaju mi malenge a ubytko malenge indah. Cena 250k plna penzia. Neskor mi posiela rozne dolezite info, ako odchody lodi, ceny….

Honza rozprava rozne zazitky, vacsinou vsak z ich minulej cesty ked boli na jave.

Indonezia sa im moc lubi a rozmyslaju, ze v buducnosti by sem sli zrejme aj zit.

Po fajn pokece zacina mini okruh tymto ospalim mesteckom.

Najskor z ubytka vpravo a hned vlavo. Prichadzam k jazeru.

Je obrovske. Blizko sa kupe mladez. Samozrejme len chalani.

Po prvom kontakte sa uz riadim pokynmi majitelky (asi rodinny podnik).

Prechadzam most, pred skolou odbacama vlavo kde uz je znacka bate (jaskyna).

Mensi skalnaty kopcek. Na zemi popadane slivky (?), tak sa mi to dost smykalo uz vo vychodenych slapkach. Tie dufam, vydrzia do thajska kde ich vyhodim.

Do jaskyne sa vstupuje malym otvorom.

Neni to klasicka jaskyna, kde je vsetko uzavrete. Tato mam dost prienikov na povrch. Su tu 3male saly, do kazdej sa ide malym otvorom.

Treba sa skrcit ale nic zas extra.

Sledujem vybetonovany chodnicek.

Vyzdoba nic moc ale fajn spestrenie.

V kazdej miestnosti je prakticky diera na povrch, vyzera to super, hlavne ked slnko hadze luce.

Po prehliadke nazad na vedlajsiu cestu a smer vlavo.

Male domceky, zdraviaci ludia.

Prichadzam az k jazeru. Zda sa mi malo plne, treba ho doplnit, to teda hned aj praktizujem.

Nuz neni tu kde relaxovat, bud ziadny tien alebo vysoka trava.

Vraciam sa kusok nazad. Tu je bamboo house (doporucene z hotela), dodoha mosintuwu.

Velmi peknym chodnickom vstupujem do velkej bambusovej saly.

Tu restika, workshop a kniznica. V nej kopa knih.

Objednavam avokadovy dzus a smerujem na molo, kde je fajn pristresok.

Relax, ono by som tu bol aj dlhsie ale dost fukal vietor.

Nazad idem cez drevenny most urceny hlavne pre pesich ale jazdia tu samozrejme aj soplaci na motorkach.

Hned za mostom vlavo padam do neoznaceneho warungu.

Najskor som myslel, ze som nabehol volakomu do domu 😉

Maso na palicke, ryza, ktoru si bolo treba vzdy prelozit z nadoby na tanier a polievka s masom. To moc tlste.

Smer banka bri. Tu vytiahnuty posledny vyber bez poplatku s ok kurzom.

Hned pri banke, clovek z auta predaval daku verziu es. T.j. ovocny pohar s ladom poliaty mliekom.

To zjedene a nazad na ubytko.

Tu studena sprcha a mensi spanok.

V lobby, styl jednoduchej restiky so stolmi, relax s netom.

Opat sa ozvala opi. Vraj by aj sla se mnu na bunaken. Chce skusit potapanie. Len to ma hacik, nevie plavat a ma strach z vody.

Tak jej posielam moj plan a ked chce nech sa pripoji.

Jej pisem, ze na ostrove mozme spolu spat. Co samozrejme pochopila ako sex. Tak no way 😊

Potom jej vysveltujem system share room a trochu jej pisem o potapani.

Ale fakt jej moc nerozumiem obcas, dava divne vetne spojenia.

Trebars sa pytala na moj plane z mandao do makasaru. Tak som jej napisal cas odletu a datum. No ale ona chcela vediet spolocnost.

Ak sa vsak nestretneme na ostrove, tak by sme sa mali stretnut v mestecku tomohon. Tam ma kamosku, nas tade povodi a mozno dame trek.

Ale je to dake divne. Bo pise, ze nema prachy na cestovanie po cudzine ale kupit let den pred odletom jej nerobi problem.

Este ohladom ostrova som jej pisal, ze budem bez netu asi 5dni. Tak nech napise ci ide abo co. Da vediet ked budem mat net. No ten budem mat asi 14hodin pred odchodom lode z manado na bunaken. To ako fakt nevim ako sa chce dopravit z makasaru do manadao.

Ale jej vec, mne je to fuk, bo z tohto mracka i tak nezaprsi.

Na veceru vybehnute s dvoma nemkami co prave dorazili z togianov.

Za auto z ampany do tentena platili 500k, cesi 600k. To je pre mna nerealna suma. Skusim daky bus.

Ono sa v indonezii lacnejsie cestuje vo dvojici. Bo ubytka sa tu platia za izbu a nie za pocet osob.

Nemky mi odporucali na malenge ubytko sifa (ak som dobre rozumel), 250 plna penzia.

Ono som kukal do mapy a teoreticky sa da ist po ostrove pesi, medzi dvoma odporcanymi ubytkami je to vsak okolo 5km. Ono 5km je nic ale je to rozdiel v meste a v divocine.

Nemky vedia zaklady indonezstiny tak ako ja. Pozdrav, ako sa mas, cisla, dakujem.

Zo sulawesi idu do yogji a bali odkial im to leti domov. Celkovo su tu 6tyzdnov.

Jedna je vegetarianka. Tak problem s jedlom. Najskor sme sli okolo warungov pri rieke, kde som bol vcera. Tam opat ziadny ludia.

Tak nazad do centra k banke.

Tu padame do najplnsiehi warungu (asi 4lude)

Medzi sebou si hovorime gadogado.

Nemka vytahuje mobil a na nete si kuka jedla podla nazvu.

Potom vola obsluhu, stary nerozumi, tak prichadza syn(?).

S nim cez transaltor komunikuje ako si predstavuje pripravit gadogado (toto je jedlo bez masa)

Medzi tym nam vsak stary prinasa 3x gado gado.

My kukame, sak sme nic este neobjednali. Tak to zas odnasa.

Ja a veg nemka nakonec vravime nech to donese ked to uz mal nalozene.

Dalsia nemka vsak dava nasi campur (to bol moj plan)

Na ulici este roti bakar. Nemky zas spekuluju a davaju si uplne inu kombinaciu ako bolo v ponuke.

Na ubytku hodene do seba roti bakar a spanok.

Cesi boli dnes na skutry, vodopad saluopa mi odporucaju, vraj parada.

Ono som ho chcel vypustit, bo vodopadov som uz videl kopu. A za tento sa plati, tak ako za vsetko v tejto krajine. Ale zvacsa len bule plati.

Naklady :

Vyber 800k r = 46.42€
3xhotel victoria, doublebed, turecky zachod, studena sprcha, ranajky : 375k r
Avokadovy dzus : 15k r
Polivka s masom, ryza, 3xsate : 25k r
Ovocny pohar : 10k r
Gado gado : 15k r
Roti bakar : 17k r


Advertisement



Tot: 0.57s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.3305s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb