Back to my roots...


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Kuta
August 12th 2009
Published: August 12th 2009
Edit Blog Post

Lieve allemaal,

Eindelijk een plekje gevonden waar ik kan internetten en zodoende ook mn eerste travelblog te schrijven.

Op 5aug vertrokken Lena, Angy en ik vanaf Dusseldorf naar Kuala Lumpur waar we een stopover hadden.
Uiteraard om de stad te bekijken met als hoogte punt de Petronas twin towers om de volgende dag door te vliegen naar Denpasar, Bali met transfer via Jakarta.

Aangekomen op Jakarta hebben we een warm onthaal gekregen van kennissen van mijn vader.
De hele familie was op komen dagen... Dat was echt super lief. Direct op dan moment werd mijn maleis op de proef gesteld en adoegh.. ik kan jullie vertellen, dit is af en toe echt hilarisch!

Dus, 's avond laat in het hotel Palm Beach aangekomen om gelijk ons mandje in te gaan want in 2dgn tijd hadden we maar 5uurtjes geslapen.
Tja, er was iets mis gegaan met onze vliegtickets zodat we niet de comfie slaapstoelen in Business class toegewezen kregen... (yeah right!)

De volgende dag hadden we natuurlijk zwaar het ontbijt gemist! Op het menu staan o.a. Nasi/bami goreng, kelepon etc etc... (als ik hier 5kg zwaarder weg ga, weet ik waar het aan ligt).
Dus hebben we onze revange gekregen op kuta beach. Lekkere nasi goreng met grilled prawns en tjendol voor 2euro! (nu ik dit opschrijf realiseer ik me zomaar opeens, out of the bleu dat ik 10kg extra in mn muffin-top, thanks Mireille, ook nog zou kunnen redden)

De volgende dag een trip op zee gemaakt, de golven tegemoet.
En natuurlijk waren we bang dat we Jaws nog tegen zouden komen. Ok, misschien niet Jaws zelf omdat die al dood is, maar hij zal vast wel familie hebben rondzwemmen.
(ik overdrijf niet)

Verder nog familie van Lena ontmoet. Super lieve mensen!
Zij is vanmorgen voor 2dgn met ze vertrokken, Angy gaat lekker zijn eigen gang en ik doe hetzelfde.
Heerlijk relaxed en ongedwongen vermaak ik me opper best.
Tis misschien niet allemaal even spannend maar des te meer beleven we allemaal ons eigen vakantie gevoel
Voor nu ben ik me al geestelijk aan het voorbereiden op onze trip naar Latuhalat Seilale en Galala op Ambon waar we veel familie zullen ontmoeten.
Als ik er al aan denk krijg ik al vlinders in mijn buik.
Ik ga zo nog even inpak papier kopen om onze meegebrachte kado'tjes in te pakken voor de kinderen op Ambon.
Maar eerst nog even het Zen-gevoel voor dit moment pakken voordat ik de drukte van Kuta inga....

Keeping you posted!

Heel veel liefs!!!

Advertisement



12th August 2009

Back to your roots
Hoi Chantal, Ik heb eigenlijk nooit meer interesse getoond in mijn roots. Nu jij zo de lieve mensen beschrijft en je prachtige ervaringen gaan bij mij toch ook de gedachtes spelen om een keer Indonesië te bezoeken. Feitelijk is het al ontstaan bij een familiebijeenkomst van mijn vrouw, waar de blanke Bremers, allemaal joden, de donkere Bremers, allemaal indo's, elkaar voor het eerst ontmoeten. Een neef van Inge daar vertelde dat hij terugging naar Indonesië en heeft ons al uitgenodigd om te komen. Zelf ben ik geboren in Semarang op Java en heb nog herinneren aan de theeplantage van mijn vader. Op Goenoeng Mas, dat is volgens mij op de berg. Waar dat precies ligt weet ik niet. Het is toch heel fijn dat je je familie weer terugziet. Ik ben zelf nog nooit op Ambon geweest. Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. Mvrg. André van Steijn
12th August 2009

met veel leesplezier!
Hey vakantieganger! Back to our roots..... ik lees je travelblog met plezier, dus ga vooral zo door... zo zijn we er toch een beetje bij. Doe Angy en Lena een dikke kus van mij. Liefs, Suus
14th August 2009

yoehoeee dus jullie reis was best wel lang.. maarre spannend man jij met j kilo's hahahaha.. nou ben benieuwd naar j volgende verhaal groetjes charmaine
15th August 2009

sadaaap!
Lieve Chantal, Angy en Lena..... Super om zo op de hoogte te blijven van jullie reis, maak er een mooie tijd van. Lekker genieten van alle mooie dingen! We denken elke dag aan jullie. Hele dikke knuffels van ons uit Emmen Xxx Dennis Sabine Alesandro en Giacomo
16th August 2009

Genieten
Hoi Chantal, Jullie vermaken jullie goed, leuk om te lezen! Maak je maar niet te druk om de muffin top. Die ren je er wel weer af. Geniet er maar van! Groet, Mireille
17th August 2009

accent van Latuhalat
Ik ben benieuwd of jullie na deze reis maleis praten op z'n Latuhalats!.....Veel plezier en geniet ervan! xxxx

Tot: 0.06s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb