100.den - presun do jakarty


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Jakarta
May 8th 2018
Published: May 9th 2018
Edit Blog Post

Fajn vyspaty, po vypnuti poistek v byte smer lobby na free wifi signal.

V mini warungu si tu davam plnene placky zeleninou, k tomu mi neskor donesu free caj (asi deci)

Majitel je zo sumatry, takze jasne, ze mam ist tam.

Ludia tu postupne cakali na odvozy do prace.

Vela sa ich tu poznalo, tak asi dlhodoby podnajomnci/vlastnici.

Ako pracovat by som v tomto meste nechcel, by ma drblo z kazdodennych zapch. V ba to je prechadzka ruzovou zahradou oproti tomuto.

O 9.00 ma uz ocakava na ceste cs. Dostavam od nej pohladnicu ako suvenir.

Zastavuje mi mini dodavku a smer zel. stanica.

Dufam, ze sa s touto babou este niekedy stretnem, fakt super osobnost.

Cesty opat zadrbane, nasa minidodavka vzadu plna malych skolacok v krojoch.

V predu som sa tlacil s jednou zenskou, nastasti vystupil po pol hodine.

Zastavka na pumpe a po hodine (5km asi jazdy) vyskakujem na zel.stanici.

Podla cs som mal platit 8k, dal som mu 9k. Na vydavok som necakal.

Na to ake je velke toto mesto som cakal obrovsku stanicu. Budova mala, plna ludi.

1x pouzivam selfcheckin. Stacilo len natukat rezervacne cislo na monitore a uz sa po potvrdeni tlacil listok.

Ak by bol problem je tu dost pomocnikov ale toto zvladne fakt kazdy.

Boarding zacal hodinu pred odchodom vlaku. Hned idem teda na nastupiste, sken listku, porovnanie mena a uz som tam.

Je tu mini vystava fotiek, ten vychod slnka na prau vyzera neskutocne.

Ekonomi je tentoraz v usporiadany 2+2, polka vagona sedadla v smere jazdy polka proti.

Miesta na nohy jak v starom ryanari, takze nist moc.

Je tu aj restauracny vozen. Obcas cez vozen prejdu predajcovia vody, jedla. Oficialny, ziadna zberba z ulice.

Samozrejme nesmie chybat policajt so sprievodcom.

Po pripojeny rusna smer jakarta.

Som hned v prvom vagone, rusen furt vytrubuje, kolaje hrbolate, furt naskakujeme.

Avsak vyhlady super do udolia, na okolite hory, ideme aj cez jeden tunel a po fakt vysokych mostoch.

Na hodinu sa mi dari zaspat.

Vo voznoch je aj cedulka s telefonnym cislom (?) na sefa vlaku. Ten ma pod palcom cistotu, jedlo, proste komfort cestujicich. Obcas sa prejde v nobl uniforme po vagonoch. Ked sa sef v neakej stanici meni, vymeni sa i cedulka.

Dost casto tu chodi aj cistiaca cata, zbieraju odpadky, cistia zachody.

Po opusteny stanice po mne pokrikovalo par riksakov ale nic otravne.

Okolie stanice ciste, doprava minimalna, vyskove budovy.

Gps mi trochu zahaprovalo ale logicky som sa dostal na ulicu jalan jaksa kde maju byt lacne ubytka.

Nakonec koncim hned v prvom, nechcelo sa mi ist v tom dusne obiehat dalsie a hlavne som si chcel ist cim skor zabezpecit listok na ciaru.

Izba vypada byt cista, net je len na prizemi, kupelka tiez, tu som vsak v tej rychlosti ani nevidel.

Inak ostatok indonezsky bordel.

Skusam objednat grab (lacnejsi nez ojek). Dvaja vodici najskor akceptuju no po par minutach zrusia. Tak reku posledny pokus a ak to nevide pojdem do erasmus huis mhd-ckou. To by tam malo trvat 50min, grab o polovicu menej. Samozrejme za idealnej premavky.

Treti grab uspesny. Len ma prekvapilo ked sa ma na krizovatke pytal ci vlavo alebo vpravo.

Cesty oproti predoslemu mestu v pohode. Zapchy boli ale fakt sa rychlo rozpustali a cele okolie mi pripadalo take viac vzdusnejsie.

Postupne sa dostavame do casti kartini.

Kopa mrakodrapov a velvyslanectiev.

Grab isol fakt majstrovsky ale ked som zosadol bol som rad, ze stojim na vlastnych. Niektore predbiehacky boli na milimetre.

Oproti ambasade indie je teda erasmus huis.

Ako vsetko naookolo riadne oplotene a security.

Ukazujem mini tasticku, prechadzam pipajuci ram.

Na moj film su este neni listky az od 18.30, je 16.30. Keby vim tak sa tak nezenem a preverim dalsie ubytka a idem mhdckou.

Opustam teda areal a zacina mini prechadzka medzi mrakodrapmi.

Konecne po troch mesiacoch zmena. Zadne chatrce, uzke ulicky ale normalne velkomesto.

Okolie je velmi ciste.

Skoro na kazdom kroku postava kopa motorkarov, bud grab alebo gojek.

Nachadzam Kantin Mega Kuningan. Kopa stankov s jedlom. Davam si neaku verziu gado. Nic moc teda.

Na ochladenie zas verziu es. Dost predrazene ale co sa cudujem ked som v takejto nobl stvrti.

Najedeny presun do komplexu, hodinu pred filmom je tu zatial asi 5 ludi ale dva filmy uz bezia.

Zatial som z jakarty milo prekvapeny, cakal som totalny blazninec. Uvidime zajtra ked sa budem pohybovat v inych stvrtiach.

Recepcny vravel, ze posledny shutlle bus na letisko ide o 17.00 ale to sa mi nezda, musim to preverit.

Nakonec nemam ani jedno stretko.

Babu co som stretol pri mojej minulej ceste je v surabay a pride az zajtra vecer.

Baba, s ktorou som bol na vychodnej jave na motovylete ma dnes o 18.00 uzavierku, takze film nestiha a zajtra tazko povedat. Myslim, ze z toho nist nebude.

Tak sa zajtra pomotam na ubytku, potom trochu v meste, kupim neake zasoby a smer letisko.

Ozval sa( ja som ho kontaktoval prvy) mi asi najslavnejsi slovensky couchsurfista michal knitl.

Bol v papue novej guinei, tak reku ci da par info. Nic moc nedal. Akurat ,,ze on minul za 6 tyzdnov 300usd ale spaval u domacich a jeho styl cestovanie je uplne inde ako moj. Normalny clovek (ja) vraj minie okolo 50usd na den.

Nezabudol pridat odkaz na svoju knihu resp svojho sprievodcu po png, cena 50€ (len sprievodca). Tak nist teda.

Ono i tak ta png bol len taky chvilkovy napad. Dost indonezanov a dokonca aj vychodo timorcania ma od tejto krajiny odradzali. Neni safe.

Vyzdvihujem si free listok na film. Akoze uplne zbytocnost tento listok ked to je free, proste sa naplni sala a vac nebudem pustat ludi. Ale ne, europska byrokracia, treba sa zaregistrovat, dostanete listok, ten vam kuknu pri vstupe, usadite sa kde chcete a cakate na film.

Do saly zacali pustat 10min pred zaciatkom nasho velkofilmu.

Medzi tym vonku bolo premietanie filmu valerian a tisic…..

Ten som uz raz videl.

Pred vstupom ma oslovuje starsi chlapik, odkial som (mam na sebe dres bili andeli).

Nakoniec z neho vypadne, ze je z nasho velvyslanectva.

Na velvyslanectve su traja, na premiere boli vsetci, na dalsi den len jeden clovek a dnes sa cierny peter usol jemu. Ostatny su na veceri s talianskymi kumpanmy.

On uz tento film videl ale nic nechcel prezradit.

V sale este jeden beloch s tehotnou domacou (nic moc). Inak vsetko domaci asi 30ludi pocitam.

Po 15.min som mal chut odist. Totalna kravina, nechapem ako to mohlo vyhrat daku cenu v karlovych varoch. Napad to bol dobry ale realizacia fakt tragedia, dialogy jak z pomocnej skoly. Herci tez nevynikli, ked nepocitam uz klasicky vyzlecenu fialovu.

Po filme sme sa zhodli s clovekom z velvyslanectva , ze ozaj ubohy film.
Png ani on neodporuca ale zas bol zhrozeny, ze som vyviazol bez ujmy z vychodneho timoru. Jeho znamy (velvyslanec vychodneho timoru alebo daky pracovnik) tuto destinaciu neodporuca a pri tom je to tam v pohode.

Na otazku ci ide v noci (21.30) aj mhd nevedel odpovedat. Predsa len takyto ludia ziju iny zivot nez plebs.

Mhdcka isla. Cislo 6, to ma vyviezlo na konecnu kde som prestupil na ine cislo, ktore ma vyhodilo na zastavke sarinah.

Pri prestupoch pomohli ludia resp zamestnanci.

Pri vstupe do busu som si sadol do zenskej casti. Poskok v buse (rovnaky system ako v jogje) ma odtial poslal do spravnej casti busu.

Prestup na druhu linku pripominal prestup v metre, len s tym, ze sa islo po plosine nad zemu. Cca 100m specialny koridor nad cestou pre prestupujucich ludi.

Mrakodrapy pekne nasvietene, premavka minimalna, takze cesta len 25.min.

Okolo obchodneho centra kopa stankov s jedlom.

Zapadol som do toho kde bolo najviac ludi. Jedlo predrazene ale platil som rovnako ako domaci.

Este v mojej ulicke davam nasi goreng.

Pred alfamartom mini pokec s domacim (vyzeral trochu pripity), tak, ze ci sa mi lubi indonezia. V podstate ano ale nemam rad tieto dvojite ceny co su tu. Ono ked to je aj oficialne sa necudujem, ze to praktizuju aj lokaly.

Tentokrat bez sprchy, moc ma to tam nelakalo ked som videl okolie.

Naklady:

6xvysmazane plnene mini placky, plus caj gratis : 5k r
Angkot : 9k r (hodina jazdy)
Wisma delima, singel, fan, share kupelka : 70k r
Grab : 12k r (asi 6km)
Gado : 15k r
Es podeng : 10k r
Mhd c.6 : 3.5k r
Soto, caj : 22k r
Nasi goreng : 12k r
Nakup : 12.1k r


Advertisement



Tot: 0.048s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0214s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb