224.den - rantepaeo (tura sesean)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 9th 2018
Published: September 10th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky ryza a vajcove placky. Clovek si mohol nabrat kolko chcel.

Pesi busom smer vrch sesean.

Na uliciach zivo. Kopa ludi.

Idem po hlavnej az do casti suloara.

Cestou ryzove policka, rozne obchodiky a ludia co ma furt zdravili mister.

Podla mapy by tu mala byt skratka k mojmu cielu. A aj je. Cez horu.

No pre istotu sa pytam predavacky, potvrdzuje mi moj smer, batutomonga.

Mierne stupanie v lese, sem tam sa vyskytne neaka ta dedinka. I ked mam offline mapu, radsej sa vzdy pytam na cestu.

V kazdej dedinke v strede velka stavba. Piliere podopieraju ako keby taku lod. Potom su tu este zvacsa tri az styri mensie altanky, strecha tez v tvare lode. No a nakonec samotny dom postaveny na pilieroch.

Deti cele happy ze vidia cudzinca.

Takychto dediniek je po ceste kopa.

Cesta je zvacsa asfaltka, obcas rozbita.

Les, dedina, les, dedina

Ako idem vyssie a vyssie naskytaju sa mi super vyhlady na okolie.

Asi po 2hod prichadzam k zaciatku trialu (stahol som si trasu z wikiloc).

Najskor vsak po hlavnej ceste, kde sa zmesti zvacsa len jedno auto.

Naskytaju sa mi pekne vyhlady na zaliate ryzove policka. Fakt kopa, uplna parada.

Oproti mne ide cudzinec s miestnou babou, tak zo srandy sa zdravime hello mister.

Trial zacina pri homestay eni.

No zacina, nikde ziadne znacenie. Tak idem podla trasy. No ale ta sa mi straca a dostavam sa medzi par domacich domcekov. Vsetci maju psov ale drzia si ich na uzde.

Jedni ma smeruju na trial. Idu kusok so mnou aj dve male deti. To ak by nahodou ich psiska chceli zautocit.

Bol som v tom, ze som sa vyhol vstupu, bohuzial nevyhol. Cudzinec plat.

Tetula prachy do vacku nechcela. I tak vsetky ostanu jej si myslim.

Podla mna, vlada dala ludom na tychto strategickych miestach, lokalom oficialne listky s tym ze cely zisk ide im. Takto sa mozna vlada stara o miestnych ale je to len moja domnienka.

Nuz zapisujem sa a zacina stupanie, po schodoch.

Nastastie to dlho netrva.

Stupanie v pohode.

Cesticka vyslapana, obcas rozne odbocky, znacenie ziadne ale treba ist furt hore.

Na triale dost odpadkov.

Ako clovek zaplati ale ziadna uroven, ziadne znacenie, bordel. Lemri keby to tu aspon oznacili alebo trochu zbierali bordel ale ne, hlavne, ze mame chechtaky.

Prichadzaju prve fajn vyhlady a prvy zostupujuci ludia.

Vsetko mladez co hore stanovala.

Maju aj gitaru,tak bolo veselo. Ponukaju ma krekrami. Spolocne fotky a pokracujem v stupani.

Proste paradicka.

Po asi hodinke som na vrchole. Cesta v pohode. Nic extra tazke.

Na vrchole domaci a taliansky par.

Po vyklideny sa davam len do kratasov a relaxujem. Slnko prijemne hreje.

Po relaxe zostup dolu, trochu inou cestickou.

Smerujem k stanom.

Miest na stanovanie inak kopa, dokonca aj jedna budka.

Pri stanoch omladina, kopa fotiek s kazdym jednym.

Kusok od nich dalsi stan a zas to iste. Nech maju chlapci radost.

No a este jedna skupinka cestou. Ti uz boli zbaleny a dost neprijemny.

Ci mam prachy, cigarety.

Tak som sa pokochal vyhladom a smer dole.

Este minam dvoch byvolov a uz klesam po rovnakej cesticke.

Minam dom, kde som platil vstup, klesam, jeden ujko ma naviguje na hlavnu a smer pesi domov.

Hore/dole v cistom case asi 2hod.

Cestou kopa stekajucich psov.

Tak tu veru stop neni sanca. Auta ziadne. Cesta obcas je, obcas len kamene.

Dedinky nic moc. Jedlo zadne len rozne obchodiky kde su rady ked sa zastavi aspon jeden clovek za den.

Oproti mne ide cudzinka s guidom.

Boli kuknut super vyhlady na ryzove policka, ranteria.

V lese pri ceste je aj par monolitov, proste kamene napchate do zemi. Nic specialne.

Babe graves, tu ma zastavuje cudzinec na motorke. Mini pokec. Ponuka mi pridat sa k nemu ale odmietam.

On ide kuknut tuto atrakciu, z domu uz mava ujko nech si ide chalan pre listok.

Ja klesam dalej.

Je nedela kopa ludi ide do kostola. Vsetci sviatocne obleceni.

Deti ma zdravia.

Niektore su vsak drze a pokrikuju fuck you a ukazuju prostrednicek.

Inak mlade indonezanky pekne.

Stale klesam, vsade lokalna architektura ale uz to na mna nema ten vau efekt.

Zastavuje sa pri mne nakladiak.

Gratis ma bere do mesta. Usetril mi asi 7km slapania.

V mestecku davam jedlo, v indomarte kupa vody.

Jednu flasu mi chceli dat do igelitky.

Na ubytku kyblova sprcha a spanok.

Ozvala sa opi, mozno dojde do mandao.

Po spanku uz v noci vybehnutie na jedlo.

Objavil som roti bakar, taky snack. Toastovy chleba plneny roznymi prisadami a to cele opecene na platni.

No ale to by mi nestacilo, tak rovnako ako vcera i dnes bakso babi so slizami, k tomu aj dzus ale ten onicom.

Na ubytku dennik, jedenie plneneho toastu, pisanie s opi.

Sa mi zda, ze som tu jediny host dnes.

Dnes splapanie 7hod a 24km. Cas v hrubom.

Naklady :

Voda 1.5l : 4.8k r
Vstup na sesean : 30k r
Nasi lalalapan ayam, polievka : 20k r
Nakup : 7,8k r (voda 1.5l + iontovy napoj 0.3l 3k)
Roti bakar coklat,nanas : 13k r
Bakso mie + juice apalak : 28k r (18+10)
Ladovy Caj 0.5l v indomarkete : 5,5k r


Advertisement



Tot: 0.182s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.1644s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb