Paluu Balille

Asia » Indonesia » Bali » Kuta
March 14th 2010
Published: March 14th 2010

Paluu tanne viime talvelta tuttuun paikkaan on sujunut jouhevasti. Jo toisena perillaolopaivana tuntui melkein silta, ettei olisi poissa ollutkaan, aivan kuin olisi edellisviikolla lahtenyt. Taalla on (lahes) kaikki samanlaista kuin ennenkin - ei mitaan sen enempaa, mutta ei myoskaan vahempaa.

Lentokentalla meita oli vastassa ihana ja auttavainen paikallinen pikkuveljemme Chandra, joka oli myos varannut meidan lempihotellista meille huoneen valmiiksi. Pari paivaa ehdittiin olla taalla Lauran kanssa kaksin, kunnes kurvattiin taas lentokentalle ja haettiin iloiseen joukkoomme kolme jasenta lisaa: Martti, Hessu ja Reetta, jotka saapuivat Intiasta.

Nyt on viides kokonainen reissupaiva lopuillaan. Paivat on kuluneet (taas) paaasiassa rannalla hengaillen, mutta on mukaan mahtunut myos esimerkiksi vahan shoppailua, jalkahierontaa ja keilausta. Takalainen urheiluelamakin on jo aloitettu: juoksulenkki rannalla varhain aamulla, kun aurinko ei viela paista liian kuumasti, ja illalla pallopeleja pehmealla hiekalla auringon laskiessa. Hotellin altaallakin tulee lilluttua vahan joka valissa - banaanipannari-aamiaisen jalkeen, keskipaivan paahteessa, auringonlaskun jalkeen rannalta palattua ja/tai juuri ennen nukkumaanmenoa tahtien loisteessa. Viela tuntuu valilla hieman oudolta, ettei tarvitse tehda juuri mitaan, mutta kylla tasta laiskuudesta nauttiikin! Aika usein tosin kaivan pienen mustakantisen vihkoni esille ja kirjoitan muistiin oppimiani indonesiankielisia sanoja. Huippu tunne, kun pystyy aina vain enemman kayttamaan tata kielta! :D

Ilmat on tallakin kertaa olleet varsin suotuisia: sadekausi on juuri loppunut, paivalla lamminta on ehka muutamia asteita paalle kolmenkymmenen, ja yoksi lampotila laskee noin kolmeenkymmeneen yhteen. Aurinko helottaa kirkkaasti, ja rannalla kay (yleensa) aavistuksen verran vilvoittava tuulenvire. Oikein sopivalta tuntuu. 😊

Jotenkin taas onnistuimme tulemaan tanne juuri balilaisen uudenvuoden aikaan. Ehka muistatte viime reissun jutuista, etta se merkitsee sita, etta kukaan saarella oleva ei saa poistua huoneestaan koko paivana, eika esimerkiksi illalla saa kayttaa valoja tai kuunnella musiikkia. Onneksi Balilla on kuitenkin yksi kyla, Medewi, jota nuo saannot eivat kylan muslimienemmiston vuoksi koske. (Juhla on hindujen.) Kylan ranta on myos loistava surffiranta. Me menemme tietysti taas sitten sinne, kuten viimeksikin - auto starttaa huomisaamuna.

Varmaan paikan tuttuudesta johtuu, etta en ole viela koskenutkaan kameraani, joten kuviakaan ei ole nyt valitettavasti tarjolla... Pahoittelen siis paivityksen tylsyytta. Mutta jos haluatte, katsokaa viime reissun Bali-paivityksia tasta alta, niista kuvista saa jotain kasitysta meidan tamanhetkisesta olinpaikasta 😊

Ensimmaisessa paivityksessa mainitun tehtavan hoitaminen etenee. Epailen, etta taydellisimman paratiisisaaren nimi ei kaikesta huolimatta kuitenkaan ole Bali. Olemme jo varanneet vajaan viikon paahan liput seuraavalle saarelle - etsiminen jatkukoon!

16th March 2010

Hyvältä kuulostaa! Ootte reippaita, kun heti starttaatte kohti uusia saaria, onnea paratiisin etsintään! :) Täälläkin kaikki on ennallaan, kuten arvata saattaa. :) Ehkä viikon sisällä rustaan teille mailin, jossa lisää kaiken ennallaanolosta. Hyvää oloa sinne edelleen! <3

Tot: 0.085s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb