India deel 1: Heftige cultuurschok en het leven in stilte

Asia » India » Rajasthan » Jaipur » Chomu
March 3rd 2013
Published: April 24th 2013

Na Australië begon ons avontuur aan ons volgende continent: Azië. Omdat dit ons laatste continent is, bekruipt ons ook het gevoel van ons laatste hoofdstuk van de wereldreis. Hoe lekker is het dan om te beseffen dat we nog maar op de helft zijn van onze reis en nog een heleboel kunnen genieten, beleven en zien! Onze eerste voet op de bodem van Azië was in Singapore. Een moderne mega stad, zond... Read Full Entry

Photos are below

Agra 11Agra 11
Agra 11

De Taj bij zonsondergang.
Udaipur 1Udaipur 1
Udaipur 1

Typische Rajastanse schilderingen. Deze zie je overal op straat en in de vele ateliers.
Udaipur 2Udaipur 2
Udaipur 2

Typische chaotische Indiase markt. Veel kleuren, gebaren en mensen.
Udaipur 3Udaipur 3
Udaipur 3

De Kama Sutra zie je overal terug in India, maar natuurlijk vooral in het Parijs van India: Udaipur. Deze vonden we in de Jagdish Temple.
Udaipur 4Udaipur 4
Udaipur 4

Uitzicht vanaf City Palace.
Udaipur 5Udaipur 5
Udaipur 5

City Palace. Prachtige details en mozaiek in dit paleis.
Udaipur 6Udaipur 6
Udaipur 6

City Palace bij zonsondergang.
Udaipur 7Udaipur 7
Udaipur 7

Eén van de vele rooftop restaurants aan het water. Dit maakte Udaipur een romantische stad.
Udaipur 8Udaipur 8
Udaipur 8

Udaipur by night. Volle maan: het startsein voor het begin van Holi.
Udaipur 9Udaipur 9
Udaipur 9

Brandstapel die nog aangestoken moet worden voor Holi, voor ons hotel.
Udaipur 10Udaipur 10
Udaipur 10

Holi! Het kleurenfestijn kan beginnen!!
Udaipur 11Udaipur 11
Udaipur 11

Typisch straatbeeld in India. Mensen doen echt van alles in de rivieren: zichzelf en kleren wassen, gebeden en ja, zelfs lijken verbranden en offeren.
Vipassana 1Vipassana 1
Vipassana 1

Onze meditatiehal waar we elke dag 10 uur mochten mediteren.
Vipassana 2Vipassana 2
Vipassana 2

Ons dagprogramma. Heerlijk om 4 uur op en meteen mediteren.
Vipassana 3Vipassana 3
Vipassana 3

Op de huifkar op weg naar Pushkar na afloop van de retraite. Liften met onze lotgenoten uit het centrum.
Pushkar 1Pushkar 1
Pushkar 1

Straatbeeld van Pushkar. Een gezellig en vrij rustig stadje.
Pushkar 2Pushkar 2
Pushkar 2

Eén van de offers bij de vele Ghats (heilige badplaatsen) die Pushkar rijk is. Hindoeisme vind je overal op straat terug in beelden, tekens en gebruiken.
Pushkar 3Pushkar 3
Pushkar 3

Ook in Pushkar kwamen we ineen festival terecht. Dit keer het Hindoistische Nieuwjaar. Hier was het ladies day.
Pushkar 4Pushkar 4
Pushkar 4

Op Ladies Day trekken de vrouwen naar de verschillende tempels van hun geloof. Ze worden begeleid door een orkest van mannen.
Jaipur 1Jaipur 1
Jaipur 1

Sultan en Koos voor City Palace.
Jaipur 2Jaipur 2
Jaipur 2

De City Palace bestaat uit vele gebouwen. De één nog kleurrijker dan de ander.

6th May 2013

Wat maken jullie toch prachtige dingen mee en wat gaan jullie goed om met de minder mooie dingen. Ik geniet in ieder geval volop van jullie verhalen. Liefs, Joziene
29th May 2013

lekker
Hey Koos, Eindelijk via de blog eens hoi zeggen! Hoe gaat het? wat een mooie verhalen! geluk zit m in kleine hoekjes, maar je maakt het mee hoor! Ik denk aan je op het Awakenings festival binnenkort. Kaartje Valitfest 7 september alvast binnenhalen of ben je dan nog niet terrug? ;-)
29th May 2013

Tom!
7 september komt te vroeg! Regel even dat ze het verzetten naar 10 sept! ;-) Hier alles super! Nu in Dharamsala waar we een teaching gaan bijwonen van de meester himself, de Dalai Lama. Ben benieuwd!

Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 53; dbt: 0.0541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb