79.den - presun ternate (tura mt.tidore)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate
April 30th 2019
Published: May 4th 2019
Edit Blog Post

Nadranom som zobudil na zimu, musel som vypat klimu.

O 700 ma definitivne budi jebla domaca co mi donisla ranajky. Jak keby som o ne stal. Kava a jedna mala buchticka. Uplne na smiech za taku cenu. Odporucam radsej skusit ubytko oproti.

Mt.tidore nebol zahalebny v oblakoch a nad morom som videl zablesk modreho neba.

Pesibusom idem az na vypadovku do dedinky gura bunga.

Tu sa se mnu davaju do reci domaci na motorke a vybavuju mi ojek.

Inak som ziadneho nestretol, domaca z ubytka aj ujko z obchodu vravel, ze angkot chodi velmi zriedka.

Ojek nie oficialny ale len daky chalan.

Dohadujeme sa na 20k. Ono to je len neakych 4km ale do riadneho stupaku.

Som myslel, ze sa cestou zosmyknem do zadu, take stupanie.

Vyhadzuje ma pri ihrisku, odtialto sa napajam na trasu podla mapy.cz smer vrchol.

Dedinka uplne vymreta, len par domov, neaka vladna budova.

Pomedzi domy sa dostavam do lesa k cintorinu. Tu zacina prve bludenie, bo signal mi trochu skakal.

Stupanie v pohode, len oblacno.

Cestou kopa odbociek tak oci furt na gps.

Parkrat zle odbocenie.

Dostavam sa do rajcinovych sadov, kde stracam cesticku, tak sikmo do vrchu okolo rajcin, nakonec sa na cesticku napajam.

Dost smyklavo, bude to velmi zaujimave ist dole.

Prichadzam k lesnemu pristresku. Mapa vravi ist okolo neho, avsak laszlo vravi ist dolava.

Poslucham laszla, bo pri pristresku bol neaky oznam warning a ostatok v indonezstine.

Nuz teda vlavo, tu po par metroch tabula so smerovnikom.

Znacenie na ceste vsak ziadne. Obcas neaky motuz ale fakt nic ako u nas.

Cesticka od pristresku prakticky len jedna, dobre preslapana.

Dalsim smerovnikom boli odpadky. Fakt nepochopim ludi, ne aby to zobrali so sebou.

Toto bolo aj na rychlo lodi z moratai. Jebli soplak dozral jedlo, otvoril okno a jebol to do mora. Sak co, more znese. V pristavoch upratovacky tez setko mietli do mora.

Jebnutost ludi.

Stupanie v pohode ale vlhkost, no a obcas som bol v oblakoch. Tak viditelnost nahovno.

Cestou este par smerovnikov.

Opustam les a dostavam sa do pasma vysokej travy (jak trstina). Vyska aj 3m. To by nevadilo ale vadila voda co stekala po skalnatej cesticke.

Topanky uz premocene, hlavne prava, kde mi odchadza podrazka.

Konecne som na vrchole, teda asi 20m od vrcholu.

Viditelnest do dialky asi tak na 20m, pri vrchole asi tak na 3m, tak som tam ani neisol.

Krater sopky som tez nevidel.

Do toho zacalo este poprchat.

Nuz tak zas mi nieco nevyslo. Zbytocna cesta.

Klesanie dobre nahovno, furt sa mi to smykalo, hlavne ked som opat vosiel do lesa.

Dost smykov, ktore som aj so stastim ustal, prisiel silny dazd. Nasadzujem prsiplast, stracam cestu a drb uz som na zemi.

Nazad stupanie, nachadzam cestu a klesam dalej.

Opat neake tie pady, pri jednom natrham prsiplast na jednej strane, pri dalsom zas na druhej strane.

Dazd ustal ale cesta velmi zla.

Stretavam 3domacich co sa chystaju na vrchole prespat.

Davaju mi neake jedlo, ja im zas keksi. Fotenie a pokracujem dalej.

Zas smyk a pad.

Kratase od blata, topanky na totalku premocene.

Tentoraz nachadzam cestu a nejdem cez rajcinove pole.

V dedinke sa skovavam pri ihrisku pod velky altanok.

Dazd zosilnel. Zhavim 15min free wifi. Zajednavam ubytko u kurnia homestay. Napisal som, ze ked nedojdem do 18.30 tak nech se mnu nepocita.

Ono dazd mohutnel a nikde ziadny odvoz.

Po ustany dazda vidim angkot, no kym som dobehol uz bol v tahu.

Statie, ojek, do rum pristavu ma chcel zobrat za 100k, to je vela, tak za 20k(najskor chcel 30k) na terminal.

Jak na potvoru akurat nas obiehal angkot.

Ide sa furt dole kopcom. Lepim sa na vodica.

Cestou mi odchytava modry angot co ide do pristavu na druhej strane ostrova.

Spusta sa mega dazd, voda nestaci odtekat, z vrchu sa valia velke potoky vody.

More rozburene, ktovie ci pojdu lode.

Dedinky velmi pekne upravene s kopou grafitou. Vacsina futbalove resp kreslene postavicky pri skolach.

Sofer ma ako posledneho vyhadzuje v pristave. Ostatnych ludi viezol az pred dom.

Podla lp mala cesta stat 50k, tak mu davam 50k a on mi vydava. Cena je 12k r z soadara do rum.

Listok kupujem v budke, opat tu za budkou vyberali za nieco prachy ale neplatil som nic. Proste som isol a nik ma nezastavil.

More fakt dost rozburene, do tohe slaby dazd.

Dalo sa ist aj drevennou lodkou za 5k ale fakt ma to v takomto pocasi nelakalo. Ta ide dlhsie ako rychlolod, sluzi primarne na prepravu materialu a motoriek. Tie su uviazane na streche.

Pred opustenim este posadka vybera 5k r navyse, davaju vsetci.

Co mi pisala cs z jailolo tak toto sa robi vacsinou ked neni lod zaplenena alebo je fakt nahovno pocasie.

Sofer tentoraz nesedi dnu kde je kormidlo (volant) ale sedi na priedy lodi.

Obsluha motorov je klasicku vzadu. Obcas jeden motor zhasne, tak ho hned zhavi.

Cesta ozaj adrenalinova, dobre to s nami hadzalo. Do pristavu prichadzame v pohode.

Poprskava, cesty obcas totalne zaliate, pokryte odpadkami z kanalov.

Jak napotvoru zadny ojek, clovek ked ich nepotrebuje su vsade ale ked ich potrebuje ani bohovy.

V prsiplasti teda slapem asi 4km v slabom dazdi az na ubytko.

Premavka dost husta.

Na ubytko prichadzam 18.10.

Totalne spinavy a premoceny.

Neskor prichadza i domaca, jej mama je chora.

Dazd silnie, do toho prudky silny vietor.

Najskor ma chcela zobrat domaca von na veceru ale v tomto dazdi sa jej nechcelo.

Davam mi teda dake cokolady, inak nemaju doma nic na jedenie, mimo chleba (sendvich).

Nuz vecera teda len cokoladky a dva bengbeng (coko tycinka). Chlast len horuci caj.

Veru dnes som toho moc nepojedol. Dieta nastupuje, i tak som tlsty.

V tv kukam turecku ligu, neskor uefa.

Zalahinam velmi skoro, tura nahovno vdaka pocasiu. Isol som cca 6hod (hruby cas) cca 9km. Za dobreho pocasia to musi byt super s peknym vyhladom na vrchole.

Vecer sa rozhodujem, ze sev.moluky opustim o tyzden skorej a idem cez makasar do bira. Tu tyzden len plazovania a potapania (vraj dost silne prudy, co je nahovno).

Podla fotiek to vyzera fajn destinacia ale ludia davaju vzdy len fake fotky.

Smeti nefotia a ani ine rusive veci. Uvidime na mieste ako to v skutocnosti bude ale hlavne nech tam neprsi.

Zajtra presun do jailolo asi na tri noci, uvidim ako sa mi tam bude pacit a ci bude prsat.

Foto

Tobelo

https://photos.app.goo.gl/gF6w5g2iZVjjpgCC7

Galela

https://photos.app.goo.gl/Y68HUXzBxV2KqBFp8

Naklady :

Seroja, Double, ac, tv, private br, ranajky : 275k r
Nakup : 16k r
Ojek gura bunga : 20k r
Ojek : 20k r
Angkot soadara - rum : 12k r
Rychlolod tidore - ternate : 15k r (normalne 10k r)


Advertisement



Tot: 0.7s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 46; dbt: 0.4009s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb