India deel 1: Heftige cultuurschok en het leven in stilte

Asia » India » Rajasthan » Jaipur » Chomu
March 3rd 2013
Published: April 24th 2013

Na Australië begon ons avontuur aan ons volgende continent: Azië. Omdat dit ons laatste continent is, bekruipt ons ook het gevoel van ons laatste hoofdstuk van de wereldreis. Hoe lekker is het dan om te beseffen dat we nog maar op de helft zijn van onze reis en nog een heleboel kunnen genieten, beleven en zien! Onze eerste voet op de bodem van Azië was in Singapore. Een moderne mega stad, zond... Read Full Entry

Photos are below

Jaipur 3Jaipur 3
Jaipur 3

City Palace. Uitzicht op de woning van de familie van de Maharaja. Eén vlag betekent dat ze niet thuis zijn.
Jaipur 4Jaipur 4
Jaipur 4

Sultan wacht tot hij weer de Maharaja mag dragen.
Jaipur 5Jaipur 5
Jaipur 5

Midden in Jaipur kwamen we deze Rickshaw tegen. De eigenaar was meerdere malen in Nederland geweest en sprak een aardig woordje Nederlands.
Jaipur 6Jaipur 6
Jaipur 6

Bij de ingang van de Hawa Mahal nog gauw even de achtergrond lezen.
Jaipur 7Jaipur 7
Jaipur 7

Hawa Mahal, het meeste kenmerkende gebouw van Jaipur. Gebouwd voor de koninklijke vrouwen om vanaf een veilige afstand het leven in Jaipur te kunnen aanschouwen.
Jaipur 8Jaipur 8
Jaipur 8

Amber fort
Jaipur 9Jaipur 9
Jaipur 9

Ganesh ingang van Amber fort.
Jaipur 10Jaipur 10
Jaipur 10

Het Amber fort is echt een prachtig gebouw met vele details in marmer, zilver en spiegels.
Jaipur 11Jaipur 11
Jaipur 11

Het Amber fort is het enige fort in Rajasthan dat niet is veroverd. De mensen van Jaipur zijn daar nog steeds erg trots op.

6th May 2013

Wat maken jullie toch prachtige dingen mee en wat gaan jullie goed om met de minder mooie dingen. Ik geniet in ieder geval volop van jullie verhalen. Liefs, Joziene
29th May 2013

lekker
Hey Koos, Eindelijk via de blog eens hoi zeggen! Hoe gaat het? wat een mooie verhalen! geluk zit m in kleine hoekjes, maar je maakt het mee hoor! Ik denk aan je op het Awakenings festival binnenkort. Kaartje Valitfest 7 september alvast binnenhalen of ben je dan nog niet terrug? ;-)
29th May 2013

Tom!
7 september komt te vroeg! Regel even dat ze het verzetten naar 10 sept! ;-) Hier alles super! Nu in Dharamsala waar we een teaching gaan bijwonen van de meester himself, de Dalai Lama. Ben benieuwd!

Tot: 0.083s; Tpl: 0.016s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb