225.den - rantepaeo (moto trip)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Tana Toraja
September 10th 2018
Published: September 10th 2018
Edit Blog Post

Ranajky fialova ryza a vajicko. Opat si clovek mohol dat kolko len chcel.

Nuz napraskany smer pozicovna pri lapagan parku.

Parkujem hned pri tej co je na rohu blizsie k rieke.

Je mi sympatickejsia ako vedla (tam davaj 80k), tu 100k, zlavu dala na 90k ale po dlhom vahani nakonec 80k.

Prilbu si pytam s celnym sklom, ono totiz uz nemam slnecne okuliare, tie ostaly v koreii.

Kontrola paliva, polka nadrze, mam donist podobny obsah nazad.

Nasadzujem kuklu a smer prva zastavka Ke'te' Kesu'.

Premavka je husta ale vodici su ohladlpuny.

Odpajam sa z hlavneho tahu, hned to je citit, ziadny kvalitny povrch, vymoly, chybajuci asfalt, prepadnuta cesta.

Som pri atrakcii. Plati sa vstup. Na to serem, su to aj tak len domy, ktorych je po ceste kopa. Fotim si to vsetko z parkoviska. Domceky su pekne zasadene v ryzovych poliach, za nimi skalnate kopce.

Pokracujem k dalsej zastavke, premavka postupne slabne.

Tongkonan Batu - Randan Batu, to som vsak prefrcal.

By sa mi zisol daky drzak na mobil, nieco ako maju grab resp ojek vodici.

S miernym bludenim sa dostavam k Baby Kambira Grave.

Tu opat vstup ale v okienku nik nebol.

Ono je tu len jeden zasrany strom a v nom vraj hroby deti.

No vidiet su tam len bambusove dvierka v kmeni.

Neoplati sa tu zastavovat, resp oplati iba ak je to free.

Bludenie pokracuje, google mapy nahovno, gps signal uplne skakal.

Po spytani sa dostavam k Tampang Allo. No dostavam, nedostavam bo zadne znacenie ani ludia.

Idem po hovno kamenistej ceste. Normalne hroby v skale. Tak to tocim.

Lave spatne zrkadlo sa mi povolilo a ja chuj debilny ho narovnavam na kamenistej ceste za jazdy.

Stalo sa to co sa malo stat. Padol som.

Kolena doskrabane, dlane tez.

Rychlo sa zbieram a obdalec kontrolujem skody v pristresku.

Nevyzera to vazne, len odreniny.

Motorka trochu suchnuta.

Pokracujem k cielu Suaya.

No nedorazam sem.

Na odbocke tam fajn odpocivadlo v ryzovom poli. Tak relaxujem a hojim rany.

Okolo chodia maly skolaci v uniformach.

Zatva ryze je v plnom prude. Vsetko rucna praca. Od zberu az po vymlatenie a nasledne susenie na ceste.

Po relaxe smer mestecko makele.

Tu sa na jedlo zastavujem na odporucanie v Warung Solata Pong Serly.

Chuj som si dal najhorse jedlo ake som mohol. Kusky kurata s kostami. Chutovo dobre ale tie kosti. Vsetci okolo jedli rybu. Ah ta vyzerala uzasne.

Debilne zrkadlo sa mi furt hybe.

Cez mesto sa predieram na jedno spytanie k vyhladu, ktoremu dominuje velka socha krista.

Vedie tam super cesta, konecne som si trochu zajazdil

Jasne, ze sa plati vstup, bule 21, domaci tusim 1 resp nic.

Nuz vyhlad famozny, ale aby clovek za to platil to nie. Treba sa vystverat na daky kopec, clovek ma z toho lepsi pocit ako sa vyviezt az pod vrchol.

Je tu aj sklenna plosina okolo ale je nepristupna, pouzili zly material, takze to neni pochodzne.

Mensi pokec s dvoma guidami z makasaru ale furt to iste.

Nazad som sledoval tri auta, tie ma naviedli na hlavny tah inou, horsou cestou.

Hlavny tah super ale zas vedlajsi bol lepsi, nie povrchovo ale okolim.

Pekne policka, pracujuci ludia, kopce.

Dalsia spoplatnena atrakcia lemo.

Tu su hroby v skale. Drevenne dvierka a dnu rakva. Jedny boli rozbite a trcali von kosti.

Vo vyklenku aj drevene postavicky rodiny. Vyzeralo to fajn.

Kupil som tu aj pohladnice, tetula ze 10k ks, 3za 20k.

Nizsie chalan hned na supu 5k, tak som to zobral, i ked by sa dalo ist zrejme nizsie.

Areal mini, len dve skaly.

Odtialto nepokracujem nazad na hlavnu ale hned za kasou odbacam doprava.

Dostavam sa medzi ryzove policka, super sceneria. Len ta cesta.

Vobec si neuzivam jazdu, proste cesta nahovno kamenista, asfalt rozbity.

Po mensom U nazad hlavna.

Medzi tym som dotankoval jeden liter. Rucicka nabehla na rovnaku rysku ako pri preberani stroja.

Najlepsie nakoniec, Londa Ancient Graveyard. Zo vsetkych platenych veci odporucam navstivit len tuto. Je tu vsetko.

Velka skala, ktora je obvesana rakvami (nieco na styl sagady), dalej je tu jaskyna a v nej rakvy, kosti, lebky.

Ak chce ist clovek do jaskyne moze si najat guideho s lampasom. Ten fakt osvieti cely priestor.

Ja som isol dnu len s mobilom, dostal som sa do druhej komnaty.

Zrejme sa dalo ist aj dalej ale otvor bol dost maly, keby nemam odrene kolena idem. No i tak i tieto dve miestnosti stali za to. Jednoznacne odporucam. A ak sa da najat sprievodcu a ist hlbsie.

Na lavicke mensi pokec s parom z javy. Vyzerali tak na 25 a vraj uz maju dve deti, jedno nastrocne.

Naskocenie na motorku a smer ubytko.

Stretal som aj par tour. Bud len clovek na motorke alebo ludia v aute.

Ono sa to da spravit v pohode aj bez nich. No ale clovek bude ochudobneny o vyklad historie. Co aj tak po case zabudne, teda aspon ja.

Na ubytku nahodene dlhe nohacice nech pri vracani neni vidiet, ze som zraneny.

Fesna majitelka ani nic nekontrolovala, odovzdana helma a kluce a finito.

Moto som vratik 15.30, nabehal som asi 60km (chuj som zabudol kuknut konecny stav tachometru).

Ono jazda sa tu uzit moc neda, nahovno cesty. Zlate chang mia, resp siguejere bol tez dobry.

Zastavka na poste. Ang nic ale pochopili, ze chcem 3znamky.

Sprcha, ocista zranenia, mam este volaku chemikaliu z javy.

Kupa busu do tentana. Jazdia tu dve spolocnosti, jedna len pondelok stvrtok a sobotu, cca 30m napravo od ubytka a druha kazdy den.

Rovnaka vzdialenost len na druhej strane cesty.

Bohuzial je to denny 12hod spoj. Prichod ak pojde vsetko ok 20.00.

Terminal vraj 4km z centra. Tak totalne nahovno.

Cestou som nevycmuchal nic ani opi. Resp dala daky tip ale onicom co aj sama priznala.

Zajtra tu ma byt mega pohreb. No mne stacilo vidiet aj mini, nic speci to nebolo.

Dnes ako som jazdil, videl som aj svatbu. Deti v zlatych krojoch, v rukach kusky bambusu, pekna nevesta.

Keby nemam rozbite kolena tak to aj pozorujem dlhsie ale takto nic.

Ono vsetci vzdy na mna kukali tak divno, bule s rozbitymi kolenami.

V meste pri kostole tez daka velka slava. Pod sirim nebom nachystanych kopa stoliciek.

Na vecer prechadzka popri parku (ihrisku).

Tu poloprazdne stanky s jedlom.

Kopa mladych ludi (pocitam tak do 15rokov, starsi uz maju deti)

Na jedlo zapadam do poulicneho stanku. Kuchari tez tak do 17rokov.

Ledvaj som nudle do seba natlacil.

Na ubytku len relax.

Miestny taxi ma uz ani neoslovuju, uz ma poznaju.

Taxi je motorka, ktora ma v predu vozik kde sa vojdu dve dospele osoby ale videl som tam aj 5deti sa viest.

Toto mesto je totalne nudne. Nic sa tu neda robit ani ziadny placek na relax.

Naklady :

Nakup : 15.5k r
Motorka od 8.00-17.00 : 80k r
Masker ayam : 25k r
Vstup jezis : 21k r
Benzin 1.05l : 10k r
Vstup lemo : 20k r
3xpohladnice: 15k r
Vstup londa : 30k r
3xznamka : 30k r
Bus rantepao - tentena (rappan marranu 8.00hod) : 170k r
Mie goreng : 15k r
Nakup : 10.5k r ( voda 1.5l + cola 0.39l)


Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb